Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 977 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Memme84 | 2008-10-14 12:16 | |
![]() | FÖRSÄKRINGSKASSAN!! Jag är så trött på försäkringskassan. Idag när jag ringde för att ställa dom till svars för att dom har gjort så att jag står utan pengar i 3 mån sa bara idioten att köp en trisslott så ska det nog ordna sig. ÅHH fyfan va jag skrek..jag skrek som jag aldrig gjort förr. Har nog aldrig varit så arg faktiskt!!! Nån mer som har helt tappat förtroendet för försäkringskassan??? | |
| Jarnis86 | 2008-10-14 12:18 | |
![]() | Sa dem "köp en trisslott" till dig? | |
| Memme84 | 2008-10-14 12:23 | |
![]() | ja det sa dom...det är sånt jävla sätt | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-14 12:24 | |
![]() | Ovanligt korkat sagt av personen på försäkringskassan. Kan tänka mig att de som jobbar där får många samtal varje dag och utskällningar för pengar som inte blivit utbetalda och de jobbar övertid för att hinna med. Kanske bägaren hade runnit över och därför det idiotiska svaret.. | |
| Millazandiz | 2008-10-14 12:26 | |
![]() | Ja jag har tappat det helt å hållet då dom helt sonika bara drog in min sjukersättning i 3 månader pga av att dom inte tyckte att det fanns tillräckligt med underlag..Men efter många turer med chefen på F-Kassan så isade det sig att jag hade mer än nog av underlag..En hel sommar utan pengar och bara spydiga svar som gå till soc sälj lite av det du äger be vänner å släkt betala dina räkningar... Får väl hoppas att dessa spydiga personer en dag hamnar i samma sitts så dom får känna på hur det känns att bli slagen när man redan ligger ner.. Jag rekommenderade F-kassans chef att skicka sina anställda på en kurs i vett å etikett ... han höll med att de skulle dom behöva då dom inte får svara som dom gjort.. | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-10-14 12:27 | |
![]() | Du menar förtroendet för regeringen? Det är väl ändå dom som sätter upp ramarna för försäkringskassans verksamhet? Eller, kanske det svenska folket stod bakom valet av alliansen? | |
| Memme84 | 2008-10-14 12:27 | |
![]() | spelar ingen roll man ska inte bete sig som dom gör endå. Dom ska framstå som ett stort seriös företag och då kan man inte bete sig så hur arg och frustrerad man än är!! | |
| StinaD | 2008-10-14 12:29 | |
![]() | Jag har också haft en ordentlig dust med försäkringskassan. Jösses va arg jag var.... och tyken och elak blev jag också. Men det gav resultat, trots att han drygt meddelade att "jaaaag kommer be någon kontakta dig" så dök pengarna in efter en vecka. Han var nedlåtande mot mig, kallade mig lilla vän bla.... påstod att jag ljög bara för jag inte kunde komma ihåg hur det kom sig att jag inte meddelat vab första dagen...... herregud... ja, jag håller med, dom borde gå en kurs i vett och etikett..... | |
| Memme84 | 2008-10-14 12:35 | |
![]() | det är väl inte regeringen som säger till försäkringskassan vad dom ska säga???? men visst jag tycker inte om regeringen heller | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-14 12:36 | |
![]() | Ett bra sätt är ju om du vet vad personen hette ring och be att få prata med chefen på det kontoret, För hur ska man kunna ändra sig om kritiken inte kommer fram,, Bitte | |
| Memme84 | 2008-10-14 12:38 | |
![]() | nä det glömde jag i all ilska vad hon hette... | |
| Spelanu | 2008-10-14 12:39 | |
![]() | Har faktiskt bara goda erfarenheter från Försäkringskassan sedan jag blev mamma för 15 månader sedan! De fixar till allt jag har bett om och pengarna rullar in som de ska. Till och med de fruktade telefonköerna har blivit MYCKET kortare. De senaste samtalen har jag fått svar inom minuten! Så det är inte BARA strul med FSK!! :) | |
| y not | 2008-10-14 12:41 | |
![]() | Jag tycker du skall JO-anmäla uttrycket. Det är helt oacceptabelt. Hur exakt tidpunkt kommer du ihåg att du ringde. De är ju skyldiga att föra någon form av journal över samtalen, så det skall nog inte vara svårt att få fram vem du talade med. | |
| Memme84 | 2008-10-14 12:52 | |
![]() | jag vet inte exakt men mellan kvart i 12 till kvart över 12 | |
| kartoffel | 2008-10-14 12:55 | |
![]() | Gör anmälan direkt. Även om försäkringskassan slingrar sig ur är det mycket troligt att idioten som sa åt dig att köpa en trisslott åker ut med huvudet före så att de inte får mer bekymmer från den personen efter lite påtryckningar från andra myndigheter. | |
| Spelanu | 2008-10-14 13:22 | |
![]() | Ja, sparka dem allihop!!! Då kommer det att bli ännu smidigare i fortsättningen! | |
| vulcan | 2008-10-14 13:30 | |
![]() | Anmäl säger jag också. Även om personen ifråga måhända blev provocerad av dig så är det helt oacceptabelt att bete sig på det viset som offentlig tjänsteman gentemot en medborgare. Dock kan jag tänka mig att det är jobbigt för försäkringskassans folk att behöva ta en massa upprörda samtal om hur folk ska lösa sin situation rent praktiskt när beslut och pengar dröjer. Detta är i formell mening inte Försäkringskassans, utan de sociala myndigheternas problem. | |
| johndeere | 2008-10-14 13:38 | |
![]() | Anmäl detta. Har dom inte inspelning av telefonsamtal som måste sparas ? En person som jobbar med ett service yrke som detta borde inte få jobba inom detta. Men tydligen kan dom vara hur fräcka som helst. Stå på dig och anmäl. | |
| Mattthew | 2008-10-14 13:46 | |
![]() | En liten anekdot: Min enda erfaranehet av försökringskassan är när jag ska söka bostadsbidrag varje sommar för ett år framåt. Är det nån mer än jag som tycker att deras blanketter är så fruktansvärt dryga att fylla i och alla dokument som man ska bifoga för att styrka allt vad det heter. Det var iaf så att det var en sak jag var osäker på när jag ska skulle fylla i formuläret och då telefonkön oftast är lång och som student har man inte råd med dyra telefonräkningar så gick jag till ett försäkringskassankontor för att få svar öga mot öga. allt gick jättebra och jag fick svar på min fråga men precis innan jag gick så frågade det jag länge undrat över: Gör ni era blanketter medvetet jobbiga och dryga att fylla i bara för att folk ska dra sig för att skicka in dem? Hennes tystnad och skamfyllda ansiktsuttryck sa allt vad jag ville veta och bevisade mina misstankar mot dem. Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker det är väldigt dåligt av dem att göra på det viset men det var riktigt skoj att sätta henne pottkanten på det sättet;) | |
| bosse64 | 2008-10-14 14:08 | |
![]() | ja du memme! så får man inte behandla sina med människor! jag har haft massor med strul från denna innrättning fk kassan( läs sjuka kassan!!) förbannat trött på allt skit vi måste ta för att vi inte kann prestera,även om viljan finns!! stå på dig | |