Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 088

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tokstollan2008-11-15 11:37
Antal inlägg: 110

Ett nej är inte farligt...
Varför verkar en del ha så svårt att acceptera ett nej till spel? Det undrar jag! Och jag menar verkligen acceptera - att man blankt vägrar ta ett nej utan tvingar den som öppnat ett spel att själv lämna det, genom att hänsynslöst ansluta gång på gång...

Att man tackar nej kan ha så många orsaker. Till exempel tycker inte jag att det är så kul att spela flera gånger mot samma spelare, jag gillar att möta olika.

Ett annat skäl för mig är rating. Jag vill till exmepel inte spela mot en med 342 i rating. När jag då nekar, är det rimligt att personen ändå försöker ansluta till mitt spel så många gånger att jag till slut ger upp att ens skapa ett spel utan helt enkelt bara loggar ut?

Jag tycker att det borde kunna finnas ett sätt att svartlista personer som gjort så här ( för dem vill man ju förstås inte ha mer att göra med). Eller finns det redan sådana möjligheter? Eller - är jag ensam om att ha råkat ut för det här?

Personligen skulle jag tycka att jag vore både tragisk och oförskämd om jag inte kunde ta ett nej från en annan spelare. Barnslig och dum också. Men det är en annan historia. Och det är ju också viktigt att minnas att de allra flesta här på Betapet aldrig skulle bära sig illa åt på det här sättet utan nog mer tänker som jag själv...

bobo flux2008-11-15 11:50
Antal inlägg: 11371

Trägen vinner, brukar det ju heta...nej, skämt åsido, det kan nog vara irriterande. Blir man nekad en gång så borde man ju fattat vinken. Det kanske är samma folk som har svårt att ta ett nej på krogen också?

trashone - Ej medlem längre2008-11-15 11:52
Antal inlägg: 18678

Hehe denna debatt kommer dagligen i chatrummen, och måste hålla med dig tokstollan, det är tragiskt och pinsamt att folk inte kan ta ett nej.

Merris2008-11-15 12:01
Antal inlägg: 19

När någon inte kastar ut mig ur spelet kan jag prova att gå in igen eftersom jag inte är säker på att den som startat spelet var tillgänglig vid datorn så att den uppfattade att jag kom in. Men mer än en gång provar jag inte och blir jag utkastad så fattar jag att denna inte vill spela med mig och provar inte igen!

oeronbarn - Ej medlem längre2008-11-15 12:03
Antal inlägg: 2288

jag tycker det brukar räcka med ett kort "ja" på "jaha, du är feg!??"-frågan för att intresset ska svalna hos kverulanterna.

Nunnelunan2008-11-15 12:04
Antal inlägg: 1172

Äh, det är väl bara att spela på. Förstår inte de som kastar ut!

Tess 082008-11-15 12:11
Antal inlägg: 18003

Det har hänt att jag skrivit "Nej, tack" till en spelare jag inte vill spela mot och har mer än en gång fått ett spydigt svar typ "är du feg?" eller liknande.
Ibland lessnar man och skiter i att skriva något och nekar på en gång och då blir dom sur för det...

Tokstollan2008-11-15 12:15

Så det är alltså fler än jag som råkar ur för det här!

Tja - då är det väl bara att lära sig att hantera det så lite illa som möjligt då. :)

krutmarie2008-11-15 12:19
Antal inlägg: 1696

Tycker också det är jobbigt när man nekar nån och den fortsätter kanske 3 ggr och sen får man nån spydig kommentar, som fegis e d.

cattalinka - Ej medlem längre2008-11-15 12:21
Antal inlägg: 441

Nunnelunnan: Det kan jag förstå. Hur ofta möter man inte folk under 1500strecket som nyligen öppnat nytt konto (för att få snyggare procent och hamna bättre till i statistiken) men som egentligen är 2700ratare.

Nunnelunan2008-11-15 12:37
Antal inlägg: 1172

Catta: Jag har gjort samma sak, eftersom jag är här för att spela. Har man rating på 3000 så får man inte spela många matcher är min erfarenhet!

Tokstollan2008-11-15 13:05

Fast det måste ju inte handla om rating. En som höll på så där och tjafsade är en duktig spelare och vi hade också tagit en match men sedan ville jag möta någon annan. Rating är bara en grej bland många, tycker jag. Det var därför jag döpte tråden som jag gjorde.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?