Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 444

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dunderbar - Ej medlem längre2008-11-01 23:46
Antal inlägg: 34

Vara elak mot andra?
Varför tar inte folk tag i sina egna liv istället för att vara elak mot andra?
Tänker på all mobbing som pågår i samhället..och att folk talar skit om varandra med mer...

Vad får folk ut av att vara elak mot en annan person?
Det är ju som om hjärnan står på standby-läge och den delen där empati och respekt är helt bortkopplad hos många....

bobo flux2008-11-01 23:48
Antal inlägg: 11371

empavad? repsakt?

Fluffig ost - Ej medlem längre2008-11-01 23:58
Antal inlägg: 112

Du gillar ju klyschor så jag förklarar för dig: "Man får vad man förtjänar" eller "Som man behandlar andra blir man själv behandlad" kanske kan passa.

Jag upplever tvärtom att dom flesta människor är snälla och empatiska. Kanske har att göra med hur jag bemöter andra. Du får hitta en ny framtoning som människa, jobba lite på den personliga biten. Lycka till!

krutmarie2008-11-02 00:05
Antal inlägg: 1696

Håller med Dunderbar i det mesta, det finns många som inte har medkänsla med andra nu för tiden. OK Fluffig ost det är kanske inte flertalet av människorna, men alldeles för många. Man undrar ju vart samhället är på väg.

Man rånar "gamla tanter", sparkar på både jämnåriga och äldre utan minsta tanke (som det verkar iaf) på vad följderna blir. Mobbingen är ett utbrett problem, man ser annorlunda ut, har andra kläder, kanske inte bor i lika fina kvarter osv.

Det är faktiskt rent för j-t hur en del individer behandlar andra.

Fluffig ost - Ej medlem längre2008-11-02 00:06
Antal inlägg: 112

Nu ska jag sova. Man ska alltid bli vänner innan man går och lägger sig. Du kan få låna min nalle, jag behöver den inte i natt.
Nattis.

fjortisnet - Ej medlem längre2008-11-02 00:09
Antal inlägg: 361

För att dem e inte snäla T_T

Pajas - Ej medlem längre2008-11-02 00:17
Antal inlägg: 397

"We has to become the change we want to see."

Tångkrabban2008-11-02 00:18
Antal inlägg: 118

I kväll har jag skällt på ungdomar som går runt o kastar ägg på folks hus. Jag tycker inte det är snällt att kasta ägg för det är svårt att få bort. Ungdomarna var inte utklädda men tycker att "det är så man gör för det är halloween"

krutmarie2008-11-02 00:29
Antal inlägg: 1696

Tångkrabban, det är väl inte att vara elak, det är ju dom som varit isf.

JaapConrad - Ej medlem längre2008-11-02 00:37
Antal inlägg: 1788

Som man kan man faktiskt göra en hel del på jobbet genom att vara lite extra snäll mot en kollega, i förbigående sådär vid kaffeautomaten. Det är ovanligare att män ger komplimanger om en snygg jacka eller att man ser pigg ut, det kostar ingenting och det ger en ganska stor surprise-effekt.

Obs! Det är oftast inte ok att berömma kroppsdelar!

Tångkrabban2008-11-02 00:37
Antal inlägg: 118

Jag menar att ungdomarna är elaka, de bryr sig inte ens om att de kastat på gamlingars hus.

mrperfect2008-11-02 01:03
Antal inlägg: 11437

det finns folk som beter sig dumt i både liten och stor skala, det vill jag arbeta emot.
En situation löser manju inte för att man avreagerar sig genom våld eller skadegörelse. Jag hatar Greenpeace metoder t exempel fast de ofta har rätt i sak.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?