Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade41
Mobilspel
Pågående20 661

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vigdir2006-01-14 00:10
Antal inlägg: 3722

Knallpulverpistoler! Ja, jag vet, de var jätteskadliga för hörseln, men vad roliga de var! Och en bra kniv borde vara standardutrustning för varje barn. Jag älskade min Morakniv med rött plastskaft något alldeles kopiöst. Klok pappa gav sina barn varsin och vi hade omåttligt roligt med dem. (Utan att karva i varandra, faktiskt...)
 
Klas Kristen - Ej medlem längre2006-01-14 00:22
Antal inlägg: 66

minns nu bajskottemataren


man satt rädd i ett hörn och hoppades att bajskottemataren inte skulle komma...den kom med lösa, och hårda salvor.
 
saikkonaut - Ej medlem längre2006-01-14 04:42
Antal inlägg: 86

Ken's a mofo. Medan Barbie haft en jäkla massa olika yrken så har Ken bara suttit och tittat på. Tycker Barbie skall dejta Lady Lovleylocks i stället. Appropå Barbie så verkar det som om många 11-åringar plågar Barbie till döds i slutet

www.aftonbladet.se/v...70 ,00.html

För egen del säger jag bara: TRANSFORMERS - more than meets the eye.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-01-14 08:34
Antal inlägg: 2977

C64:an då dne kom den var grymmast
att sitta och kopiera spelkassettband i sin dubbeldäckare och lyssna ibland på databruset.
Och sen skruva påtonhuvudet så spelet funkade... det var grymt!
 
Bim19642006-01-14 10:30
Antal inlägg: 1854

Har fortfarande kvar min "Skrållandocka" den som hade ett snöre i sidan och kunde prata. Inte den varianten med skivor man kunde byta.
Herregud vad jag var lycklig när jag fick den, minns fortfarande känslan.
Kommer inte ihåg var vi var någonstans men jag vet att min pappa var med och jag var så lycklig.
 
alizaced2006-01-14 11:11
Antal inlägg: 29

Det finns så mkt som man minns... Allt det som det talas om o mkt mer.

Vigdir; Garbage pail kids var klistermärken man sparade på och bytte med varandra. Det var en massa roliga (?) figurer som alla var varianter på kål-dockorna... Fast en inte så barnvänlig variant av dem... Min bror o jag kletade upp dem på våra klädskåp så dem finns fortfarande kvar att beskåda i pappas garage *s*
 
IMO - Ej medlem längre2006-01-14 11:22
Antal inlägg: 1766

jajustja, kåldockorna var jag för gammal för, men visst fick man nåt slags certifikat på att man var deras mamma? (SMART marknadsföring...)
 
Summer2006-01-14 13:22
Antal inlägg: 38

Som svar till Myran kan jag tala om att jag har kvar min Barbie som är tidigare än 70-talet. Nån gång mellan 65-68 borde den vara från. Den ligger just nu i ett förråd annars tror jag man kan kolla årtal på dockan. Även mina barn har lekt med den så den är inte precis i orginalskick.

Minns någon de flätade "korvarna" av plastband? Har för mig att man hade fyra band som man trädde i varandra på något sätt.

Annars minns jag nog bäst trollen.. Jag får ett doftminne när jag tänker på dem. Visst hade de en speciell lukt? Inte luktsudd men...
 
Leoella2006-01-14 14:48
Antal inlägg: 201

Är det ingen som minns den där "ormen" som jag nämnde? Vad hette den?

Jag hade ingen Skrållandocka, men en som hette Pia och var en liknande sak (dock utan skivor till). Med plasthuvud, armar och ben och en mjuk stoppad kropp. Henne blir jag nostalgisk när jag tänker på!

Summer>> ja, jag hade inte direkt några såna där plastbandskorvar, men jag minns dem väl. Vi gjorde såna där "korvar" av garn också. Man hade en bräda (som pappa gjorde) med fyra spikar på och ett hål i mitten och sen la man garnet i öglor över spikarna och liksom "flätade" själva korven genom att flytta öglorna över varandra. Själva korven kom ut genom hålet i mitten (som var mittemellan spikarna).
 
