Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:13
Antal inlägg: 9141

Efter toabesöket
Varför tycker alla det är äckligt om man inte tvättar sig om händerna efter man varit på toa? Jag gör inte alltid det, för jag tycker man blir så torr om händerna om man ska göra det 5-6 ggr om dagen. Och på offentliga ställen kan det vara bökigt om man har en jacka på sig eller om det är kö, osv osv.

Vad gör ni som är så äckligt på toan som kräver att man rengör sig efteråt?
Jag går in, låser dörren, drar ner byxorna, sätter mig på en stol, utför uppdraget, gnider sedan papper mot min hud och drar sedan upp byxorna och går ut. Vad i detta är extremt äckligt och gör att det fastnar saker på händerna som genast måste bort?

Det jag kan tänka mig gör att jag får äckligheter på min hand är när jag tar i dörrhandtaget/låset, men om man ska rengöra sig efter varje dörr man öppnat måste man ju ha en våtservettsförpackning om 50 servetter med sig var dag när man lämnar hemmet.

Det andra alternativet är väl om man låter bli använda papper och unyttjar enbart handen när man har slutfört sitt toauppdrag, men det är ett tillvägagångssätt som jag inte tror någon här använder.

Så... Förklara för mig varför jag från och med nu måste tvätta mig om händerna efter varje toabesök.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-08-05 12:16
Antal inlägg: 993

Låter ofta bli av precis samma anledning. Blir så jävla torr om händerna.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-05 12:20
Antal inlägg: 4127

Du har en poäng. Trots att det inte riktigt är så att man måste röra någpt för att det skall fastna på ens händer. Men du verkar också vara medveten om hur snuskiga händerna blir under en dag. Aldrig fel att tvätta dem när man är i närheten av ett handfat... om man tycker man blir torr om händerna kan man ju använda sig av parfymfri tvål om man har möjlighet... :)

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-08-05 12:20
Antal inlägg: 297

Det finns en bakterie som inte går att bota med penicillin som sprids via fekalier dvs bajs. Denna bakterie innebär om man blir infekterad att man inom 24 timmar måste in på sjukhus. Där får man ligga upp till en vecka utan att få äta eller dricka så att tarmarna får torka ut. Skador uppkommer i de flesta fall på tarmväggarna vilka ger komplikationer en lång tid framöver. Denna infektion är dock lyckligtvis ganska ovanlig i Sverige, omkring 25 fall per år, men jag vet att du inte vill råka ut för den. Namnet är Campolybacter.

SirMattBusby2008-08-05 12:21
Antal inlägg: 1813

Mim mamma sa att man skulle tvätta sig efter toabesöket och man ska ALLTID göra som mamma säger;)

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-08-05 12:21
Antal inlägg: 297

Torra händer mot att andra skall ta i skitiga handtag eller skaka tass med dig efter det att du har dumpat. Fy, usch, skäms.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:24

TarrasFolke: Jag tror vi använder oss av väldigt olika torksätt om du får fekalier på din händer.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:25

Stilig_karl: Ja, det brukar ju finns 3-4 olika tvål att välja mellan på varje toa.

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-05 12:26
Antal inlägg: 69

Klart som fan man tvättar händerna efter man skitit. Nu vet jag att jag aldrig ska äta mat som nattravn lagat iaf...hoppas du inte jobbar som kock.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:27

Man tvättar händerna innan man lagar mat. Gör du inte det bara för du tvättade innan, efter du vart på toa?

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-05 12:30

jag gör det verkligen, men du blir ju så torr om händerna verkar det som..

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:30

Ja, det blir jag.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:31

Varför är det "Klart som fan man tvättar händerna efter man skitit"? Det ger ju inte mig så mycket om du bara skriver så utan en förklaring.

bobo flux2008-08-05 12:31
Antal inlägg: 11371

Ett problem med toabesöket som jag alltid funderar på är följande: låt säga att jag går in på toa, gör vad jag ska och sedan spolar och tvättar händerna. när jag drar igång kranen så rör jag ju handtaget med mina skitiga händer, och när jag stänger av den efter att ha tvättat mig så blir jag ju skitig igen. de borde ha en pedal vid toaletten för spolning och pedaler vid tvättstället för vatten, som det är nu så kontaminerar man ju sig med andras bakterier genom att vrida på kranen. Ett alternativ är ju att först linda in handen i papper och sedan ta i kranen, men då kontaminerar man ju pappershållaren...

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-05 12:32

Nattravn: Jamen. Jag försökte ju bara få dig att tvätta händerna efter att du varit på toa, genom att påpeka att det är parfymen i tvålen som inte är bra för huden... om det inte bara handlar om lathet finns det handkrämer också... men det skulle iofs inte ens jag lägga pengar på :p

munsterfrass2008-08-05 12:32
Antal inlägg: 147

äsch .. jag håller med du !!! Det finns 1000 andra saker som är lika äckligt ?? att göra utan att tvätta händerna efteråt ... herregud hur många springer och tvättar händerna direkt när de tagit upp hundbajs t.ex ? .. neeedå de flesta fullföljer hundpromenaden , tar i alla möjliga dörrhandtag kanske tom klappar en annan hund och handhälsar på matte/husse :) ..bara en sån sak som att rätta till trosor / kalsonger är ju lika nära härligheten som en torkning , fast utan skyddande papper emellan :) peta tänderna , pilla på sårskorpor , slänga sopor , onanera ... vi skulle vara tvungna att tvätta händerna jämt .. renliga men halvt neurotiska över allt smuts vi samlar på våra händer :) .. Om pappret däremot går sönder finns det kanske en anledning till en lite skrubbning av tassarna :) ...

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-05 12:33

bobo flux: På långfärdsbussar finns det ju sådana anordningar iaf...

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-05 12:33

nattravn, behöver du verkligen en förklaring? Man tvättar händerna för att bli av med eventuella bakterier, eller om man haft lite otur kanske lite bajs på tummen...

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:33

Precis, bobo. Själva rengöringsproceduren känns lika mycket som en hälsorisk, som det är att skippa den, ibland.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 12:34

munsterfrass: Amen!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?