Spelrum
| Giraffen | 59 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 814 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2008-06-23 08:50 | |
![]() | Njut av livet, lär dig leva i nuet! En aspekt på temat njuta av livet är att leva här och nu. Alla har vi en längtan att få njuta av livet, men när vi inte är närvarande i det som händer i nuet så lever vi faktiskt inte fullt ut. För många är det mer en regel än ett undantag att man antingen vänder tankarna mot det förgångna eller framtiden. Troligtvis beror det på att många inte vågar leva utan återförsäkringar. Det är tryggare att tänka framåt eller bakåt i tiden istället för att satsa allt och låta livet komma till en. Ytterligare ett sätt att leva i nuet är att bli uppmärksam på vad som händer under dagen. Om du inte hör till de utvalda som har den förmågan så kan den tränas upp. Varje kväll innan du går till sängs så försök minnas dagens händelser, börja gärna med kvällen och gå sedan bakåt till morgonen. Tänk på vad du har gjort, vem du har träffat, vad ni har talat om etc. Vetskapen om att du ska gå igenom dagen på kvällen lär dig att bli mer uppmärksam på både stora och små detaljer. Och det kan bli viktigt för din trivsel och din känsla av att det finns en mening med ditt liv. DET ÄR BARA DU SOM AVGÖR OM DU VILL TA KONTROLLEN ÖVER DITT LIV Det ska jag träna på hela sommar.... //M | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 10:03 | |
![]() | Svårt att njuta av livet med alla moralkorpar som skall picka på ens axlar. | |
| Snurt | 2008-06-23 10:05 | |
![]() | Finns det någon annat sätt? :D | |
| Husa | 2008-06-23 10:11 | |
![]() | Så klokt Megasen...jag tränar och försöker också att leva i nuet och att vara närvarande. "När nuet töms på närvaro riskerar vi att fastna i det förgångna och i oro för framtiden" | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-23 10:14 | |
![]() | Trashone. Du är väl en vuxen kvinna, med egna åsikter som du vågar bära och lägga fram, vad spelar då "moralkorpar" för roll? Och jag tror nu inte att det är så att det är specifikt dina axlar de "pickar" på. "De" lägger bara fram sin åsikt, precis som alla andra. Klart du ska njuta av livet, i den "tappning" som får dig att må bra. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-23 10:16 | |
![]() | Eufori botas bäst med depression. | |
| Modessan | 2008-06-23 10:16 | |
![]() | Det är så rätt! Jag tror att fler människor skulle vara lyckliga om man uppskattade vardagens små glädjeämnen! Jag är tacksam för varje dag! Livet är underbart! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 10:23 | |
![]() | Grönöga: iofs. Det går i vågor, gissar att så är det för de flesta. Börjar bli riktigt bra på att uppskatta vardagslyx och vardagsglädjeämnena. | |
| megasen | 2008-06-23 11:37 | |
![]() | mm lev nu...imorgon kan...osv...caebe diem....njut av dagen...go vänner | |
| Dyslekso | 2008-06-23 11:44 | |
![]() | "caebe diem", det låter danskt megasen.:) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 11:47 | |
![]() | Njut av.. Dags för lunch, undra hur glad de blir om jag betalar min mat med enkronor. | |