Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hemliga anna | 2008-07-08 23:51 | |
![]() | vad är det med "göteborgska"???? hur kommer det sig att göteborgska är så förbannat smittsamt???? Har jobbat med en göteborgare idag och nu TÄNKER jag med dialekt. Och jag är inte ensam, flera i min närhet lider av samma problem. Jag tycker vi ska avskaffa göteborgskan som dialekt och tvångs-lära alla göteborgare (och andra västkustare) att prata som folk. De kan få välja vilken annan dialekt i sverige bara de lutar snacka som de gör nu. nu tänker väl alla göteborgare : ä hon go i huvet eller? vet ni.. ja det är jag och det är göteborgskan på jobbets fel... eller hennes föräldrars... de borde brutit upp från göteborg innan hon lärde sig snacka. | |
| Pococurante | 2008-07-08 23:54 | |
![]() | Jag brukar också smittas runtom göteborgare. Men det gör inte så mycket, tycker det många gåner är ganska snyggt :) | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-09 00:31 | |
![]() | jag hatar göteborgska | |
| vindsus86 | 2008-07-09 00:34 | |
![]() | jag tycker att alla skall få lektion i svenska av chajlotte pejjelli. | |
| vindsus86 | 2008-07-09 00:34 | |
![]() | de flesta radiopratade verkar redan ha tagit kurser av henne. | |
| solky | 2008-07-09 01:06 | |
![]() | bodde tidigare i götet, tycker det är en jättefin dialekt. men som du säger är den grymt smittsam.. nu bor jag i norrbotten så har en blandning av breeed norrländska med lite inslag av göteborska, inte så fint.. | |
| Miss_jk | 2008-07-09 08:05 | |
![]() | Jag bodde i götet i knappt ett år och jag tänkte också på göteborgska. Helskumt. Just det där "eller" som de lägger till i slutet av sina meningar fastnade direkt. Tur bara att jag inte började prata så. Då hade nog mina kompisar här i Kungliga Hufvudstaden mobbat mig för livet... | |
| halvkass | 2008-07-09 08:22 | |
![]() | Det är bara för att Göttebosska är så förbannat vackert, sexigt, fint, upphetsande, åtråvärt mm mm. | |
| Mathildan | 2008-07-09 09:05 | |
![]() | jag tycker att de flesta dialekter smittar av sig. märker det extra tydligt då jag befinner mig hos min mor och småsyskon i södermanland där de gnäller när de pratar. den dialekten är ju helt klart värre än göteborskan. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-09 09:18 | |
![]() | Jojo, man tackar, man tackar. Gärna en kaka till om hertiginnan inte motsätter sig. | |
| dinodog | 2008-07-09 12:06 | |
![]() | En mycket vacker och genuin dialekt, Göttebosskan. Vi har ju många härliga ord i vår dialekt. Kan inte att alla ska lära sig tala göttebosska tänk så trevligt de hade vart då ;). | |
| boyakasha | 2008-07-09 13:04 | |
![]() | Kan månne Hemliga Anna gilla göteborgska innerst inne ändå? Jag menar att man tar ju till sig det som man hyser förkärlek till. Anna har ju funnit dialekten så pass tilltalande att hon till och med anammat den i sina tankar. Kan hon även nåtts av insikten att hennes egen dialekt av många anses som messerschmittaktig och dumdryg och därför håller på att byta till den dialekt som anses sympatisk och glad. Vem vet? | |
| nystan1 | 2008-07-09 16:04 | |
![]() | Varför ändra ett vinnande koncept? | |
| carinau | 2008-07-09 16:41 | |
![]() | Upplever att stockholmskan har exakt samma effekt när det gäller att ta sig in och fastna i systemet. Det räcker med att utsätta sig i några timmar så är man fast, antingen man vill eller ej. Konstigt det där... | |
| bitteberg | 2008-07-09 16:45 | |
![]() | göteborgska är en mysig dialekt.......folket me...dom är som goa å glada och gästvänliga | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-07-09 16:55 | |
![]() | Nej. Jag kommer inte på någon som helst spydig kommentar. Trivs väldigt bra med min "Göteboska". Sådetså. Och hör sen! | |
| Teppy | 2008-07-09 17:04 | |
![]() | Göteborgskan är ruskigt soft. Själv är jag ju egentligen ifrån Skåne, så skånskan har jag egentligen.. Fast flytten till Stockholm fick mig att sluta prata skånska, tycker det låter så fånigt. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-07-09 17:14 | |
![]() | Ha! Det är du och jag Teppy! ;-) | |
| Teppy | 2008-07-09 17:16 | |
![]() | ja.. fast jag är ju ingen Göteborgare egentligen.. Nu pratra jag mer stockholmska blandat med göteborgska tror jag haha. | |
| Minta | 2008-07-09 17:19 | |
![]() | Tror inte man skulle anamma eller smittas av en dialekt om man inte tyckte den var fin eller hade någon slags status i ens egna ögon. | |