Leoella2006-01-14 14:50
Antal inlägg: 201

Barbie i all ära, men själv var jag en Sindytjej. Numera när jag sett henne så är hon så smal, mer lik Barbie, men när vi köpte dockorna var de rundare i ansiktet och mer flickaktiga och söta än Barbie. Jag kommer ihåg när jag fick min isprinsess-Sindy med mörkt hår. Hon hade tyllkjol, spetsstrumpor och skridskor på fötterna. Hon kunde röra händerna och fötterna och var jättefin!
 
guranboy2006-01-14 16:00
Antal inlägg: 290

Nån som minns Big Jim å hans kompisar? de va nån killvariant av barbie...som man kunde tråcka på ryggen så slog han nedåt med höger hand. fanns kläder och tillbehör även till honom men mer killinriktade som tex agent hade själv en sådan med pistol och walki talki samt en uppblåsbar gummibåt.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-01-14 18:08
Antal inlägg: 3157

Loella, sån har min dotter idag, hon använder den ibland att göra "band" med. jag själv gör "korvar" ibland av plastband för det är ganska rogivande. man har två band och trär dem mellan fingrarna och mellan varandra och drar åt lite...barnen i skolan glor på mig och tycker nog att jag är lite konstig. Vadå göra själv säger dom, kan man inte köpa det?
JAg minns ormen men kommer inte ihåg vad den hette heller..
Å Guranboy, jag hade en Big Jim.skithäftig kille ju.. med massa saker ungefär som dagens Action man.
 
Leoella2006-01-14 19:17
Antal inlägg: 201

Myran>> ja, just det, man kunde göra dem på fingrarna också!
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-01-14 20:40
Antal inlägg: 3157

nån som hade "gashandtag" på cykeln? man tog en bit styv kartong eller ännu hellre en bit av en hederlig gammal glasslåda och satt fast i staget till framskärmen, med hjälp av en klädnypa, och drog ett snöre till handtaget, sedan var det bara att gasa när man cyklade..smattrade bra om man hade på båda sidorna.. hehe
 
guranboy2006-01-14 20:40
Antal inlägg: 290

*väva* plastband på fingrarna gör ungarna på jobbet med jämna mellanrumm.....men just nu e de mera fingervirkning som gäller
 
mamman - Ej medlem längre2006-01-14 20:41
Antal inlägg: 6379

Jaaaa. Att fläta plastband mellan fingrarna .... Vart kom alla plastband ifrån?? Och så luktsuddisar och vanliga suddisar. Vem samlade inte på sudd??
Nu har min 11årige son börjat.... kul!
Och gnuggisar!!!
Kommer någon ihåg gnuggisar? De var väl i samma tid som Garbage Pail kids.
Min dock a heter Sture, men det är en "vanlig" docka... fick ingen Skrållan!
Jag hade en moonhopper!! Lyllos mej!!!
Om ingen förklarat vad en moonhopper är ska jag göra ett försök.
Det är som en boll man trätt en plastring över.
Bollen blir mer formad som en åtta och ringen ska man stå på när man hoppar.
 
Leoella2006-01-14 20:42
Antal inlägg: 201

myran> ja, sån där kartongflärp mellan ekrarna hade jag också.
 
guranboy2006-01-14 22:17
Antal inlägg: 290

Spelkort funkade jättebra som ekersmattra.....Hållbara och plastade, Klarade de värsta vattenpålarna som man absolut inte kunde låta bli att köra genom.....så hade man bitar av sönderklippta sugrör i olika färger på ekrarna
 
guranboy2006-01-14 22:17
Antal inlägg: 290

Hjälp jag börjar bli nostalgisk här
 
IMO - Ej medlem längre2006-01-14 22:40
Antal inlägg: 1766

jag är också nostalgisk!

OCH väldigt nyfiken på den där "bajskottemataren"

Kan den måhända vara släkt med den där åsnan i Hobbexkatalogen som bajsade cigaretter vilken jag gav till min morfar 1974?
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?