Spelrum
Giraffen34
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 691

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Amiable2008-08-06 12:34
Antal inlägg: 1365

Silicon v/s Biceps
Sen var det ju det här med utseendet.. fixeringen.. bröst som DDD-kupor... silikon till att bygga bicepsen(joo, det finns faktiskt!), mode för ungar(speciellt tjejer tänker jag på då).
Helst ingen hårväxt heller numera. Varken för tjejer/kvinnor eller för killar/män.. brasiliansk vaxning, bikinivaxning, benvaxning, bröstvaxning, mustschen, under armar, ryggen, ögonbrynen...(var kan man mer vaxa? BILEN!...*fniss*)
Nää, men allvar!!
Hur/Var ska detta sluta?

Män VET jag diskuterar kvinnokroppar avigt och rätt, måttar hit och dit. Brösten... brukar det vara iaf, och ändan, midjan, låren, och armarna. Det är allmänt känt.
Precis lika vanligt som att VI kvinnor diskuterar mäns kroppar. Rumpan (varför säga rumpa till män och ända för kvinnors attrubut? *förvånad*), musklerna... Hmmm... nu kom jag inte på mera..??!!??
Men iaf..
Blir män mera upprörda över en allmän/offentlig diskussion av sina attribut än vad vi kvinnor blir?
Varför isf?
Är det för att vi har hört det tusentals gånger, i århundranden? Alltså en vana av att bli diskuterad, jämförd, inte duga..??????
Är Vi KVINNOR sexistiska i våra diskussioner OM män?
Jaaa, absolut. Det är det väl ingen som sticker under stolen med, eller hur?! Men det är inte något nytt, varför så chockade då? Hörrni - männen.....????? Varför?

Sen kommer vi till en annan spekt av det hela, eller, ska jag säga - sluttampen... Enbart för att jag nu råkar gilla att titta på och vila ögonen på en man/kille som är välsvarvad - betyder inte det att det är DET som tillsist tilltalar mig kanske. För mig är det faktiskt personligheten som är av betydande, karisman eller kalla det utstrålning!

Bara för att man gillar det som är stereotypiskt behöver de INTE betyda att det är så i princip!

Eller vad tycker du?

E Solu - Ej medlem längre2008-08-06 12:40
Antal inlägg: 4715

Jag har lite svårt att följa ditt resonemang, men tror att jag håller med om att man kan gilla att titta på någon, utan att för den skull vara intresserad av personen.

Amiable2008-08-06 12:43

Kroppsfixeringen som finns idag...det är den jag tar upp :) och hur jag ser på den.
Men vet att det finns andra som kanske inte håller med om det.
Hur viktigt det kan vara att 'se rätt ut' idag.
60-åringar vill se ut som 20 osv...

vindsus862008-08-06 12:45
Antal inlägg: 3785

då skulle jag inte vilja joina med i dina och dina väninnors diskussioner då om ni sitter och pladdrar om mäns behåring, muskulatur och rumpor. låter ju sjukt tråkigt.

bobo flux2008-08-06 12:47
Antal inlägg: 11371

jag pladdrar gärna om tjejers hår, rumpor och tuttar. Men så är ju mitt intresse för dylika tingestar patologiskt...

lsaw2008-08-06 12:50
Antal inlägg: 351

Kroppsfixering har alltid funnits i olika former. Jag tror inte att den är så annorlunda idag än tidigare i historien?
Vad som är estetiskt har däremot skiftat. Man har dessutom använt sig av olika metoder för att nå dit man vill. Allt ifrån hur kläderna varit sydda och hur peruker har sett ut, till att man packat in fötter i för små skor.
Jag tror att åldersfixeringen inte hör direkt ihop med utseendet. Jag är själv 50 och lyssnar på samma rave- och clubmusik som mina 20 åringar, medan mina föräldrar lyssnade på Armstrong då jag lyssnade på ABBA, Sweet och Tears...
Åldersbiten tror jag hör ihop med att vi idag blivit öppnare för att ta till oss nya saker och ha ett öppnare sinne, än vad man hade förr - men det kanske är min fördom?

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-06 12:53
Antal inlägg: 7605

Undrar hur det skulle kännas att ha DDD...man fick nog krypa fram då, skulle inte orka hålla mig rak i ryggen annars.

bobo flux2008-08-06 13:00

om man inte har en rygg som fotbollsspelaren Emile Heskey!

micro1132008-08-06 13:08
Antal inlägg: 17542

Finns DDD??

