Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 360

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ElinHelena2008-10-24 12:32
Antal inlägg: 133

Flygplan
Min kära mor ska flyga till Danmark imorgon.
Hon har aldrig flygit förut & är lite nervös.
Hon körde med Stig Helmer stilen; "Jag kan flyga, jag är inte rädd" - men det tycks inte hjälpa.
Har hört att man ska sätta ett plåster på/över naveln.. Kan det möjligtvis hjälpa?
Någon som har testat & vet eller har något tips till de flygrädda?

Cajsa-Stina2008-10-24 12:39
Antal inlägg: 3154

Det är mycket troligare att råka ut för en trafikolycka på väg till flygplatsen än att det ska hända något när man flyger.

Om din mamma talar om för flygvärdinnan, när hon går ombord, att hon är flygrädd, så kommer dom att pyssla om henne lite extra. Lite djupandningar när man väl sitter där gör att man slappnar av en del.
Din mamma kommer säkert att klara av det jättebra! Lycka till med resan!

ElinHelena2008-10-24 12:41
Antal inlägg: 133

Tack för det Cajsa-Stina :)

The_Viking2008-10-24 13:00
Antal inlägg: 750

Min mor flög till Istanbul i våras och hon var riktigt orolig. Hon hade inte flygit sen hon var 15år pga rädsla. Men hon gav sig bara den på att hon skulle flyga plus att hennes nya karl var med så det gick bra. Jag tror att det bara är att tränga bort alla negativa tankar och bara göra DET.

Miss_jk2008-10-24 13:21
Antal inlägg: 8941

Det där med plåster på naveln är väl för (mot) åksjuka?

shoppa2008-10-24 13:28
Antal inlägg: 174

Ja,vem gillar att flyga..ett par stadiga gin och tonic innan funkar på mej...gäller bara att inte ha möten inplanerat när man landar..hehe

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-24 13:46
Antal inlägg: 7605

Jag skulle vilja höra en bra teori om plåster över naveln. Ska det funka likadant om man har gropnavel eller putnavel?

Om man är rädd för flygresan, så kan det ju vara bra med luftfartsverkets info om flygresor, olika ljud på planet, hjulen fälls in och ut och så, turbulens, åska...
Kom ihåg att flygolyckor är extremt ovanligt på våra breddgrader och med de stora charterföretagen också.
Många flygvärdinnor har jobbat mer än 20 år uppe i luften utan ens en incident.
Farligare är det ju med små privatplan.
Har man panikångest, så kan man ju ta lugnande medicin.

Garvis2008-10-24 19:22
Antal inlägg: 32

Som tidigare talare... berätta för flygvärdinnorna om flygrädslan, de är utbildade för att kunna ta hand om det. En eller två stadiga drinkar får kroppen att slappna av mer, vilket gör det än lättare.

Kolla som sagt: www.lfv.se/sv/LFV/Re...fl ygradda/

mrperfect2008-10-24 22:33
Antal inlägg: 11437

det är ju ingen märkvärdigt med att flyga.......accet i början och stigningen kan ju suga lite men annars............, passa på at titta på utsikten, det gör jag ( flygvärdinnorna ) :)

Mimikryp2008-10-24 22:46
Antal inlägg: 9057

Tja, om man inbillar sig att ett plåster på naveln botar flygrädsla så gör det det. Tror man riktigt hårt kan man lura sig själv att gå på vilken idiotgrej som helst. ;-)

mrperfect2008-10-24 22:47
Antal inlägg: 11437

jag måste ha högre rating, högre rating...måste..

vadå?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?