Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 991 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| helena | 2006-01-21 14:20 | |
![]() | Tandborste Tack betapet! I 35 år har jag levt utan att veta att man ska ha vatten på tandborsten först :o jag hade ingen aning om hur mycket bakterier man sköljer bort innan tandborstningen på detta sätt :o | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-01-21 14:23 | |
![]() | Har det gått bra i 35 år så är det nog lungan ändå | |
| Spyan | 2006-01-21 19:12 | |
![]() | hahahahaha så sant så sant....... | |
| LoveEye | 2006-01-21 23:10 | |
![]() | hahaha | |
| Fjupplisa | 2006-01-22 09:41 | |
![]() | Klart man ska vatten på den först, den är ju hård annars. :) Fast det där med bakterierna hade jag ingen aning om... | |
| balian | 2006-01-22 20:57 | |
![]() | borsta tänderna? ;) | |
| pelikanen - Ej medlem längre | 2006-01-23 00:51 | |
![]() | Var ska jag kryssa i? Jag har på vatten både före och efter jag satt på tandkräm.... =) | |
| HumbleBug | 2006-01-23 01:15 | |
![]() | En annan sak: ska man borsta tänderna före eller efter frukost? En del har olika "filosofi" där, har jag förstått. | |
| Slemet | 2006-01-23 11:06 | |
![]() | efter frukost har jag alltid tyckt är självklart, annars är det ju ingen idé att borsta eftersom man inte ätit nåt emellan (man sov ju). Dessutom vill man väl borsta efter frukost för att vara fräsch o lukta gott för jobb/skola etc. | |
| gurdigutt | 2006-01-23 13:16 | |
![]() | Borstar både före och efter frukost.... före för annars smakar frukosten äckligt och efter för att det ska kännas fräschare :) Skulle vara intressant att veta hur ofta folk byter sina tandborstar. En tandborste kryllar av bakterier efter två månaders användning Enligt undersökning så var: "Mängden bakterier var lika stor som i en gammal disktrasa. Hade tandborstarna varit mat hade de klassats som otjänliga.? (artikel i tidningen Tandsköterskan) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-01-23 13:19 | |
![]() | Har frågat min tandläkare om detta. Min sambo har alltid sagt att man ska borsta tänderna före..pga... ja, nånting.... Man bör (inte måste) borsta tänderna EFTER frukosten! EFtersom man då borstar bort mat plus vad som nu finns i munnen efter man har sovit... Annars så sköljer jag tandborsten först och sedan tandkräm och sedan vatten igen. Har garanterat Sveriges sämsta tänder...*suck* | |
| helena | 2006-01-23 22:18 | |
![]() | Man kanske ska koka sin tandborste ibland oxå :) | |
| kajix | 2006-01-23 22:20 | |
![]() | ta en ny varje gång. det gör säkert beckham! | |
| Pekkis | 2006-01-23 22:22 | |
![]() | Vafalls? Bakterier på tandborsten om jag ej sköljer den innan. Det var illa. Nu kommer jag inte kunna sluta tänka på det. Om man sköljer innan blir ju tandborsten helt slabbig och känns använd. En intressant fråga appropå tandborstning, är om man sköljer med kallt eller varmt vatten. Själv sköljer jag med varmt, annars får jag ont i tänderna. Alla mina sambosar sköljer med kallt. Aj. | |
| Blue Ztar | 2006-01-24 01:41 | |
![]() | Kallt ska det va! Då känns den fräschare. Och ja, jag borde nog byta tandborste oftare...ska faktiskt ta och göra det nu. Det blir en grön med glitter på, väldigt vacker! =) Hur ser era tandborstar ut? | |
| Tufflan | 2006-01-24 01:53 | |
![]() | Åhhh vilken rolig tråd :) Asså det här med tandborstar kan ju verkligen få en att gå igång. Dem ska vara lagom hårda, inte jätte för då sliter dem på tänderna och inte mesmjuka heller, rosa är en fördelaktig färg i sammanhanget, tandkrämen ska vara rätt stark och rivig, ingen mesbamsetandkräm, gärna randig, det ser klatschigt och aptitiligt ut, själva borsten skall sköljas och rufsas om innan tandkrämen appliceras och borstningen inleds, och den pågår i ungefär 4 minuter med start längst bak och framåt, men kan reprisera tre-fyra gånger, innan munnen sköjls med riktigt kallt vatten och tandborsten decinficeras med lut och ställs undan ett par timmar, proceduren kan med fördel upprepas 6-10 gånger per dag, gärna oftare, och varje söndag säger man farväl till en trostjänande borste som gjort sitt i lång och trogen tjänst. Finns det nåt göttigare än tandborstning så säg? | |
| Samzon | 2006-01-24 16:53 | |
![]() | Borstar man tänderna två gånger om dan (morgon och kväll) så hinner det inte samlas så mycket bakterier. Så man klarar sig utan att spola av den först. Men det ger ju en mjukare borstning om själva tandborsten är blöt och därmed skonsammare för tandköttet. Använder man någon form av blekningstandkräm så ska tandborsten vara torr när man applicerar tandkrämen på den. Detta ger större effekt....*s*.... | |
| LoveEye | 2006-01-25 22:36 | |
![]() | det är iaf inte bra att borsta tänderna efter att man druckit apelsin juice.. :/ | |
| LoveEye | 2006-01-25 22:37 | |
![]() | Pekkis; Jag sköljer med varmt också.. för annars får jag också ont ;= | |
| Slemet | 2006-01-26 16:10 | |
![]() | Eltndborste är en höjdare! Fick en i julklapp o nu känns det inte alls lika rent att borsta med vanlig tandborste. Däremot lär jag väl ine byta själva borsten speciellt ofta, de är så dyra... | |