Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:40 | |
![]() | det är inte ett dagis jag inte gillar utan dagis som konsept | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:42 | |
![]() | Den enda "aningen" jag har om hur du är, är det du själv visar genom det du skriver här, titti. | |
| slånbär | 2012-04-10 13:45 | |
![]() | Ok -vad har du för bra lösningdå? Jag menar för den stora majoriteten som faktiskt måste och vill jobba? För jag utgår ifrån att du som en tänkande varelse grundar dina åsikter på fakta och erfarenheter och inte bara tar det ur luften. Så om du dömer ut hela systemet -vad grundar du det på? Och vad tycker du att vi ska göra istället? För du är väl medveten om att barnomsorgen faktiskt är en av dom grundläggande förutsättningarna för att vi ens ska kunna börja prata om ett jämligt samhääle. Är du emot att föräldrar delar på föräldraledigheten också? Eller förressten-du måste ju vara emot att vi överhuvudtaget har rätt till betald föräldraledighet. Dåså-då är vi tillbaka på femtiotalet nån gång igen-jippi!! Och Sverige som ses som ett föregångsland ute i Europa när det gäller just detta. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:58 | |
![]() | vad ni har för lösningar vet inte jag,varför ska ni ha en lösning ?ni gillar dagis | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:59 | |
![]() | =) | |
| Ami1974 | 2012-04-10 14:00 | |
![]() | Nå ja Titti, du får ETT svar av mig, eftersom att du inte förstod vad jag menade: Det finns vissa verklighetsförankrade personer i den här tråden som inte tycker som mig, men som låter alla tycka som dom vill och inte enbart hackar ner på dem som tycker annorlunda, dessa personer för en diskussion. Och så finns det personer som inte ser att alla har rätt att tycka vad dom vill, de påstår att alla får det, men innebörden i det som de skriver är en annan, de svarar knappt på några frågor och för alltså ingen diskussion. Är man en sån person så tycker jag att man ska ignoreras, det är min åsikt, även om jag bad andra hålla med mig. Välj själv vilken grupp av personer du vill tillhöra, alla har ju som sagt ett eget val. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-10 14:16 | |
![]() | Bra skrivet Ami1974! | |
| slånbär | 2012-04-10 16:19 | |
![]() | Ami-huvudet på spiken!! Ttiittii- om du för fram en åsikt och står för den i en diskussion så bör du kunna påvisa vad du grundar dina åsikter på om du vill att man ska lyssna på dig. Att bara sitta och tjata om att man tycker si eller så för att!! det är det ingen som bryr sig om. Inte ens politiker för en sådan meningslös diskussion. Det är nog därför som Ami anser att du bör ignoreras. Du tillför liksom ingenting annat än just din egen åsikt som du på inget sätt klarar av att göra trovärdig. Ingen lyssnar liksom längre. | |
| prillan42 - Ej medlem längre | 2012-04-10 18:03 | |
![]() | Ni säger att hon skall ignoreras, ändå fortsätter ni att kommentera henne, strunta bara i att svara, borgare har aldrig brytt sig om bönderna och kommer aldrig att göra,,, | |
| Ami1974 | 2012-04-10 21:37 | |
![]() | Är det någon som vet vad som gjordes först i Sverige för att ge alla lika rättigheter? Själv har jag ingen aning om vad som var först... | |
| Minta | 2012-04-10 21:42 | |
![]() | En milstolpe var väl allmän rösträtt för män där alla oavsett inkomst fick rätt att rösta, och därefter kvinnlig rösträtt 1921. Före det var väl när kvinnor blev myndiga. | |
| bobo flux | 2012-04-11 11:07 | |
![]() | Jag tror i min tokiga värld att debattören under hela sitt liv har kämpat för att få bort de sociala barriärer som begränsade kvinnan till hemmet. När nu kvinnor har möjlighet att välja själva vad de vill göra så blir debattören förbannad att många, by choice, väljer att vara just "kvinnan i hemmet". Det var nog inte det valet hon hade tänkt sig att de skulle göra. | |
| bobo flux | 2012-04-11 11:07 | |
![]() | Jag tror i min tokiga värld att debattören under hela sitt liv har kämpat för att få bort de sociala barriärer som begränsade kvinnan till hemmet. När nu kvinnor har möjlighet att välja själva vad de vill göra så blir debattören förbannad att många, by choice, väljer att vara just "kvinnan i hemmet". Det var nog inte det valet hon hade tänkt sig att de skulle göra. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 11:12 | |
![]() | vad vill man med att hela tiden tala om hur det var förut typ 1921 ? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 11:20 | |
![]() | att frysa ut folk för att dom inte har samma åsikt som ni,då är man i nasismens banor,och hur långt har man kommit då,är man inte otroligt långt bak då | |
| Felix mormor | 2012-04-11 12:00 | |
![]() | Det är ingen som vill frysa ut dig Ttiittii. Vi undrar bara hur du tänker och varför du tänker så. Du slänger bara ur dig kommentarer utan att förklara hur du menar. Dessutom utan feminister på tjugotalet, hade vi inte kommit så pass lång i jämnställdheten som vi faktiskt har kommit, men ännu har vi långt kvar till ett rättvist samhälle. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 12:05 | |
![]() | jag skriver det jag tror på ,inte vad ni tror på,eller vad jag vill att ni ska tro på,för mig är dagis dåligt och inte ens ett alternativ i liet,och för andra är dagis jättebra,jag skulle kunna utveclkla det ,men det blir svårt då jag kommer att trampa på ömma tår och det vill jag inte det får andra göra | |
| irgitta | 2012-04-11 12:13 | |
![]() | Jag tycker det är intressant att vi kvinnor alltid blir bedömda utefter vilka val vi gör. Väljer vi att jobba och lämna barnen på dagis tycker vissa att det är fel. Väljer vi att stanna hemma när barnen är små, ja då är det fel. Väljer vi att inte skaffa barn alls, då är det fel! Skulle kunna hålla på i timmar med olika exempel på när vi blir bedömda och ansedda att göra fel men ni fattar säkert vad jag menar. Det intressanta i detta är att det till 99% alltid är andra kvinnor som kritiserar våra val! Så kvinnans jämlikhet och egentliga frigörelse motarbetas framför allt av KVINNOR! Hmmm | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 12:27 | |
![]() | vad ska kvinnor frigöras ifrån ?frigöras från vad | |
| Minta | 2012-04-11 12:27 | |
![]() | Det är väl intressant att jämlikhet inte alltid varit självklar? Det har en gång varit viktigt att även kvinnor varit myndiga, kunnat fatta egna beslut, kunnat rösta, tjäna sina egna pengar, inte varit beroende av en man. Den som vill vara hemmafru har ju rätt att vara det, om det är vad man vill och tycker är det bästa, men generellt hade kvinnor inte varit där de är idag om de inte arbetat och utbildat sig i den utsträckning de gör och haft en självständig inkomst. | |