Spelrum
Giraffen | 19 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 8 |
Inloggade | 28 |
Mobilspel
Pågående | 20 522 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
JoHerera | 2008-10-26 09:20 | |
![]() | insekt i salladen..!!!! Hej, måste bara höra vad ni kan tycka är en skälig kompensation för att nästan ha ätit en insekt som fanns i salladen (sallad i påse). Denna insekt är ingen liten rackare heller, ca 3 cm lång, med vingar o ngn typ av gadd (har ej kunnat identifiera den....). Vidrigt värre! | |
Suds McDuff | 2008-10-26 09:23 | |
![]() | Ibland kan insekter som har samma form som ärtskidor följa med vid skörden och hamna i påsen. | |
Sotfinger | 2008-10-26 09:23 | |
![]() | Det tror jag knappast att du kan räkna med att få någon kompensation för. Det vore en annan sak om du fick en insekt i salladen på en restaurang. Där utgår man ju från att salladen är sköljd. | |
Nunnelunan | 2008-10-26 09:25 | |
![]() | Ingen kompensation alls, tycker jag! Det är väl ganska naturligt att insekter kan komma med sallad, dessa får man peta bort. Låt bli att handla inplastade grönsaker, det är ett modernt påfund som vi förhoppningsvis slipper i framtiden? Handla på torget och fundera över din reaktion då! | |
Suds McDuff | 2008-10-26 09:28 | |
![]() | Dom håller ju längre om dom är inplastade. Det är det värt tycker jag. | |
Miss_jk | 2008-10-26 09:30 | |
![]() | Sån fick jag också, fast i en färdig "lunch-sallad" i bunke. Först ett hårstrå lindat runt en tomat, och så lite längre ner den där gigantiska insekten. Fruktansvärt äckligt! | |
Suds McDuff | 2008-10-26 09:32 | |
![]() | Huvva! Såna där grejer kan ju lämna ärr för livet.... Du kommer alltid att tänka på det där när du äter sallad. | |
RikaM | 2008-10-26 09:40 | |
![]() | Troligtvis får du ingen ersättning alls även om det är fruktansvärt äckligt! En kompis köpte en macka på en vägkrog och såg när hon ätit upp nästan hela mackan att det var larver på salladsbladet. När hon påpekade det för killen i kassan frågade han bara om hon ville ha något att skälja ner dom med! | |
Sotfinger | 2008-10-26 09:40 | |
![]() | En färdig lunchsallad är ju tillredd, då krävs hög hygien. Men sallad man köper direkt från odlaren måste man ju göra ren själv, där kan man inte kräva klinisk renhet varken från insekter, jord och sånt. | |
tettimul | 2008-10-26 09:44 | |
![]() | Vadå kompensation? Det visar ju att salladen är obespeutad och det är trots allt bara naturliga råvaror. Protein är dyrare än grönsaker i vanliga fall så du borde betala extra tycker jag. | |
Nunnelunan | 2008-10-26 09:47 | |
![]() | Suds: Vadå håller längre? För vem? Handlaren eller konsumenten? Jag har små plastburkar med lock (diskbara) som jag förvarar mina grönsaker i hemma! Håller med om färdigredda sallader eller mackor! | |
JoHerera | 2008-10-26 09:51 | |
![]() | jaha, trodde det skulle vara fritt från sånt i påsarna, men hade väl fel, tack för alla kommentarer iaf :) Känns dock forft lika asigt o blir nog inte ngn påssallad i framtiden..Sköna söndag på er! | |
mrperfect | 2008-10-26 09:56 | |
![]() | Man skall alltid skölja grönsaker innan man äter dem -märkvärdigare än så är det inte... | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-26 09:57 | |
![]() | Förstår inte alls alla som säger att du inte kommer få ngn ersättning. Dom flesta företag är ganska snabba med att skicka ut ngn form av kompensation om du hör av dig med problemet till dem. Svenska företag påpekar med jämna mellanrum att dom saknar feedback på just såna här saker från sina kunder. Genomsnittssvensken brukar inte säga ngt utan slutar bara köpa produkten istället. Företagen vet om detta och de flesta skickar gärna en mindre ersättning och tackar för påpekandet. Hör av dig till dem och om du kan så skicka med rackaren. Vågar nästan garantera att dom hör av sig till dig och, som minst, ger dig en förklaring och en ursäkt. | |
Kirkelina | 2008-10-26 10:03 | |
![]() | Och den där vägkrogen borde nog anmälts för bristande hygien. Klart det inte ska finnas larver i färdiga mackor! | |
krutmarie | 2008-10-26 10:13 | |
![]() | Själv skulle jag gå tillbaka till affären och påpeka detta. Fy va´äckligt! Stod det sköljd och färdig att äta på påsen dessutom. Tycker absolut att man ska få ersättning, men jag skulle inte vilja ha en ny påse utan pengarna tillbaka. Apropå sallad i påse så stod det ju senast i veckan att ICA dragit tillbaka ett helt gäng av sin sallad i påse p g a att det hittats salmonellabakterier i. Själv brukar jag faktiskt skölja igen även om det står att den redan är sköljd. | |
mrperfect | 2008-10-26 10:14 | |
![]() | Säg inget för tusan till personale, larver= proteintillskott, det kostar extra!!!! | |
Minta | 2008-10-26 10:17 | |
![]() | Jag fick dessert som kompensation när jag fick en pizza med kackerlackor på. | |
RikaM | 2008-10-26 10:21 | |
![]() | Själv fick jag småflugor i ett salladshuvud som var inplastat och när jag påpekade det för personalen så svarade dom just det att det visade på att grönsakerna inte var besprutade. Fick ingen ersättning för att jag fick slänga hela salladshuvudet. Det var alltså inte en fluga utan hundratals i hela sallads huvudet! Visst vill många företag ha feedback, men när man blir behandlad som gnällig kund slutar man säga något och köper ett annat märke i stället! Handlarna vet att det alltid kommer en ny kund som inte gnäller utan bara är tyst och liknöjd! | |
RikaM | 2008-10-26 10:22 | |
![]() | Minta- Den efterrätten hade jag nog inte ätit upp i vilket fall! Isch vad äckligt med kackerlackor! | |