Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nystan1 | 2008-06-24 14:32 | |
![]() | Förkylningslindring? Söker seriösa förslag på vad man kan göra för att lindra en förkylning. Förkylningsbrus och sånt verkar ej ha någon effekt på mig, nässpray hjälper inte heller. Te med honung i lenar något, men f ö har jag idétorka. | |
| Skataan | 2008-06-24 14:55 | |
![]() | Saltvatten genom näsan? Har hört att det funkar bra om man är tät i näsan, funderar själv på att testa det, har varit förkyld ganska länge nu så nässprayen har slutat att fungera, frunktansvärt jobbigt. | |
| Miss_jk | 2008-06-24 14:56 | |
![]() | Gurgla saltvatten ska hjälpa mot halsproblem. Käka massor med färsk vitlök är väl nästan det bästa tror jag. | |
| temperance | 2008-06-24 14:57 | |
![]() | C-vitamin, vitlök, Mivitotal, molkosan | |
| nystan1 | 2008-06-24 14:59 | |
![]() | Skataan: det låter otroligt plågsamt! Men kanske värt ett försök ändå. Miss_jk: tur att sambon också är förkyld då =P | |
| nystan1 | 2008-06-24 15:00 | |
![]() | Morsan brukar köra med nåt brus, Echinicea (stava) eller nåt liknande. Hon säger att om hon tar det så går förkylningen över på baaaaraaaa några dagar. Men det brukar väl en förkyning göra ändå? | |
| Miss_jk | 2008-06-24 15:01 | |
![]() | Ja, jag minns när vi var på husvagnssemester när jag var liten och pappa åt sådana där vitlökskapslar PLUS att han käkade färskt vitlök på mackan, p.g.a. en dunderförkylning... Fiiiii fäään vad det luktade i den där husvagnen alltså! | |
| Suds McDuff | 2008-06-24 15:02 | |
![]() | Om det är en förkylning med mycket hosta och slem i halsen så kan man ha något som kallas för förkylningsastma. Det har jag, och måste då inhalera bricanyl och pulmicort för att bli frisk. Och när det gäller nässprayer ska man inte ta dom mer än 10 dagar, man kan skada slemhinnorna då. Tror dock att det finns nässpray med kortison i som man kan ta längre. | |
| dinodog | 2008-06-24 15:10 | |
![]() | Finns en speciell nässköljare på hälsokostaffären. Ser ut som gigantisk spruta med en gummituta i änden. Helst suverän att använda gör en egen koksaltlösning och spola igenom näsborrarna. Var själv lite chicken först gillar inte att få vatten i näsan, men det är faktiskt jätteskönt att skölja ur näsan när man är förkyld och mår visset. Givetvis skall saltlösningen vara rumstempererad när du använder dig av den. Lycka till å krya på dig. | |
| passus - Ej medlem längre | 2008-06-24 15:14 | |
![]() | Hett vatten i handfatet, i med några droppar Oleum Basileum (tror jag det heter, någon sorts eukalyptusdroppar som finns på apoteket), luta dig över med en handduk över huvudet och andas en stund. Lindrar nästäppan för mig åtminstone. Krya på dig! | |
| nystan1 | 2008-06-24 15:30 | |
![]() | Passus: det låter som den där reklamen som var för längesen. "Ni kvinnor snackar om att föda barn..." =D | |
| passus - Ej medlem längre | 2008-06-24 16:16 | |
![]() | Förvisso, men jag är väldigt sjåpig :-) | |