Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 433 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-10-29 23:16 | |
![]() | Insider Jag har precis sett insider med Robert Aschberg. Jag såg också insider special för en eller två veckor sedan. Båda dessa program lämnar ett tydligt avtryck i mig. RA verkar inte veta vad han vill ha fram i programmen. Jag tycker det spretar åt alla håll, det finns ingen röd linje i program, utan blir lite snutt åt det hållet, och en liten snutt åt nästa håll. Det ställs en massa frågor, men ingen av dem följs upp, inga svar ges, och när programmet slutar undrar man mest vad det vad han ville ha sagt. Kan journalistik blir hur dåligt underbyggd som helst, sakna vinkel, och ändå kallas undersökande journalistik? | |
| Zizzi | 2008-10-29 23:19 | |
![]() | Sant, det är lite Jerry Springer över hans program :-). Det är nog inte så viktigt vad som blir sagt, bara det blir upprörda känslor. | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-29 23:22 | |
![]() | Varför kollar du på Insider ens?... eller kanske; varför kollar du på kanal3 öht?... eller nä, varför har du en TV? :) | |
| micro113 | 2008-10-29 23:22 | |
![]() | Zizzi Ja, jag tycker det var en bra liknelse. Det som är lite synd är ju att RA trots allt var en hyfsat bra journalist för några år sedan, men nu verkar det inte som om han lägger ner alltför mycket energi på att göra ett bra jobb. | |
| micro113 | 2008-10-29 23:26 | |
![]() | Zappast Varför skulle jag inte kolla på TV3? På insider kollade jag därför att påan om programmen var intressant -- förra gången om oskyldigt dömda (som sen inte var så oskyldiga), och denna gång om de organisationer som hjälper mammor att kidnappa barn (fast det istället blev intervju med två pappor, och endast flytande sammanfattning om resten). Programmen gav inget med andra ord .... men eftersom det var intressanta ämnen hade jag hoppats på bra uppbackad fakta, och en bra diskussion. | |
| Jesper M | 2008-10-29 23:36 | |
![]() | det bästa med insider är slutet när han skall ha debatt med någon, robert verkar ha en i det närmaste manisk vilja att få sista ordet. tänk på detta nästa gång du tittar, det är riktigt roligt när han prompt skall få in ett "ja, mm, just det, okej, då så.. osv". framför allt när den andra debattören har samma läggning :) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-10-29 23:39 | |
![]() | Det är synd tycker jag att insider har raserat så pass mycket. Tyckte det va riktigt bra när det kom för ett antal år sen. Det som du nämner jesper har jag inte tänkt på,,men det måste jag kolla nästa gång:-)) | |
| Jesper M | 2008-10-29 23:41 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Ja Z4zNaZkM klassiskt aschbergmoment? | |
| bobo flux | 2008-10-29 23:48 | |
![]() | jag missade dagens program, det verkade vara ett intressant ämne...håller med om kritiken, insider känns överlag inte lika genomarbetat som t ex uppdrag gransknings reportage mestadels gör... dessa profeministiska kvinnojourer, eller vad man nu ska kalla dem, verkar vara ett ganska intressant fenomen. de tar parti för kvinnorna, enbart för att de är kvinnor. inget ifrågasättande whatsoever av deras historier, även om det finns luckor eller frågetecken i dem...det känns som en väldigt kontraproduktiv strategi, och skadar de kvinnojourer i samhället som faktiskt gör en oerhörd nytta. | |