Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 108 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Garvis | 2008-11-17 17:29 | |
![]() | Kiruna Hej alla glada... Kommer eventuellt flytta från Malmö till Kiruna nästa år på grund av jobb (flygledare). Finns det någon här som är från Kiruna eller som har varit där och har lust att berätta lite om staden?www.kiruna.se gav inte så där jättemycket. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-17 17:47 | |
![]() | Har du tur får du ett "scchu" till svar i maj. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-17 17:50 | |
![]() | ....:) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-17 17:51 | |
![]() | Kiruna | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-17 18:00 | |
![]() | Kiruna ska flyttas, om du ligger på lite kan du kanske få dom att flytta närmare Malmö. | |
| rymdisk - Ej medlem längre | 2008-11-17 18:00 | |
![]() | oj det var då en ordentlig flytt :P | |
| Tess 08 | 2008-11-17 18:17 | |
![]() | Fin stad. Har dock ingen större erfarenhet av Kiruna, men det finns trevliga människor där ;-) | |
| Kirkelina | 2008-11-17 18:18 | |
![]() | Du kan ju läsa Åsa Larssons böcker. Hon skriver deckare där handlingen utspelar sig i Kiruna. | |
| y not | 2008-11-17 18:19 | |
![]() | eller i Afrika dit Svart stig leder. *gillar henne* | |
| frkglad | 2008-11-17 18:20 | |
![]() | Kiruna är en liten stad,men gillar du natur,fiske och skidåkning har du hamnar rätt | |
| Tess 08 | 2008-11-17 18:21 | |
![]() | Man kan vara rätt lat också eftersom sommaren är så kort att man slipper ställa undan sparken och snöskotern... Kom dock ihåg att ta med isdubbarna om du ska bada i någon sjö | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-17 18:39 | |
![]() | dont go there....... | |
| Muminkex - Ej medlem längre | 2008-11-17 18:42 | |
![]() | "Liten stad"? Kiruna är ju en jättestor ort. Däremot inte befolkningsmässigt, men till ytan! | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-17 18:47 | |
![]() | Jag är uppvuxen i Kiruna - om man trivs där beror enormt mycket på hur man är som person tror jag! Jag vet att det finns ett gäng personer som flyttat dit upp och stormtrivs, i regel har de börjat arbeta med turism av ngt slag. Jag tror att man bör vara väldigt stabil med mörker, långsamhet och kyla...annars trivs man nog inget vidare. Det är en liten stad - relativt ful, men trivsam. Och naturen går ju inte av för hackor, om man gillar det. Mentaliteten har jag alltid upplevt vara äkta, lite svårflirtad och gemytlig när man väl kommer folk in på livet. Det är väldigt lätt att leva där om om man vet med sig att man fungerar med förutsättningarna så att säga. Det är alltså väldigt mörkt vintertid (även om snön lyser upp). Man kan nog säga att det är mörkt när man ska till sitt arbete och mörkt när man kommer hem igen. Sommartid är det hysteriskt ljust ett par månader, då det inte går att skilja natt från dag i princip. Det är ju fjällvärld, och Kiruna ligger på ett berg på gott och ont. Jag älskar stan - men jag nöjer mig med visiter. Jag kan inte leva där längre, då jag vant mig vid lite mer liv och rörelse och närheten till andra platser - som man inte har när man bor i Kiruna. Det ligger så avsides att man drar sig för att åka på blixtvisit till ngn annan stad! Men - det är fritt, vackert, tryggt och trevligt! Try it out - resten av Sverige står ju fortfarande kvar om du skulle ångra dig :) | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-17 18:48 | |
![]() | Ja - själva det som kallas Kiruna är ju stort - men själva staden stadskärnan är liten, och det är hyfsat glest befolkat, så man behöver inte slåss om ngn kvadratmeter så att säga. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-17 19:02 | |
![]() | Mina kusiner bor i Kiruna med omnejd. Inte så fin stad, men annorlunda iaf om man bor i södra Sverige! Jukkasjärvi ishotell, Esrange, gruvan m.m finns att besöka sedan kan man åka ca 25 mil till Karesuando och kolla läget där | |
| Garvis | 2008-11-17 19:21 | |
![]() | Det är just de extrema kontrasterna som lockar och oroar mig. Hoppas inte det blir ensligt däruppe, jag är inte direkt någon enstöring. Men den riktiga vintern ser jag fram emot, bra mycket bättre än regnet och blåsten i skåne. Hoppas jag inte får ångra den förra meningen... Hmmm | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-17 19:30 | |
![]() | Nej om det är själva klimatet som oroar dig mest - men du gillar riktig vinter så blir du nog inte besviken. Jag bor själv förnärvarande i Malmö - och jag skulle gärna byta ut varenda millimeter regn och nordlig vind mot den torra, kärva vintern i Kiruna. Det är enklare att klä sig däruppe utan att frysa arslet av sig när det är -30 C, än vad det är här när temperaturen närmar sig några futtiga minusgrader. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-17 19:38 | |
![]() | Det är en vacker och väldigt speciellt stad, skulle jag vela påstå. | |
| Jollz | 2008-11-17 19:46 | |
![]() | Född i Kiruna men är numera en inbiten go gubbe. Kiruna är trevlig stad att åka till under korta perioder men jag skulle knappast bosätta mig där igen. | |