Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 088

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2008-11-09 09:14
Antal inlägg: 17500

Ikea - inte ett lyckopiller direkt
Hur kommer det sig att man ofta åker till IKEA med gott humör och en bedräglig tanke om att man faktiskt vet vad man vill ha och ska köpa, men när man väl är där...mest blir irriterad, förbannad på världen och bara vill bort?

För mycket folk. För många val. De val som passar, passar ÄNDÅ inte pga mått, färg eller nåt annat som inte funkar. Man står i kö för att få hjälp, nån annan tränger sig före. Skrikiga barn, långsamma individer som dessutom kör på en med sina fullastade vagnar och inte ber om ursäkt.

Sedan är stället så jäkla stort , att "bara springa in och köpa ett par kuddar" - konceptet inte alls håller. Flera timmar senare står man i kassakö med varor för massor mer, än vad man från början tänkt handla för.
Det är underligt vad irritationen tränger på efter en timme på IKEA, och jag tror inte jag är ensam om det. Man kan iaktta mammor med barn, par som från början gick hand i hand - det lyser irritation från alla håll.
Ryckiga rörelser, aggressiv körning med vagn, rynkade pannor. Folk är förbannade på IKEA. Eller så blir de förbannade efter ett tag, vänta bara.

Ett tu tre, så ropar Ikea Kundradio upp att Stefan minsann ska masa sig till informationsdisken för där står Maria asförbannad och väntar (läs: Maria går med pojkvän Stefan och ska handla, Maria ångar på och räknar kallt med att Stefan bara SKA hålla jämna steg och följa Marias fotspår - Stefan blir förvirrad av alla människor och för mycket saker, råka stanna upp och tittar på en ihopfäll klappstol för 49.90 - Maria inser efter några minuter att Stefan inte alls är 2 m bakom henne - vreden stiger mer och mer när hon inte alls hittar sin pojkvän och sen är det klappat och klart. Stefan får så mycket skit när han väl lullar bort till infodisken, det är ett som är säkert.
"vart fan tog du vägen??"
"jamen, du försvann.. .?"
"åååh, se till att hålla dig nära mig nu i fortsättningen".
Slutklämmen (som Stefan ännu inte är varse om) - ingen sex i kväll.

Under de timmar vi var på IKEA i går tex, så hörde vi aldrig ett enda meddelande om att pojkvän söker borttappad flickvän, utan det var borttappade barn och borttappade pojkvänner. KLart - killarna är förmodligen mest tacksamma för att slippa ifrån ibland, och njuter av tiden i frihet kan jag tänka.

Min poäng är : Man ska sluta åka till IKEA med ett glatt humör och tro att man ska få en trevlig eller för all del "mysig shopping", för det är ett självbedrägeri utan dess like.

Jag ska nu bojkotta IKEA ett tag, för husfridens skull.

Jankster - Ej medlem längre2008-11-09 09:16
Antal inlägg: 656

haha! Så jävla klockrent, en krönika värd en plats i Metro. Håller med till 100%

Oxhjärta - Ej medlem längre2008-11-09 09:42
Antal inlägg: 26

Korven kostar fem kronor, så allt är redan uttänkt.

emmylicious2008-11-09 09:45
Antal inlägg: 4501

haha, kul att läsa men jag var in en snabbis på ikea i torsdags faktiskt och jag hittade ett tyg jag letat efter länge. min kompis som var den egentliga anledningen till varför vi åkte dit, gick tomhänt tillbaka till bilen :P

det som är lite drygt är att man måste gå runt halva ikea för att komma till tyg/gardiner som var den enda anledningen till att vi gick in på ikea.

kassorna är under alla kritik iaf. nu har dom ju börjat med självscanning och det var det ju ingen jävel som förstod sig på så det tog jättelång tid i kassorna ändå.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-11-09 10:16
Antal inlägg: 7605

Klockrent le-lou :)

Tips: använd IKEA-katalogen.
Om du ändå hamnar på IKEA utan att riktigt veta vad du letar efter, prova deras cheescake och försök hålla munnen i ett cheesläge, så funkar det åtminstone lite bättre :P

Satan när det är enkelriktat om man vill backa i trängseln, för att kolla mera på något man gick förbi, eller behöver leta efter en familjemedlem.

le-lou2008-11-09 10:25

mommes -

IKEA-katalogen satt som ett smäck i våra svettiga händer, men tyvärr stjälpte den mer än den hjälpte i vårt fall. Den gav upphov till ännu mer förvirring i vårt fall och vi fick be om hjälp för att tolka den i vissa partier - vilket innebar ÄNNU mer kötid.

