Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 641 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bergarn1 | 2008-09-05 14:03 | |
![]() | Åtgärd Träningsverk? Smärta!! Är det nån som har några tips på vad man kan göra när man har sjukligt mycket träningsvärk? Efter en sommar med allmänt slappande så gick jag på lite för hårt på gymmet vilket resulterat i att bicepsmuskeln inte vill vara med att leka längre. Kan som inte räta ut armen utan kör "gorillastyle" just nu... :D | |
| Miss A | 2008-09-05 14:12 | |
![]() | AJ! du måste strecha efter ju :) Just nu inte mer att göra än att vila.. kanske smörja/massera med voltaren eller nåt antiinflamationshämmande? Hoppas det går över snart... | |
| Bergarn1 | 2008-09-05 14:14 | |
![]() | Jag strechade jue, fast dan efter jobbade jag som servetör och bar en jäkla massa grejer i ett ganska fixerat läge, kan ha förvärrat det hela. Ipren då? Funkar det? Nån som testat? | |
| Miss A | 2008-09-05 14:17 | |
![]() | Illa .. du ska va rädd om dig jue :) Impren dämpar väl smärtan tillfälligt iaf | |
| Orm | 2008-09-05 14:25 | |
![]() | vila armen. men det är nog bra att ändå röra på den lite så den kommer igång | |
| Amiable | 2008-09-05 14:28 | |
![]() | Kroppen bör vila 1-2 dagar efter ett pass. Värme är att rekommendera, inte värktabletter. Ta kanske en liten lätt promenad för att hålla igång kroppen så det inte stelnar till helt. Simma i simhall? | |
| ercama | 2008-09-05 14:51 | |
![]() | Forskare från University of Georgia har upptäckt att en mängd koffein motsvarande två koppar kaffe minskar träningsvärk med upp till 48%. Studien har publicerats i The Journal of Pain. | |
| ANDERStG | 2008-09-05 15:27 | |
![]() | The Journal of Pain!!! Tänk att ha några publikationer i en sån tidskrift. I övrigt så är det nog bäst att låta bli att träna. Obefintliga muskler värker inte. | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-09-05 15:33 | |
![]() | ercama - den där forskningen tror jag lika mycket på som Linda Rosings politiska karriär. Ipren funkar, om du har så ont så du har svårt att sova tex är det bra med värktabletter. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-05 15:35 | |
![]() | Om man har träningsvärk efter att man har sprungit är det ju bra att gå i trappor, pinan till trots. Kanske finns det något liknande att göra om man har ont efter en specifik användning av armarna? | |
| ralfus | 2008-09-05 15:54 | |
![]() | träna bort smärtan. om inte träning, så är det tigerbalsam som gäller! | |
| Husa | 2008-09-05 15:56 | |
![]() | Ipren är bra vid bl a muskelsmärtor. Den har ju en antiinflammatorisk effekt som kan vara bra just då. Sen är det inte fel att ta värktabletter eftersom man, när man blir smärtfri, slappnar av och det hjälper läkningen. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-09-05 16:05 | |
![]() | Har fårr höra av en sjuksyster att vid väldigt svår muskelvärk ska man kombinera Ipren och alvedon, dvs. 2 st alvedon och 1 Ipren... Fast det kanske mest gäller vid svåra sträckningar o dyl. Själv fick jag rådet då jag hade nackspärr... | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-05 16:06 | |
![]() | Då skall man också komma ihåg detta: "Det kan finnas en liten ökad risk för hjärtinfarkt eller stroke vid användning av den här medicinen. Risken är dock större om man använder höga doser av medicinen under lång tid. Om man har hjärtproblem, eller tidigare har haft stroke eller om man har en ökad risk för dessa tillstånd som till exempel högt blodtryck, diabetes, högt kolesterolvärde eller är rökare bör man därför prata med sin läkare innan man använder medicinen. Läkemedel som innehåller ibuprofen kan tillfälligt minska kvinnors möjligheter att bli gravida. Medicinen kan försämra reaktionsförmågan. Det bör man tänka på vid tillfällen när skärpt uppmärksamhet krävs, till exempel när man kör bil eller använder maskiner som kan vara farliga." www.sjukvardsradgivn...ry ID=26891 Drick vatten och träna bort det istället. | |
| ercama | 2008-09-05 16:09 | |
![]() | Massage bevisat effektiv mot träningsvärk | |
| ercama | 2008-09-05 16:11 | |
![]() | När träningsvärken är ett faktum Om träningsvärken redan satt in går det trots allt att lindra smärtan och påskynda läkningsprocessen genom att öka blodcirkulationen. * Bastubad brukar hjälpa, liksom massage, gärna med oljor som innehåller arnica, rosmarin eller kamfer för ökad effekt * Salvor som stimulerar blodcirkulationen dämpar värken * Lätt träning hjälper också, liksom * Joggning i lugn takt Om träningsvärken är mycket besvärande kan det vara nödvändigt att ta något smärtstillande läkemedel. Försvinner inte värken efter några dagar bör en läkare kontaktas för att konstatera om något annat orsakar smärtan. | |
| Bergarn1 | 2008-09-05 17:51 | |
![]() | Jag hade faktiskt sjuka problem att sova en natt. Tog en ipren och ett bad och det kändes faktiskt bättre. :-) Lätt träning säger ni? Hmm, jag ska iväg och köra ben idag. Kan köra en riktig genomkörare. Perfekt att köra hårt på ben när man har ont i överkroppen. Tigerbalsam har väll som enda uppgift att öka blodcirkulationen? Går det inte lika bra med ett bad och lite massage av sin egen arm? (dyrt med tigerbalsam va?) Jag tror inte riktigt på att köra biceps igen isåfall väldigt väldigt lugnt, kanske tom utan vikter, annars kommer jag avlida :-P Stilig Karl: Jag tror att mina chanser att få hjärtproblem av ett fåtal doser ibuprofen som 25-årig aktiv man är minimala. So i take my chanses :-P Visste du förresten att folk som tror på att läkemedel ska ha effekt och är positivt inställda i allmänhet till läkemedel har genomsnittligt större och bättre effekt av läkemedlen pga placebo. Du å andra sidan löper risk att få en noceboeffekt vid intag av, ja, vad det nu är, kanske ibuprofen. Så akta dig för hjärtproblemen :-D | |
| uffe6y | 2008-09-05 23:33 | |
![]() | och efter två dagar så har du ännu värre träningsvärk i benen i stället...låter som en bright idè | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-09-05 23:43 | |
![]() | KinesTejp är bra att använda för smärta | |
| dahlgren_ | 2008-09-05 23:45 | |
![]() | uffe haha ja, han kommer ligga å gnöla som fan | |