Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nina1 | 2008-06-20 21:58 | |
![]() | poesi och limrickar kommer ni ihåg att man alltid gick runt med sina små poesiböcker i ungdomen. Alla ens vänner och bekanta skulle skriva en vers av nåt slag. eller nån limrick. jag är född 64 så det måste ha varit nån gång på 70-talet det var så populärt detta. Jag har tyvärr inte kvar min bok men nån av er andra kanske har så att ni kan dela med er av verserna ni fick då. jag kommer ihåg en vers som lät så här: månen lyste på de dödas ben och de dödas ben gav återsken. kanske inte den bästa av verser men det är den enda jag kan komma på just nu. dela med er så kanske jag kan hitta nån annan lite finare vers att minnas. | |
| Tingli | 2008-06-20 22:04 | |
![]() | Tja, varför inte denna: There was a young from Trent Whos tool was so terrebly bent to save him self trouble he put in it double so instead of coming - he went | |
| dwight | 2008-06-20 22:16 | |
![]() | Det var en tant från sanktpeter, hon visste ej vad läkaren heter, men hon undrade nog för han hade så stor termometer. =) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-20 22:19 | |
![]() | Jag skrev en liten limerick om Dalai Lama: En liten ond man från Tibet Som marknadsförs som en profet Han sägs sprida fred men gör du honom vred så skickas du hem i paket | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-20 22:25 | |
![]() | Jag skrev en om mig själv också: En gnällspik här på Betapet Som tycker att han allting vet Han skriver en del, fast det mesta är fel... Men ändå en forum-magnet | |
| Sombatic | 2008-06-20 22:27 | |
![]() | Min pappa skrev en så fin vers till mig tycker jag på 60-talet Du badat har på många stränder i båd när och fjärran länder På Frösakull du hackat tänder Detta har du fått för du är rar Tycker årminstone din Far Somb | |
| dahlgren_ | 2008-06-20 22:54 | |
![]() | Jag har också skrivit en limerick! I 9an var det nog.. Den busige Oskar från Lemma skulle sin skolfröken skrämma Han upptäckte sen, en skrattande Ken, Ty Oskar glömt byxorna hemma. | |
| nina1 | 2008-06-21 10:15 | |
![]() | Fina verser och limerickar har det blivit här men det vore kul med några fler . vänskapsverser och kärlekspoesi Ar det inte nån mer som har haft en sån här bok där vänner och nära och kära har skrivit verser i? | |
| MaBinta | 2008-06-21 10:18 | |
![]() | En kärleksdoktor från Wien har uppfunnit en kärleksmaskin Konkav och konvex för all slags sex Den går på vanlig bensin =)) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-06-21 10:27 | |
![]() | Om ditt hjärta brister, så laga det med Karlssons klister Jag vill sitta i ditt minne på en liten liten pinne och även om pinnen går av Så vill jag ändå sitta kvar Håll fötterna varma och huvudet kallt Håll händerna på täcket för Gud ser allt :) Rosor äro röda, violer äro blå, smultron äro söta och du likaså | |
| Söt som salt - Ej medlem längre | 2008-06-21 10:52 | |
![]() | jag inte från sverige, jag från utland är folk sura för jag pratar konstigt och svär jag från annat land med båt nästan halvdö trodde jag kom till paris men hamna i malmö nu jag på betaskiten bara tär | |
| dahlgren_ | 2008-06-21 11:01 | |
![]() | I opened my eyes and i thought. I saw, what I'd been looking for my whole life was the perfect man. Then, for the first time i realized; no one is perfect and really understood the meaning of those words. | |
| somali | 2008-06-22 00:58 | |
![]() | Den som mitt i boken pränta är en präktig jänta Den versen skrev nån i min poesibok | |
| Era2 | 2008-06-22 12:40 | |
![]() | "Jag är väl en riktig tok - som skriver i min egen bok." "Jag kan inte skriva vers - därför skriver jag kors och tvärs." (Denna skrevs som ett stort x över hela sidan.) "Må ur din brudsäng hoppa - en stor och hjulbent loppa." "Lär dig livets stor gåta - älsa glömma och förlåta." De som Gunilla N skrev minns jag också nu när jag läste dem. | |
| Era2 | 2008-06-22 12:41 | |
![]() | "...älska, glömma och förlåta" ska det förstås vara... | |
| poke ball | 2008-06-22 12:53 | |
![]() | Här kommer en egen: En flickjägartyp ifrån Florens åt lunch med sin gode vän Lorentz fick kroppkakor två och sade som så: - Åh, om dessa var Sophia Lorens' | |
| poke ball | 2008-06-22 12:56 | |
![]() | Ytterligare en: Ett tjurfäktaress från Madrid med tiden blev paranoid när glaset han tar på en fin tapas-bar nog fan sitter tjuren bredvid | |
| brini | 2008-06-22 15:33 | |
![]() | Ursäkta hasten jag skriver med kvasten för pennan är sönder och bläcket är slut därför kan det ej bättre se ut | |
| skvalpen | 2008-06-22 15:34 | |
![]() | ordprofetens var bäst :) | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-22 16:24 | |
![]() | den bästa är ändå: En vacker flicka från Gränna, som med sin stjärtmuskel så kunde spänna, att hon i detta hål, kunde strypa en ål, och även vässa en penna. | |