Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade16
Mobilspel
Pågående21 450

Forumkategorier

Användare Inlägg  
eurythmech - Ej medlem längre2006-01-17 14:11
Antal inlägg: 567

Ska vi börja ge Jerringpris till speedwayförare har jag några förslag till pristagare nästa år:

Posa Serenius - isracing
Johan Storåkers - poker
Torbjörn Blomdahl - carambole

Eller varför inte våra främsta utövare inom minigolf, hästpolo, amerikansk fribrottning, bowling och petanque?
 
RRockabillyy - Ej medlem längre2006-01-17 14:39
Antal inlägg: 29

Ge och ge, de är svenska folket som avgör och igår vann tydligen sympatirösterna över de "riktiga" rösterna.

Ok, Tony kanske är folkkär, eller? De tycker inte jag men tydligen är han de. Men på en skala, hur mycket förgyller han era timmar framför TV:n? Kanske en timme om året? Anja vinner, vinner och skriver ständigt historia i en SPORT där hundradelar avgör om de blir vinst eller fjärdeplats...nä fan skärpning! När Toy lägger av blir han glömd! Ingen kommer bry sig, och då lyser fortfarande Anja som aldrig förr!!



 
Sjuka Värld - Ej medlem längre2006-01-17 16:22
Antal inlägg: 25

väl talat eurythmech
 
odin - Administratör2006-01-17 19:31
Antal inlägg: 7442

Tycker det är löjligt att ni ska sitta och klanka ned på Tony, nu har han fått priset, varför måste då folk gnälla? Majoriteten ville ha honom.
 
Modessan2006-01-17 19:55
Antal inlägg: 191

Håller med!!! Han var väl värd prisdet tycker jag!!! Stort grattis!!!!
 
Vigdir2006-01-17 20:01
Antal inlägg: 3722

Tony Richardsson gjorde en kanonprestation, det är helt klart. Måste jag därmed ha honom som favorit till Jerringpriset och tycka priset var "rättvist"? Sådana här pris är ju per definition orättvisa - det är litet av charmen med dem. Tycke och smak, inte ett vägande av sekunder/kilon/centimetra r/poäng avgör. Och det är så det ska vara! Vilket också gör det öppet för diskussion om vem som "borde" fått priset.

Jag klankar INTE ned på Tony, men jag har litet svårt att se speedway som en så där jätteviktig idrott (även om jag gillar att se speedway aldrig så) att den är värd ett Jerringpris. Som sagt, det är min alldeles privata åsikt, inget för statsmakter att rätta sig efter. Men jag vill i alla fall få uttrycka den utan att behöva höra att det är "löjligt" att jag inte tycker som majoriteten, Odin.
 
Blue Ztar2006-01-17 20:34
Antal inlägg: 1065

Kul att han fick det till slut. Grattis!

Lite tankar jag fick när jag läste Vigdirs inlägg: Jag vet inte om jag är ensam om det, men för mig är det skillnad på sport och idrott. I idrott så står människokroppen i centrum medans sport även innefattar saker man "styr", typ motorsport och hästsport. För mig hade det känts bättre om det hette Sportgalan istället för Idrottsgalan...
 
IMO - Ej medlem längre2006-01-17 20:47
Antal inlägg: 1766

gubbi borde vinna humorpriset 2006!
 
Vigdir2006-01-17 20:58
Antal inlägg: 3722

Just så, Blueztar, bra formulerat. Det är väl därför vi konservativa inte riktigt kan bejubla att Jerringpriset, ett idrottspris om något, går till en motoriserad sport. Men en lysande sportprestation är det av Richardsson (och ja, jag gillar speedway i alla fall), och jag gratulerar honom, även om jag fortfarande anser att Anja, Anja, Anja...

Förresten röstar jag alltid på den som inte vinner,sedan jag -82 röstade för första gången. Pojkar som sparkar boll... Pha! ;-) Kan någon klok idrottare lista ut vilken som borde varit årets idrottsprestation 1982?
 
IMO - Ej medlem längre2006-01-17 21:20
Antal inlägg: 1766

gubbis reflektioner är klockrena. hejja gubbi! må du få betapets pris för klokaste inlägget detta år!
 
Skumgodis - Ej medlem längre2006-01-17 21:22
Antal inlägg: 158

Jag vet, jag vet....Och det är INTE Skövdes handbollslag! :-)
 
iita2006-01-17 21:49
Antal inlägg: 40

Grattis Tony.... äntligen fick du vad du förtjänar.
 
1ermyra2006-01-20 13:09
Antal inlägg: 91

å andra sidan, eurythmech, i de flesta sporter förekommer det ju redskap av något slag, tennis, skidåkning, stavhopp, foboll, golf o.s.v. är dom oxå diskvalificerade för Jerringpriset?
 
1ermyra2006-01-20 13:10
Antal inlägg: 91

Tycker det var på tiden att Tony fick priset!
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?