Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2008-07-02 15:52 | |
![]() | Alla dessa triviala småsaker i vardagen som man stör sig på! Finns det något oskyldigt i tillvaron som tilldrar sig just din irritation? Jag har börjat störa mig något kopiöst på filmen Ronja Rövardotter. Mattis blir vansinnig när de sjunger en liten nidvisa om honom i början på filmen, men sen när det väl är dags för slagsmål i skogen med borkarövarna så skuttar han runt som en 8-åring och skrattar och klättrar i träd. Vad är det frågan om egentligen? Rimligtvis borde ju bataljen vara över på 10 minuter. Istället springer rövarna runt och kastar omkring varandra i buskarna och räcker ut tungan åt varandra. Mycket barnsligt. Med den nivån så borde ju knektarna inte ha några större problem att sätta töntrövarna bakom lås och bom, men det verkar de ju inte ha intelligens till. Detta får mig att undra vad det är för en ärke-idiot som styr landet vid den här tidpunkten, om man inte ens kan kuva ett gäng oborstade gubbar som springer runt och slår på varandra med träkäppar i skogen. Med såna nötter så borde vi ju blivit invaderade för länge sen... ...Jag borde skaffa mig ett liv! | |
| Dyslekso | 2008-07-02 16:00 | |
![]() | Silikoninlägg i rumpa -> rumpnissar -> Ronja Rövardotter? | |
| Candee | 2008-07-02 16:02 | |
![]() | Ronja Rövardotter är en saga...;) | |
| emman | 2008-07-02 16:03 | |
![]() | bobo: du har just skaffat dig en fiende ;) //ronja-freaket | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:08 | |
![]() | Man bör inte söka på ronja och flashback på google om man vill behålla sina illusioner | |
| emmylicious | 2008-07-02 16:09 | |
![]() | Jag älskar också Ronja Rövardotter! | |
| emman | 2008-07-02 16:10 | |
![]() | ordis: tack för tipset. Det ska jag inte göra. | |
| bobo flux | 2008-07-02 16:10 | |
![]() | Jasså? Förklara följande för mig då, emman. När blixten delar mattis-borgen, varför bygger inte mattis-rövarna en bro till andra sidan direkt? Är de dumma, eller lämnar de bara skadan i ursprungligt skick för att de väntar på att få besök av försäkringsbolaget? ;) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:10 | |
![]() | haha ;D | |
| emman | 2008-07-02 16:16 | |
![]() | bobo flux: det de vände sig emot var ju VILKA som flyttat in i Norrborgen. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:19 | |
![]() | Var det inte så att rival-rövarna flyttade in i princip samma natt som det small? Jag har inte historien i färskt minne, men jag tror inte det fanns tid att smälla upp en bro, man var ju dessutom upptagna med knodden som kom till världen.. | |
| bobo flux | 2008-07-02 16:20 | |
![]() | emman: så vem som helst kunde flyttat in i Norrborgen så länge det itne var borkarövarna? "yippie-ki-ey! Baader-Meinhof har inrättat högkvarter i Norrborgen! Då slipper vi i alla fall borkarövarna" XD | |
| emman | 2008-07-02 16:20 | |
![]() | njae ordis. Det var Ronjas elfte levnadsår som Borkarövarna flyttade in | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:21 | |
![]() | Jag misstog mig tydligen, ber om ursäkt | |
| emman | 2008-07-02 16:22 | |
![]() | bobo flux: det var ju inte så att det inte var nåt arbete med skiten, dessutom klarade de sig bra med sin sida av Mattisborgen. Klart som korvspad att de ine ville ha sin ärkfiende vägg-i-vägg | |
| bobo flux | 2008-07-02 16:33 | |
![]() | Men jag är ganska övertygad om att om blixten delade någons hem i två delar så skulle denna personen i fortsättningen inte nöja sig med bara den ena delen ;) | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:35 | |
![]() | Kan det ha rört sig om nån fuktskada och att man inte hade råd att ta in rörmokarn på mer än ena sidan? | |
| emman | 2008-07-02 16:35 | |
![]() | det kryllade ju inte av rövare i Mattisskogen innan Borka kom och våldgästade heller iofs, de kanske trodde de hade all tid i världen =) | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:37 | |
![]() | Men man tycker att de borde märkt lite tidigare att det bodde folk på andra sidan? Varför sprang de aldrig på varandra nere vid grinden som väl var enda ingången(där Skalle-Per satt ibland)? | |
| emman | 2008-07-02 16:38 | |
![]() | för att de flyttade in samma natt som Ronja träffade på Birk? | |