Spelrum
Giraffen50
Krokodilen3
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade86
Mobilspel
Pågående19 760

Forumkategorier

Användare Inlägg  
KARR02008-05-24 19:48
Antal inlägg: 284

Upplägg

Råkade nyss ut för en asskum tjej som blev skitsur för att jag "inte ger fan i" hennes upplägg! Ska man verkligen inte försöka stoppa motståndaren från lägen som kan ge denna massa poäng? Trodde att detta spel liksom de flesta andra går ut på att vinna? Att man ska försöka spela smart och strategiskt och för sin egen vinnings skull? Att den man möter faktiskt är en MOTspelare och inte MEDspelare? Trodde även att det som gör en till en värdig motspelare är om man tar det för vad det är; ett spel där man kan vara hövlig mot varandra hur det än går i spelet.

Har jag missuppfattat detta totalt så ber jag om ursäkt om jag har sabbat någons upplägg och gjort allt för att själv vinna...

Har inte kollat igenom alla trådar så finns ju risk att detta ämne redan tagits upp men nu påpekar jag det själv så slipper alla andra göra det

Suds McDuff2008-05-24 19:51
Antal inlägg: 1308

Nä du har rätt. Det är inget fel, snarare rätt, att spela taktiskt. Men om man blockar varje drag är det klart att det blir ett tråkigt spel. För båda parter.

kaparen - Ej medlem längre2008-05-24 19:56
Antal inlägg: 4805

Har också råkat ut för samma sak. Men som i andra spel bygger man upp egen offensiv genom att först bryta motståndarens. Inget att bry sej om KARRO. Folk är inte så dumma man tror - de flesta är ännu dummare... :-)

-JK-2008-05-24 20:01
Antal inlägg: 409

Men självklart har du rätt, KARRO. Men jag är inte förvånad, det har alltid funnits noobs som inte vet hur man SKA spela. ;) Inget att bry sig i, spela för att vinna!

jag_lovar - Ej medlem längre2008-05-24 20:14
Antal inlägg: 134

hehe inte spelat så länge men jo ja har vart med om en sån människa också

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-24 20:26
Antal inlägg: 2483

Har aldrig råkat ut för nåt sånt, men ser fram emot att göra det :)

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2008-05-24 20:31
Antal inlägg: 2979

blir de sura har man lyckats bra

KARR02008-05-24 20:32

Verkar som jag kan fortsätta spela utan att behöva göra mig till =)

Blev lite irriterad för hon började med sina påhopp efter bara några ord och innan jag ens fattat att jag stoppat några upplägg.

Förrsten kan man väl inte läsa andras tankar och veta deras planerade nästa drag även om man hade velat?

jag_lovar - Ej medlem längre2008-05-24 20:45
Antal inlägg: 134

ja men man ska ju stoppa dem, märker man att detta kommer gå ut helskotta då förstör man väl så gott man kan.

KARR02008-05-24 20:47

ja det är väl lika självklart som att försöka hindra motståndaren från att göra mål när man spelar fotboll

E_Cantona2008-05-24 20:59
Antal inlägg: 1765

sant Karro, varför bjuda på nåt...fortsätt spela ditt spel...

sansh1ne2008-05-24 20:59
Antal inlägg: 25

ni har rätt, men jag tycker att det är lite skönare att vinna med egna bra drag.........men det är bara en psykologisk grej :)

vindsus862008-05-24 22:16
Antal inlägg: 3785

förvånad nu när jag kollat igenom din statistik och sett att den som betedde sig sådär förmodligen spelat ganska många matcher. trodde bara det var nya spelare som trodde att de kunde lägga upp lägen åt sig själva att utnyttja senare utan att motståndaren lägger sig i. märkt att många lågrankade och nya spelare kan spela så. så de lägger upp hela tiden och verkar förvänta sig att deras upplägg skall förbli orörda tills de behagar lägga där.. måste vara ett ordentligt pucko då som inte förstått att det inte funkar så efter över 1000 matcher.

personen kanske bara försökte psyka dig?

EssQ - Ej medlem längre2008-05-24 22:36
Antal inlägg: 1433

Ibland tänker ja... va fan e hon/han tankeläsare eller? För jag lägger oftast brickor medan det e den andres tur.. o sen lägger människan oftast där ja redan lagt brickor.. så ja får snällt börja om o tänka o lägga nån annanstans *s*.. kan jag bli lite irriterad över folk som blockar röda så det inte går att lägga på det.. det sabbar ju både för mig och för han/hon själv..men men det e väl taktik det antar jag men ja får dåligt samvete när ja inte lägger så det röda kommer med o det inte går att lägga mer *s*.. kanske ja inte ska ha?

KARR02008-05-25 01:02

kan hända hon försökte psyka mig men ett sånt pucko tänkte jag absolut inte låta vinna =)

Däremot kan jag också tycka det är tråkigt som EssQ pratade om, att sabba fast man inte kan lägga nåt bra, för att den andre inte ska hinna före. Brukar sluta med att man direkt efter får massa bra bokstäver som man kanske kunde lagt nästa gång så man ångrar sig...

Men det jag mest syftar på är att utnyttja läget och själv få in nåt bra när den andre öppnat upp.. Min motståndare tyckte jag skulle lägga ord som gav mig färre poäng bara för att inte röra "hennes" upplägg

sakoline2008-05-25 01:11
Antal inlägg: 742

Skrev ett liknande inlägg förut.
"När folk inte vet vad de spelar
Möter just nu en person som aldrig spelat scrabble förut verkar det som...
Lustigt egentligen.
När jag hakar på ord och enligt honom "bara tar andras" är jag korkad och kan ingenting.
Vet att det finns en taktik att vara "listig" och aldrig ta egna initiativ, men det stämmer inte in på mig. Jag spelar bara betapet, och när jag får läge tar jag dem.
Usch va irriterande. men vad kan man göra för att bemöta dessa kommentarer? Inget roligt att spela ju."

Så jag förstår dig. Dryga spelare...

KARR02008-05-25 01:38

Det är väl som någon sa; blir dom sura har man lyckats bra =)

Men det är faktiskt tråkigt att bemötas av påhopp och sura miner...
Händer ju att jag själv gör fina upplägg och chansar på att motspelaren inte kan lägga där men jag räknar ju absolut inte med att dom ska låta bli.. och är det någon man blir irriterad på om den andre får in en fullträff i det läget så är det ju sig själv

Tror dom flesta håller med oss faktiskt och sen att det finns dåliga förlorare går nog inte undvika

sakoline2008-05-25 01:55
Antal inlägg: 742

Jo... Som att spela fotboll och lägga bollen i bra position och säga "nu får inte ni taaa den där jag har lagt den!""

y not2008-05-25 02:01
Antal inlägg: 9014

klart du inte får göra en annan spelare sur och förstöra dens spel. Det här är en familjesajt där även barn deltar. Jag tycker du ber din motspelare snällt och vänligt om ursäkt och att du bättrar dig till nästa gång.

KARR02008-05-25 02:07

:-) ha ha det ska jag absolut göra... inte!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?