Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 20 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-16 15:55 | |
![]() | Barnkoppel!! Nån som är sugen på att köpa?? www.aftonbladet.se/f...24 82100.ab Personligen skulle jag ALDRIG i hela mitt liv kunna tänka mej att koppla mitt barn. | |
| Jollz | 2008-05-16 15:59 | |
![]() | Hmm, vad kostar de? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 15:59 | |
![]() | Hellre en unge i koppel än en unge mosad under ett bildäck. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:00 | |
![]() | Det stämmer ju trashone! Men vem säger att valen måste stå mellan koppel och mosad under bildäck?? Finns ju andra sett att se till sitt barn! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:02 | |
![]() | Sen så aftonslasket.. Barnkoppel är inget nytt, fanns tom på min tid (stenåldern) Är ofta på tävlingar, motor och hund. Och skulle bli glad om fler hade sina små i koppel. | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:02 | |
![]() | Har en bekant på öppna förskolan som har tvillingtjejer. Hon kommer behöva koppel säger jag bara ;) | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-16 16:03 | |
![]() | Barnkoppel har ju alltid funnits fast förr hete det sele, ser en vit sak framför mig Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:05 | |
![]() | Ah precis, vit sele minns jag | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:05 | |
![]() | Jag vet att det funnits förr. Jag har också sett dessa selar. Men nu vad det inte det som jag undra över iofs. Det har ju försvunnit från marknade men nu kommit tillbaka. Och jag är nyfiken på hur människor ställer sig till det nu på 2000 talet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:07 | |
![]() | Då är jag för. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:07 | |
![]() | Hoppas det bara inte blir en trend att piffa sin sele. Nitar och så ;) | |
| Skärgårdsbon | 2008-05-16 16:09 | |
![]() | Jag har faktiskt själv haft sele med koppel till min son när han var yngre. Han har diagnosen autismliknande tillstånd vilket innebär är och att han har eller haft olika problem med gränser mm. Han utsätter sig själv för risker då han varit "rymningsbenägen" och farit runt som ett skållat troll. Man orkar ha honom under total kontroll i ca 1 timme och sen är an helt slut. Detta gör ju att man inte fanne det det minsta kul att åka iväg någonstan med honom. Men genom att ha honom i band så kunde vi tex åka till djurparker och andra attraktioner vilket han uppskattade mycket. Valet vi hade var ju antingen stanna hemma eller åka iväg och göra roliga saker tillsammans. Har man en unge som knaske inte är benägen att sticka så verkar det kanske överdrivet att ha koppel på , men om du hade haft min son Oceano så tror jag inte du hade dömt ut den möjligheten som du gör!! | |
| Kirkelina | 2008-05-16 16:10 | |
![]() | När mina barn var små spände jag fast dem i vagnen med sele. Till den gick det ju också att koppla på en längre rem. Och det är inte mer än 15 år sen. Så vad är nyheten med det här? | |
| mariaen | 2008-05-16 16:10 | |
![]() | Jag använder faktiskt sele på min lilla dotter när vi är ute på tomten. Har en ganska brant backe på ena sidan tomten med bilväg nedanför. Och detta barn är sjövild och totalt orädd. Så för att vi ska kunna vara ute så har det blivit ett måste. Hon får ca 20 meter i diameter att springa på, och är självklart alltid under uppsikt. Men med mitt första barn skulle denna tanke aldrig kommit på frågan. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:12 | |
![]() | Kan mycket väl förstå att det finns undantag Skärgårdsbon. Och jag menar verkligen inte att trycka ner på någon som väljer detta alternativ. Jag va mest nyfiken på hur folk tänker kring detta ämne. Och jag vädra också mina åsikter efter mina erfarenheter med mina barn. | |
| mariaen | 2008-05-16 16:19 | |
![]() | När min son var mindre han är snart 7, så skulle jag helt klart vara på din linje. Men detta barn, hon är super snäll, charmig och alltid glad. Men samtidigt är hon överallt och försvinner på två sekunder. Men jag skulle inte använda det inne i city, då hon snällt får sitta i sin vagn. Hon är 1 år och 5 mån, så att springa från mamma har ju blivit en rolig lek. Jag hoppas att hon lugnar ner sig :) | |
| Evakuera - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:20 | |
![]() | Har sett mig själv med koppel på ett barndomsfoto. Mina föräldrar påstod att de ogillade koppelprincipen och därför inte använde det särskilt mycket. Har ryggmärgsogillat barnkoppel hela livet och tänkte aldrig närmare på det när mina egna barn var små (och okopplade). Häromdagen satt jag och fikade med min tonåriga dotter och tittade på alla tultande barn runt fikaborden - de flesta i tvåårsåldern, snabba som illrar och helt utan omdöme. Efter en stund sa min dotter: "man skulle ha någon sorts koppel på dem". Jag tyckte mig då inse precis det där med "hellre i koppel än under ett bildäck". Om man inte drar och sliter i det i onödan kan ju en gåglad unge få mycket större frihet - man behöver inte vara på paniksprångsavstånd hela tiden. Om ungen är på väg mot katastrofen kan man hålla emot. Kanske är de nya är sådana där utrullningsbara? Som för hundar. | |
| mariaen | 2008-05-16 16:21 | |
![]() | En rättelse på mitt första inlägg hon är 40 meter i diameter. Inte för att det spelar så stor roll!!! | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:26 | |
![]() | Egentligen tror jag att det är ett bra sätt att ha koll på sin lille, men jag tycker att det ser hemskt ut. Känns lite som att jämställa sitt barn med ett husdjur.. Kan man bortse från det så är det väl en bra grej. Men nytt är det som sagt inte. | |
| Algazoth | 2008-05-16 16:32 | |
![]() | Äh, det är ju skitbra. Kommer ihåg när man var liten och var med föräldrarna och småsyskonen i Storforsen (norden högsta odämda fors). Jäkligt bra med sele på den minsta då... Ser inget negativt i det alls. Ansvarsfulla vuxna som låter sitt barn känna sig självständigt utan att ta onödiga risker. Då är det värre med hjälmar på ungar i sandlådan! | |