Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 095 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimikryp | 2008-11-18 18:55 | |
![]() | Smutsiga handdukar? VARFÖR blir handdukar solkiga och ofräscha när man använt dem ett tag? Man TVÄTTAR ju händerna innan man torkar sig på den!?! Ibland kan jag till och med nästan tycka att den luktar lite illa, och det förstår jag inte heller, för tvålen luktar ju gott! Och om den (handduken) nu inte ska fortsätta lukta sköljmedel från tvätten så borde den ju rimligtvis lukta tvål istället? :-P | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-11-18 19:01 | |
![]() | Man tvättar händerna lite för dåligt och sköljer dom inte tillräckligt. Sen innehåller ju allting bakterier och en lagom fuktig handduk som hänger lagom varmt det är mumma för bakterier och när bakterier blir många och måste trängas blir de stressade och luktar illa... Tror jag, annars kan säkert nån rätta mej =) | |
| ANDERStG | 2008-11-18 19:14 | |
![]() | Ja, det där med trängda bakterier kan utvecklas lite. När bakterier lever tätt inpå varandra blir det mer vänsterprassel. Det gör de bedragna bakterierna stressade. De börjar dricka och sunkar ner sig tills de luktar illa. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-11-18 20:10 | |
![]() | Du får väl ha en annan handduk att torka av smutsen på innan du torkar dig på handduken. | |
| Mimikryp | 2008-11-18 20:23 | |
![]() | Birgerkung; Mäh! Det är ju det jag har tvål och vatten till! :-P kaparen; Jag brukar vara noga med att tvätta händerna ordentligt, men det är väl som ni säger, att det alltid är någon liten bakterie kvar, och att en lagom fuktig handduk leder till sunkiga och illaluktande bakterier. ;-) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-18 20:33 | |
![]() | Usch..Varför skriver ni om detta? Jag har lite tankar om handdukar, diskhanddukar, disktrasor m.m Inte så att jag har "fobi" över smutsiga sådana, men jag byter väldigt ofta.. Fattar inte heller varför de blir solkiga, och tänk på allt man inte ser på dom * urrrk* | |
| Amiable | 2008-11-18 20:44 | |
![]() | Man ska byta handduk i badrummet/köket varannan alt. vart tredje dag för att de ska vara rena o fräscha... *byter eft. 1-1½v själv* | |
| Mouche - Administratör | 2008-11-18 20:44 | |
![]() | Efter att ha sett en film från ett laboratorium där de testade disktrasor klarar jag inte av att ha sådana i huset. Bland det absolut äckligaste jag sett. Det kryllade av små snuskiga saker... Fy farao! =( Nu kör jag med hushållspapper istället =) Mouche | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-18 20:50 | |
![]() | amiable: Jag byter disktrasa (nästan) varje dag. Jag handlar disktrasor nästan varje gång jag handlar! Skulle nog byta till hushållspapper istället... I badrummet så byter jag nog 2 ggr/vecka för någon i familjen kladdar tandkräm på handdukarna! | |
| Amiable | 2008-11-18 21:02 | |
![]() | bennyb : ok. Vi har olika krokar alla så det är fritt för var och en att byta när de vill :) | |
| Mimikryp | 2008-11-18 21:13 | |
![]() | Byter disktrasa typ varje dag? O_O Hrm... Jag byter kanske en eller två gånger om året! Men jag kladdar i och för sig inte särskilt mycket och jag använder således inte disktrasan så mycket, och när jag använt den är jag alltid väldigt noga med att skölja ur den. Handdukar och lakan byter jag kanske en gång i månaden. | |
| Amiable | 2008-11-18 21:26 | |
![]() | Jag såg med ett sånt där 'städprogram'... Blev riktigt rädd. De kollade en massa saker o baciller. Jag åkte och köpte nya kuddar tre dagar efter det. Man skulle byta kudde vart annat år sa de.. :S ..Off topic kanske men.. | |
| mrperfect | 2008-11-18 21:49 | |
![]() | Jag hade en kudde som jag ärvt av farmor, som hade ärvt den av farfars far....den existerar inte längre *S* | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-18 22:01 | |
![]() | Byta kuddar vartannat år och tvätta dom var 3e månad, säger de lärde.. Man kan inte tänka på allt som finns runt omkring oss. Då skulle vi bli helt tokiga och få riktigt med bacillskräck! Men just disktrasor...Fukt drar till sig bakterier, så numera ska jag endast använda hushållspapper! ( då kommer miljötänket in, men jag får väl köpa miljövänligt papper!) | |
| Nillus | 2008-11-18 22:08 | |
![]() | Jag börjar alltid varje morgon med en ny disktrasa, så är den ren och fräsch. Man kan köpa trasor som man tvättar i maskin. Mycket fräschare och mer ekonomiskt. | |
| Mimikryp | 2008-11-18 22:10 | |
![]() | Nillus; Kan man inte tvätta alla disktrasor i maskin? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-18 22:10 | |
![]() | Glömde säga det innan, jag slänger inte trasorna varje dag utan köper de som går att tvätta...Tvättar dom några ggr sedan slänger jag dom, men de är äckliga ändå!!:( | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-18 22:11 | |
![]() | Jo, det gå att tvätta de flesta, men alla blir lika mjuka o goa efteråt! | |
| Amiable | 2008-11-18 22:14 | |
![]() | Går att använda en sådan där tvättpåse till BH om man vill tvätt dem i tvättmaskinen t ex.. :) | |
| Ärtan Pärtan | 2008-11-19 07:25 | |
![]() | Hos oss förpassas disktrasorna till tvättstugen efter en dags användning. Badrumshandukar byter jag nog en gång i veckan och de i köket varje/varannan dag. | |