Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 446 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nerdieboy | 2008-11-03 13:14 | |
![]() | Sitter bakom brandvägg på jobbet! Jag sitter bakom en brandvägg på jobbet och kan inte koppla upp mig mot Betapet.. Funderar om jag kan komma förbi detta på nåt vis? Funderade ett tag på om en PROXY-server hade hjälpt mig att komma förbi detta, men jag kan inte så mycket om det. Är det någon som har tips på hur jag ska kunna spela från jobbet? (man kan ju inte jobba hela tiden) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-03 13:15 | |
![]() | Prova chefens dator? Den kanske funkar bättre. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-03 13:17 | |
![]() | stäng av brandväggen tillfälligt eller ändra säkerhetsnivån till "låg" | |
| emmylicious | 2008-11-03 13:18 | |
![]() | Har det gått så långt så är det nog dags att söka hjälp... Brandväggen på jobbet finns ju av en anledning. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-03 13:22 | |
![]() | precis...man ska väl jobba på jobbet..;) | |
| tydal | 2008-11-03 14:21 | |
![]() | Brandväggen på jobbet finns inte av den anledningen. Betapet kräver att icke-standardportar är öppna. På de flesta arbetsplatser jobbar man inte hela tiden, utan det finns ett begrepp som kallas rast. Det du behöver är en socksproxy. Känner inte till någon som tillhandahåller det, utan du får nog fixa själv. Dock blir det väl lite bökigt om du inte är van... Men den enklaste är nog om du använder fjärrstyrning till din dator hemma. Googla lite på "Remote Desktop" eller använd RealVNC. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-03 14:25 | |
![]() | Så bökigt är det inte, googla och you shall find help | |
| krutmarie | 2008-11-03 14:43 | |
![]() | Jobbar du statligt? Tror att det märks om du försöker ta bort eller ändra på säkerheten och det är väl inte alls populärt var man än jobbar, det har ju med säkerheten att göra. Å andra sidan kanske du blir av med jobbet och kan spela Betapet hela dagarna se´n. :-) | |
| Ceckes | 2008-11-03 17:37 | |
![]() | Det är väldigt många arbetsplatser som har den där brandväggen.. Hemtjänsten har den, iaf den hemtjänsten jag var på i somras. Tänkte spela lite på min rast men nej det gick ju inte!!! | |
| nerdieboy | 2008-11-03 17:38 | |
![]() | Tack för alla svar! Jag sitter bakom en tunn klient, där jag inte kan komma åt inställningarna för brandväggen. Det var just därför jag tänkte att en proxy-server hade varit lättsamt. Kanske är det lättast att göra som "tydal" skriver, att sätta upp en fjärrstyrning och gå via den... Det finns som sagt något som kallas rast. | |