Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Lala-la | 2008-08-13 19:10 | |
![]() | När våra barn säger opassande saker... Ibland kläcker våra barn ur sig riktiga guldkorn. Ibland är det roligt och ibland kan det vara pinsamt. Här är tråden där vi kan dela med oss av våra små guldkorn. Som t ex i morse i bilen på väg till dagis. Min 6-veckors sitter i barnstol i framsätet, jag kör och mina två barn och sambo sitter där bak. Under min yngstas första veckor, innan hon tog napp, kunde jag ibland få trösta henne med att stoppa in fingertoppen, lillfingret, i munnen på henne. Det var ibland det enda som tröstade henne, eftersom napparna ofta är för stora i början och eftersom min sambos bröst inte alltid var tillgängliga. Min 6-veckors baby börjar som sagt skrika i framsätet, och jag tröstade henne, utan fingret, genom att lägga min hand över hennes kind en stund Varav min 5-åriga dotter i baksätet kläcker ur sig: "STOPPADE DU IN FINGRET I HENNE PAPPA?" Myyycket opassande, min sambo och jag bytte blickar med varandra, det blev tyst i bilen och det var svårt att hålla sig för garv. Opassande men ändå ett guldkorn, eller vad säger ni? Som sagt, detta är tråden, så har ni några roliga historier eller citat, skriv här. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-13 19:15 | |
![]() | Jag var på väg hem med mina söner från dagis när vi mötte några elever som hälsade på mig. Alldeles bakom dem kom en äldre dam som hörde när min yngste son frågade "vem var det?" Hon såg rätt chockad ut när min äldre sån lutade sig fram och på ett förnuftigt sätt sa "det var några av mammas andra barn". | |
![]() | Som och inte sån :) | |
![]() | S O N - ingenting annat. | |
| Miss_jk | 2008-08-13 19:16 | |
![]() | Min kompis gick med sin dotter i Farsta centrum när dom mötte en liten svart pojke och hans pappa. Då säger kompisens dotter "Åh, titta pappa, en liten apunge!" | |
| -Lala-la | 2008-08-13 19:17 | |
![]() | hahaha - riktigt opassande MissJk... 7 poäng. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-13 19:18 | |
![]() | En kompis till mig är utbildad psykolog. Han och hans sambo är lite fascinerade av Freud och äger en nickedocka föreställande denne herre med en cigarr i munnen. Deras son ca: 5 tar nickedockan och säger med så myndig röst som möjligt i ett försök att låta som denne gubbe; "Jag har en snopp i munnen" ... Oerhört träffsäkert! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-13 19:18 | |
![]() | -Kom nu flickor och rid på pappa- Kan misstolkas :D | |
| hotcold | 2008-08-13 19:30 | |
![]() | När min dotter va ca 5 år så var vi på ett tivoli och hon hoppa i en hoppborg. Hon blir påhoppad av några mörkhyade barn och kommer gråtande utspringande och skriker. - Mamma! Negerbollarna hoppade på mej! Vi har kallat chokladbollar för negerbollar i mitt hem men hur hon kopplade ihop det med mörka barn har jag inte en aning om. Jag skämdes verkligen och försvann så snabbt som möjligt därifrån. | |
| Gunna F - Ej medlem längre | 2008-08-13 19:34 | |
![]() | Hehhee... den va bra hotcold.. 9 Poäng | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-13 19:38 | |
![]() | Det var länge sedan mina barn var små, men en gång så skulle vi föräldrar komma till skolan o vara med på en lektion, tror det var i klass 1 eller 2.. Sonen hade fått till uppgift att rita av mamma o pappa, och skriva nåt som var viktigt för oss.. "Mamma hatar spenat och pappa dricker öl"..Stod det på ett papper, och fint ritat då mamma "klöks" och pappa halsar ur en ölburk!! | |
| bobo flux | 2008-08-13 19:41 | |
![]() | I början av min nuvarande utbildning, innan man lärt känna alla i klassen, så hade vi en föreläsning. under rasten sitter jag och småpratar för första gången lite med en tjej jag knappt bytt några ord med tidigare. När vi sedan kommer in i salen igen så kommer hon förbi min plats. hon har på sig en klänning som är skuren under brösten, så jag frågar: Jasså, har du en bulle i ugnen? Nej, svarar hon och jag håller på att dö. Från det att jag öppnade munnen och uttalade orden så malde det i huvudet: nej, nej, nej!!!!!!!!! :O | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-13 19:42 | |
![]() | Bobo: Det är många som har frågat mej om samma sak, och jag vet inte vem som tycker det är mest pinsamt, jag eller den andra? Och det hjälper inte vad man säger, sagt är sagt... | |
| bobo flux | 2008-08-13 19:47 | |
![]() | Det värsta var att jag inte ville säga det, men gjorde det ändå...:S | |
| taru | 2008-08-13 19:53 | |
![]() | Ok. Är i åttonde månaden o folk frågar om det är tvillingar eller trillingar jag ska ha. Det är "bara" en "enling", blir det också pinsamt för de som frågat när jag berättar det? Det var en liten parentes bara, det roliga jag skulle berätta, min syster hörde om något barn på sitt dagis som åker buss till dagis med sin pappa. Dottern hade kissat på sig dagen innan och fått ett par "lånetrosor" på sig, som sedan tvättats o skulle med till dagis igen, som pappan Nästan hade glömt, så det sista han gjorde innan de gick till bussen var att stoppa trosorna i fickan.. När en av dotterns fröknar sedan går på bussen och sätter sig längst bak hälsar de först snällt, men efter en stund vänder sig dottern om och skriker (självklart så hela bussen hör eftersom fröken satt längst bak) "Fröken, pappa har dina trosor i fickan!" Hehe.. MKT opassande...och Extremt roligt! | |
| taru | 2008-08-13 19:55 | |
![]() | En annan grej.. tror d var från samma dagis dessutom, en mamma lämnar av sin son o kramar honom hejdå, men när hon inte får en puss som vanligt frågar hon varför o fröken ler lite att så kan det bli i en viss ålder, men sonen ger förklaringen -Nä usch jag såg att du hade pappas snopp i munnen igår! *asg* Bra att detta inte är som www.tjuvlyssnat.nu så man inte måste vara ögonvittne.. | |
| Nunnelunan | 2008-08-13 19:56 | |
![]() | Inte mina barn, men i varje fall. Häromdagen var jag ute och handlade med en manlig bekant. Han har ett antal kilo övervikt där män brukar ha dem (över magen). Då vi har betalat och skall gå ut, mötte vi en mamma med sin lilla dotter på cirka 3 år. Dottern sade då till mamman (pekandes på min manlige kamrat): -Titta mamma, den där skall också ha barn snart! Jag vet inte vem det var mest pinsamt för, eftersom min kamrat skrattade åt det - men mamman var nog så i början av sin graviditet att hon inte ville att det skulle komma ut ännu? | |
| bobo flux | 2008-08-13 20:06 | |
![]() | taru, den sista var en riktig diamant! XD | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-13 20:17 | |
![]() | En liten kille på dagis var väldigt intresserad av snoppar och framstjärtar... Han berättade för ALLA en dag att "på morgonen har min pappa en så stor snopp att han kan hänga kalsongerna på den" Hur svårt hade fröknarna det att hålla sig för skratt när pappan, ett par timmar senare, kommer och ska hämta pojken... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-13 20:20 | |
![]() | Neeej mamman, snälla använd inte ordet "framstjärt". Snippan/whatever är väl för tusan ingen stjärt heller? (Bara en inflik. Tack för alla roliga anekdoter.) | |