Själv har DD -- och de är faktiskt inte särskilt stora.

Fast det är klart, satte jag dem på min 25 åriga dotter som väger 46 kilo -- då skulle de nog se enorma ut.

Själv är jag en slö tant, som faktiskt inte bekymrar mig med vare sig smink eller hårbortagning.

Tycker det är skönast att bara få gå lunsa som jag är -- och känner mig mer nöjd med mig själv idag, trots övervikt och allmänt förslappad kropp, än när jag var ung och trodde att man skulle vara sexig för att bli älskad.

När det gäller ålderstecken så vet jag inget fulare än folk i övre medelåldern som har ansiktshuden spänd som ett trumskinn.

Jag gillar rynkor, jag gillar erfarenhet, jag gillar när man ser att människor faktiskt levt ett liv.

När det gäller män så tänder jag uteslutande på utstrålning -- och kan tycka att för välsvarvade och bildsköna killar är direkt avtändande ... troligen för att de signalerar fåfänga och osäkerhet, snarare än den sköna nonchalans och trygghet i sig själv som jag finner tilldragande.

Suddenly2008-08-06 13:09
Antal inlägg: 26

DDD är nog inte så stort, lär ju vara mindre än E som många jag känner har. Man behöver inte ens ha jättestor byst för att ha E, det räcker bara med att man är ordentligt smal under bysten.

Angeloflove2008-08-06 13:16
Antal inlägg: 3858

spelar det nån roll vilka bokstäver som används i Amiables inlägg, vi förstår väl ändå att hon menar onormalt stora bröst...?

Suddenly2008-08-06 13:26

Angeloflove>> Ja, jag skrev det som ett svar på mommesfrites inlägg om att man skulle behöva krypa fram om man har så stora bröst. Det är inte onormalt stor och man behöver inte alls ha stora för att ha t ex F-kupa. Beror helt på kroppen i övrigt.

bobo flux2008-08-06 13:28

Det var tur du sa ifrån, Angeloflove, annars hade jag klämt i med CCCP!

Utseende har väl alltid varit i blickfånget. Någon som minns reklamsnutten där några grabbar slår fast att skönhetsidealen är olika i olika delar av världen, och att de någonstans i världen följdaktligen borde vara snyggast? Jag tycker den sammanfattar min syn på skönhet bra. Sen förstår jag inte varför man ska förringa skönhet? det yttre är ju också ett attribut, om än inte lika viktigt som det inre.

micro1132008-08-06 13:35
Antal inlägg: 17542

bobo flux

Jag förringar inte skönhet -- men tycker inte att begreppet skönhet är statiskt.

Jag tycker rynkor kan vara vackert -- och det också en form av skönhet.

Skönhet sitter i betraktarens ögon -- och att inte gilla gängse ideal innebär inte att man inte gillar skönhet. Det innebar att man har en annan definition än media och Hollywood.

Angeloflove2008-08-06 13:40

jo men det var ju inte det som var grunfrågan i diskussionen. frågan var inte om DDD är onormalt stort, utan det som Amiable syftade på i sitt inlägg var väldigt stora bröst. =)

bobo flux2008-08-06 13:40

Givet, micro. Och det var ju det jag menade med att referera till den reklamsnutten. Skönhetsidealen är olika i olika delar av världen. De kan vara olika i samma stad, samma kvarter, samma lägenhet till och med. Men du har rätt, det inre kan påverka det yttre och vice versa :)

Suddenly2008-08-06 13:42

Man måste väl ändå få reagera på andra inlägg i tråden än ursprungsinlägget? Precis som du gjorde.

Angeloflove2008-08-06 13:46

självklart Suddenly. men nu har vi helt kommit ifrån trådens ämne...

Amiable2008-08-06 13:47

Senaste jag hörde är om medeller,
t ex, inom modellyrket.... Så dog en pga anorexi, hon vägde 38kg. En annan dog av hjärtattack 22 år gammal och hade inte ätit på 3 dagar.
Det _Ä_R_ sjukt!

Fixeringar av kroppen i extremfall - givetvis, men det faller över på vad som 'hörs' och framförs till barn/ungdomar.

Sorgligt!

Amiable2008-08-06 13:47

'medeller'
*o

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?