Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 617

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elPatron - Ej medlem längre2008-07-21 14:03
Antal inlägg: 2131

Ytterligare bevis för...
...att det borde införas dödsstraff, livstids fängelse utan chans för benådning etc etc..
Dom lär ju sig fan aldrig, idioterna.
När ska samhället ta sitt ansvar o låsa in dom för gott/avrätta dom så vi slipper skiten?

Dödsstraff vore bra för då minskar kostnaderna för skattebetalarna, en giftspruta alt en kula kostar ju nada.

www.aftonbladet.se/n...29 40661.ab

DennisPlz2008-07-21 14:24
Antal inlägg: 4031

Precis! Vad är detta för land där yrkeskriminella inte kan få en utbildning värd namnet? All sin kunskap får de från andra misslyckade kriminella (dvs fängelsekunder), dvs i slutändan blir de inte så mkt smartare ändå.

Fram för en yrkesinriktad utbildning, givetvis i KRIS regi, så att vi en gång för alla kan få en genuint kunnig kriminell generation.

kockelikocke2008-07-21 15:38
Antal inlägg: 204

elpatron? Tror du att de är de mest känbara straffet en grov brotsling kan få är dödstraff eller???

Han känner ju ingeting av de... Nej låt helre livstids fängelse utan privilegier vara ett alternativ och då menar jag livstid, tills man dör....

Och ja, alla kan få förlåtelse och bättra sig, man måste våga tro på en bättre värld och att alla människor igentligen är goda...

/kocken

E Solu - Ej medlem längre2008-07-21 15:40
Antal inlägg: 4715

www.betapet.se/forum...ad id=11450

nystan12008-07-21 15:45
Antal inlägg: 3414

Jag är emot dödsstraff, men det krävs en radikal förändring av Sveriges fängelser.
Tycker inte att dödsstraff är ett straff, det är bara ett lindrigt sätt att slippa sina bekymmer. Dessutom tycker jag inte att man å ena sidan kan säga att det är fel att döda, och sedan göra precis samma sak. Men livstidsstraff (som inte ens är livstid) är knappast vad det borde vara heller. Bra mat, arbete med lön, sysselsättning, tillgång till internet mm mm, helt sjukt att brottslingar ska få ha det bättre än många hederliga och hårt arbetande människor.

B-Bulgaren2008-07-21 15:48
Antal inlägg: 60

På vilket sätt har brottslingar det bättre än många hårt arbetande hederliga människor?

kaparen - Ej medlem längre2008-07-21 17:28
Antal inlägg: 4805

livstidsfängelse finns redan, där den dömde kan ansöka om nåd efter en viss tid och nådansökan kan beviljas eller avslås. Jag har inte koll exakt men ett antal fångar sitter på livstid idag i svenska fängelser.

och som vanligt i dessa trådar bör ju frågan ställas till de som ropar på hårdare straff om de är villiga att verkställa t ex ett dödsstraff den dag någon av deras näsrmaste begår en grövre illgärning

Vad gäller Clark O så är nog det lugnaste både för honom och hans omgivning att han hålls inom lås o bom åtminstone tills han blir för skröplig att hitta på fler hyss.

En liten Clark-anekdot och eftersom det finns en tråd som heter lika som bär, kom jag att tänk på det glada 60-talet när min syrras pojkvän blev tagen på gotland så som varandes just clark....

bobo flux2008-07-21 17:34
Antal inlägg: 11371

Det är väldigt många som höjer rösten och tycker att Sveriges fängelser är för mesiga, mur många har konkreta erfarenheter av svensk kriminalvård och med handen på hjärtat kan säga att de vet vad de talar om?

trashone - Ej medlem längre2008-07-21 17:35
Antal inlägg: 18678

Dvs måste suttit inne?

bosse642008-07-21 17:38
Antal inlägg: 8

b-bulgaren??jo det finns många hårt arbetande i detta land!!! Som inte åtnjuter kriminalvårdes daltande !! medan tjyvar våldtäckare latar sig i våra fängelser!nä bättre med hårt fysiskt arbete till dessa betalt av sin skuld till sina offer,och vistelsen i stillot!

B-Bulgaren2008-07-21 17:51
Antal inlägg: 60

Men bosse på vilket sätt har dessa hårt arbetande det sämre än fängelsekunderna?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?