Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 153 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-12 16:45 | |
![]() | Ni är mitt sista hopp ang. en inlämning Sitter och skriver på en inlämningsuppgift om SAAB, och eftersom jag verkligen inte kan hitta vissa svar på nätet och är för blyg för att ringa SAABs informationschef (och informationschefen inte svarar på mitt mail) så är ni min sista chans. Tänka att det är ju väldigt allmänbildade människor som sitter här, iaf några :) Eller rent ut sagt någon som jobbar på SAAB och har ännu bättre koll på ämnet. Så det vore jättesnällt om ni skriver "svaren" på de frågor ni har någon aning om, eller om ni hittar någon användningsbar Internetsida där jag kan hitta svaren (har som sagt letat på hela Internet snart utan att hitta nåt vettigt..) Såå.. - Vad har påverkat SAABs lokalisering? (ex råvaror, energi, arbetskraft, marknaden, agglomerationsfördelar) - Hur har politiska beslut och svensk politik format företaget? (den här frågan är den jag behöver mest hjälp med, hittar verkligen ingenting om det) - Hur väljs transportmedel till marknaden? (jag antar att de kör ut sina nya bilar till marknaden på lastbilar? och då de levererar till ex. USA så blir det både lastbil och fartyg..rätt? för inte tillverkas väl SAAB-bilar i ex. USA?) Jag hoppas nu inte ni ser detta som nån utfågning, utan mer som ett intressant samtalsämne :) | |
| livet_leker | 2008-11-12 16:51 | |
![]() | Kunde du inte valt VOLVO istället? ;) SAAB är nog ingen som vet vad det är ens... | |
| bobo flux | 2008-11-12 16:52 | |
![]() | Det var inga lätta frågor. Det bästa vore nog om du tog dig mod och ringde informationschefen. Vad SAABs ledning har i tankarna vet jag inte. Bensin, kanske? :) | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-12 16:53 | |
![]() | För sent, redan valt SAAB och inlämningen ska in imorgon :) Valde SAAB bara för jag tyckte deras hemsida verkade bättre uppbyggd än Volvos, och hade hoppats på att alla svar gick att hitta där, men så enkelt var det tyvärr inte.. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-12 16:54 | |
![]() | Jag får hoppas nån klok människa kan ge mig svar ändå, annars får jag väl försöka samla mod och slå en pling imorgon :) | |
| bobo flux | 2008-11-12 16:58 | |
![]() | vad som påverkat lokaliseringen är nog, om man ska ge sig på en okvalificerad gissning, en mix av de faktorer du nämner. Vad i detalj som styrt det kan jag inte svara på. Ringer du informationschefen, så fråga honom/henne också varför de slutade tillverka Saab V4. Min far hade en sån när jag var liten, tanken på den frambringar flertalet nostalgiska minnen :) Fantastisk bil! | |
| Dalkullan | 2008-11-12 17:02 | |
![]() | Jag googlade på din viktigaste fråga....kolla svaren så hittar du kanske nåt matnyttigt =) www.google.se/search...%3 Dlang_sv | |
| bobo flux | 2008-11-12 17:04 | |
![]() | Lycka till med din uppgift, IF Elfsborg! Hoppas det blir bra! :) | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-12 17:08 | |
![]() | Ojoj, du är verkligen ute i sista minuten. Du ska absolut inte vara rädd för att kontakta informationschefen på SAAB för att ställa dina frågor. Ett bolag som SAAB är vana att få frågor från studenter. Problemet kan däremot vara att få svar på så kort varsel. Har du mailat in dina frågor? Om inte, gör det och ring lite senare. Lycka Till:) | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-12 17:11 | |
![]() | Tack, vad vore jag utan er :) Jo jag mailade in mina frågor till informationschefen i söndags och skrev att jag skulle va tacksam om hon kunde svara senast onsdag, 12 november, men inget svar än. Får väl samla krafter och ringa imorgon i alla fall då, hon om någon borde ju ha svaren på mina frågor | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-12 17:15 | |
![]() | Skicka en påminnelse med dina frågor nu och påtala att du kommer att höra av dig imorgon för att du har en inlämning av ditt arbete snart! | |
| Dalkullan | 2008-11-12 17:17 | |
![]() | Kan nog bli svårt att få tag på henne efter 1700....lyckas du inte så testa googletipset och kolla forumet här emellanåt Lycka till! | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-12 17:21 | |
![]() | Ja det kan jag göra. Skickar frågorna nu igen och säger att jag måste ha svar absolut senast imorgon kring lunch, annars hotar jag med att ringa imorgon eftermiddag. Kommer hem kring 15 så får hoppas hon är kvar då, och att det inte är upptaget eller nåt. Men jaa, ska kolla forumet här hela tiden och hoppas att det dyker upp nån med lite vettiga svar :) | |
| bobo flux | 2008-11-12 17:28 | |
![]() | ett tips till nästa gång, gå på attack direkt och ring i början av arbetet. Då köper du dig mer tid utifall du behöver eventuella kompletteringar eller dylikt. Detta har jag lärt mig av egen erfarenhet. Lycka till :) | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-12 17:34 | |
![]() | Varje inlämning är från måndag till fredag, så jag har bara haft två dagar på mig hittills.. pluggar på distans å då går det till så. hade jag inte haft lika stor "fobi" för å ringa till folk jag inte känner så hade jag ringt direkt..men jag tycker sånt är så jobbigt så därför gör jag det helst inte :) | |
| livet_leker | 2008-11-12 17:45 | |
![]() | Skicka med ett par killar från HA annars till SAAB så kommer nog svar snabbt. Pinsamt att de inte kan svara ditt mail, men typiskt SAAB, långsam i både trafik och ledning ;) | |
| Bollibompa1 | 2008-11-13 01:22 | |
![]() | Här måste du ha ett journalistiskt tänkade IFE. Du ringer/mailar till SAAB:s informationschef eller vem det månne vara på SAAB och säger att du gör en jämförande studie mellan SAAB, Volvo och någon annan liknande prisklassbil. Hur ser det ut just för SAAB kring dessa spörsmål? Här kan du trigga honom och få igång en diskussion fast han egentligen inte har tid eller lust att besvara på frågorna! MVH journaliststudent | |
| Softarman | 2008-11-13 01:34 | |
![]() | Håller med Bollibompa1. Sedan är det pinsamt att fråga någon fomme på saab och tro att det han säger är ens halva sanningen beroende på både okunskap samt ovilja att nämna allting. Detta gäller fråga 1 och 2. Kan mycket väl tänka mig att de först nämnda frågorna skulle kunna sysselsätta en sådan där utredningsgrupp i månader. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-13 08:36 | |
![]() | Nu har jag skickat ett påminnelse-mail igen, svarar hon inte förrän 15.00 när jag kommer hem igen så måste jag nog ringa och ta mig ett allvarligt snack med henne... | |
| DinJävel | 2008-11-13 08:43 | |
![]() | You go Girl! Jag kan inte hjälpa dig med SAAB, men jag har lidit av samma problem att ringa till folk jag inte känner.Min erfarenhet är att ju längre man väntar, ju fler anledningar till att låta bli att ringa eller ursäkter om varför det är jobbigt hinner man hitta på. Så ta tjuren i hornen och testa att ringa så fort du bara kan nästa gång. Det är inte hälften så hemskt som man tror från början. | |