Enkelriktad gång är också en höjdare, speciellt när man som vi började i fel håll. Strålningen av extrem Irritationen var ofattbar stark från de som kom från "rätt håll". Allt peakade inne på barnavdelningen när ett barn fick ett oslagbart utbrott och ungens mamma ett ännu större utbrott. Hennes arga bestämde steg, krampaktiga tag om skrikande ålande barnakropp och ihopsnörpta mun (tänk utsträckt snöre) jagar mig ännu.

le-lou2008-11-09 10:26

jag vill tillägga att inne på IKEA slår ungar rekord i höga skrik.

bennyboll - Ej medlem längre2008-11-09 10:30
Antal inlägg: 8806

Usch, nu blev jag påmind om att jag har lovat gossen gardiner på IKEA..

mommesfrites - Ej medlem längre2008-11-09 10:30
Antal inlägg: 7605

Usch, det borde sitta ett kristeam efter kassan.

kissed - Ej medlem längre2008-11-09 10:36
Antal inlägg: 3037

Vad bra skrivet le-lou!!:-)
Man känner verkligen igen sig, tyvärr:-)

dahlgren_2008-11-09 10:59
Antal inlägg: 733

Hmmm.. Jag tycker om Ikea i alla fall >) Kanske bara för att vi umebor har så långt dit att det är en speciell upplevelse varje gång, och då får man bara inte tycka illa om det. Jag går oftast därifrån tomhänt, dock.

bobo flux2008-11-09 11:06
Antal inlägg: 11371

Vänta tills Ni möter Ge-kås en fullsmockad lördag!

DennisPlz2008-11-09 11:08
Antal inlägg: 4031

Underhållande läsning :)

Tips 1: Åk inte till IKEA, det finns fler ställen
Tips 2: Om IKEA är det nödvändiga valet, åk dit helgen/dagen INNAN lön

I övrigt är det ett instämmande nickande från mitt håll...

Cate2008-11-09 11:11
Antal inlägg: 1

Haha, det där känns som en beskrivning av mitt besök på Ikea i fredags, som inte skulle ta mer än max en timme och där jag visste nästan exakt vad jag ville ha - och givetvis tog det lite drygt två timmar och det jag kom hem med har jag inte ens vågat kolla igenom än för jag vet knappt vad jag till slut i ren frustration slängde ner i kassen... Dyrt blev det hur som helst. Brrr.

nina_nilsson2008-11-09 11:14
Antal inlägg: 30

Jag å en kompis brukar ha som fritidsnöje att åka till både Ge-kås och IKEA å titta på människor som är hysteriska å hittar man nått man vill ha ja då tar man å köper det i lugn och ro =)

Så jag gillar iaf både IKEA och Ge-kås det är ett skitkul nöje å kika på människor som slåss med kundvagnar och är mer eller mindre ihjälstressade...

le-lou2008-11-09 11:15

bobo - vi var faktiskt på Gkås för första gången i våras och det blev (ta i trä för kommande gånger) en extremt positiv upplevelse!
Kanske hade vi tur för det var inte extremt mycket folk, men gud vad vi handlade, och vi var faktiskt väldigt glada hela tiden. Inte alls samma hysteri som på IKEA, det var mest mysigt :)

shoppa2008-11-09 11:20
Antal inlägg: 174

HAHA!!le-lou:jag håller med dej !G-kås är hur roligt som helst,men Ikea är en mardröm...Och gissa vad vi ska just idag?JA!!Ikea...gulp,hinn er inte i veckorna!Har redan ångest!

dahlgren_2008-11-09 11:27

Vad är G-kås? Aldrig hört talas om!

le-lou2008-11-09 11:32

dahlgren - ullared! Vi handlade upp 8000 när vi var där sist. Helt sjukt men vi har inte shoppat ett jota av den typen av saker sedan dess. Snart blir det en ny tur.

dahlgren_2008-11-09 11:35

Ah okej :P

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?