Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 096 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordsnok - Ej medlem längre | 2006-02-20 20:03 | |
![]() | Aniti- OS Är jag den enda som absolut försöker missa allt som har med OS att göra?! | |
| helgoland | 2006-02-20 20:06 | |
![]() | Ja, det torde du vara. Vinter-OS erbjuder ju massvis med skön underhållning! Att få se Foppa på isen är nästan lika underbart som att rulla över en 3 ggr ordet! | |
| anduin - Ej medlem längre | 2006-02-20 20:08 | |
![]() | Har inte kollat på skiten alls | |
| Kängan | 2006-02-20 20:33 | |
![]() | jag har inte heller tittat. inte ens invigningen. Jag är genuint ointresserad av allt vad sport heter | |
| dhessner | 2006-02-20 21:09 | |
![]() | Är också ointresserad av OS. Kan möjligen titta på sommar-OS och då friidrott. | |
| andpet83 - Ej medlem längre | 2006-02-20 21:13 | |
![]() | Är tokig i allt vad sport heter och då framför allt vinter- och sommarOS. Bara idag har jag hunnit med curling, hockey, storslalom, super-g, bob, freestyle och backhoppning!! härligt härligt och fler dagar kommer med underbar sport hela långa dagarna!!! | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2006-02-20 21:19 | |
![]() | vilken träningsvärk du kommer att ha i morgon | |
| andpet83 - Ej medlem längre | 2006-02-20 21:22 | |
![]() | har jag haft sedan förra helgen då os började...börjar bli mör i kroppen | |
| Leoella | 2006-02-20 22:01 | |
![]() | Jag tittar i princip nästan aldrig på sport. Har sett 2 isdanspar och två backhoppare och lite halfpipe... men hade jag inte haft ett sportfreak som sambo hade jag nog inte ens sett det. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-02-20 23:53 | |
![]() | Hålla handen Ordsnok och Kängan? OS är enligt SAOL: OS © Svenska Akademien, uppdaterad:2005-06-28 [Webbversionen är inte slutkorrigerad.] SPALT: [O1404] [tryckt år 1951] ------------------------- ------------------------- ------------------------- ----- UTTAL: ω4s, ORDKLASS: sbst. 1, n., äv. (i vissa trakter) GENUS: r. l. m. (Landsm. 1: 553 (1880) , SUNDÉN (1888) ); BÖJNING: best. -et resp. -en; pl. ( ss. n.) =. ETYMOLOGI: [fsv. os, n. (i bet. 1), sv. dial. os, n. o. m. (i bet. 1 o. 2); jfr d. dial. os, r., åmyn- ning, isl. óss, m., utlopp av vattendrag l. sjö, nor. (dial.) os, m. o. n., älvmynning, äv.: ställe där ett vattendrag rinner ut ur en sjö, smalt sund; trol. etymologiskt identiskt med lat. s, mun, sanskr. s, sya, mun] BRUK: (numera bl. bygdemålsfärgat) 1) BETYDELSE: ställe där ett vattendrag rinner ut i en sjö l. havet l. rinner ut ur en sjö. 1.a) BETYDELSE: om vattendrags mynning; numera näs- tan bl. i fråga om relativt små vattendrag. Amer. 21 (1675; i fråga om Amasonfloden). Sjelfva oset, der .. (Heligeån) mynnar i sjön (Åsnen har) fått hos folket namn af Asnekofve. HYLTÉN- CAVALLIUS Vär. 1: 130 (1863). Lidans os. Ymer 1941, s. 71. 1.b) BETYDELSE: om ställe där en å l. bäck rinner ut ur en sjö l. där en sjö övergår i ett vattendrag. Å skall i os stämmas. RYDBERG Myt. 1: 699 (1886). (En bäck) nog kraftig att nedanför oset draga ett kvarnhjul av blygsamt små dimensioner. ENG- STRÖM Penn. 301 (1927). 2) (strömt) ställe i sjö l. å l. kärr o. d. där vattnet om vintern icke (l. bl. sällan) tillfryser; källdrag. G1R 24: 546 (1553). Giäsande Oos i Siöar och Myror. BROMAN Glys. 1: 323 (1709). Träsket var tillfruset, men är fullt af os, eller källdrag, dem aldrig vintern gör säkra till att befara. AFZELIUS Sag. 5: 42 (1843). jfr KÄLL-OS. | |
| hopp_san - Ej medlem längre | 2006-02-21 08:50 | |
![]() | anitios låter som en rullning..? ;) | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2006-02-21 12:12 | |
![]() | jag håller på anti-os gruppen. Hur faen är det möjligt att sånt skit får ta upp så mycket bra tv-tid på vanliga kanaler när det finns speciella sportkanaler för sån smörja? Och vad är det att glädjas åt då? Många är ju dopade osv så det kan inte kallas sport längre.. Om man inte kan göra sitt bästa utan kemikalier i kroppen så kanskedet är dax att lägga ner skiten helt. | |
| Zizzi | 2006-02-21 12:28 | |
![]() | Har inte tittat alls på OS, är totalt ointresserad av det. | |
| vulcan | 2006-02-21 12:30 | |
![]() | Jag tror att "skit"-argumentet skulle kunna appliceras på i stort sett alla TV-program i statstelevisionen, möjligen med undantag för nyheterna. Allt handlar om vad man personligen föredrar. Själv tycker jag att det är fullt rimligt att en del av licenspengarna läggs på sport eftersom väldigt många tittare trots allt är väldigt intresserade av det. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-02-21 20:39 | |
![]() | Vad jag personligen tycker är fascinerande är att så många människor intresserar sig, och engagerar sig, i en sån psudohändelse som OS, medan saker som verkligen betyder något för vår framtid - EU, Riksdagsvalet... och ... och... och... Inte alls verkar engagera. Har vi det för gott ställt på Maslowstrappan månne? | |
| Eis39 | 2006-02-21 21:52 | |
![]() | jovisst, men hur upplivad, glad, spänd blir man av en politisk debatt?? | |
| Eis39 | 2006-02-21 21:53 | |
![]() | eller ett riksdagsval för den delen... | |
| trosell | 2006-02-21 21:54 | |
![]() | knappast så man står i soffan och hoppar och kastar popcorn omkring sig.... vilket är ett vanligt os-beteende | |
| Eis39 | 2006-02-21 22:11 | |
![]() | ni kanske har puls 230 när ni hör Göran prata om EU med mera men det finns många som inte har det.... Jag tycker det är fascinerande att så många orkar engagera sig i något som jag tycker är så extremt tråkigt(och i vissa fall dessutom oviktigt) som politiska debatter... jag säger inte att jag inbillar mig att all politik är oviktig.om du tänker efter inser du nog hur viktigt OS trots allt är..detta är inte menat som något påhopp, jag försöker inte heller försöka tvinga någon att tycka som jag, men inse att OS inte blir oviktigt bara för att just ni tycker att det är ointressant... | |
| Eis39 | 2006-02-21 22:12 | |
![]() | håller helt med dig, det är ett vanligt OS-beteende:)MYCKET vanligt..och sund, enligt min mening.. | |