Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| KARR0 | 2008-11-26 10:53 | |
![]() | Svartsjuka Hur hanterar man extrem svartsjuka? Kan någon komma med råd tack! | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-11-26 10:55 | |
![]() | hah det vill jag med veta,, | |
| micro113 | 2008-11-26 11:00 | |
![]() | Vem är extremt svartsjuk. Är det du, så lär dig att lägga band på dig. Skaffa egna intressen. Tala med din partner och kom överens om tydliga gränser, det här gillar inte jag -- och det här kan partnern gå med på att avstå. Blir du sedan svartsjuk fast partnern håller sig inom rimliga gränser -- gå ut i skogen och skrik en stund -- men se till att din partner inte drabbas. Är det din partner, sätt tydliga gränser, avstå från rent provocerande situationer. - sitt inte i knät på killkompisen, välj att fika ute och inte ensamna hemma hos honom te x. Gå inte med på att ditt utrymme krymps mer än de gränser ni kommit överens om. Godta inte att du jagas på telefon, möts av utfrågning, inte får gå ut, tala med kompisar på telefon osv.. Var tydlig. | |
| KARR0 | 2008-11-26 11:03 | |
![]() | Nej jag är extremt svartsjuk just nu... och det är inte på min partner utan på min fd. Har svårt att se honom med andra och tänka mig honom med andra och kan knappt hålla mig från att snoka runt fast jag vet att det bara plågar mig | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-11-26 11:04 | |
![]() | Om du är extremt svartsjuk, ta kontakt med en samtalsterapeut. Om din partner är extremt svartsjuk, dumpa och gå vidare. | |
| micro113 | 2008-11-26 11:04 | |
![]() | Jag kan tillägga att jag är extremt svartsjuk -- men håller det inom mig. Har det varit något jag inte gillar, t ex tjejkompisar som satt sig i knät på maken, så har jag sagt till honom att jag inte gillar det -- men utan att vara arg. Jag har sagt att det blir jobbigt och jag blir sotis. Han har då snyggt krånglat sig bort från sådana situationer andra gånger, genom att t ex gå på toaletten och sedan byta plats osv.. Med hänsyn och kommunikation har det fungerat bra mellan oss -- trots min svartsjuka, samt att jag aldrig tillåtit mig själv att bli orimlig, jaga eller förhöra honom. | |
| KARR0 | 2008-11-26 11:04 | |
![]() | Och jag vill inte heller ha tillbaka honom men ändå suger det musten ur mig och hindrar mig från att koncentrera mig på nåt annat | |
| micro113 | 2008-11-26 11:07 | |
![]() | Karro Fast då är det ett annat läge. Du måste helt enkelt gå vidare. Det du talar om är ju egentligen inte ren svartsjuka, utan en desperation för att behålla det du förlorat. Det enda du kan uppnå med det är att du själv blir förnedrad, av honom och/eller inför dig själv. | |
| KARR0 | 2008-11-26 11:11 | |
![]() | Nej jag vill inte behålla det.. och jag VET att jag måste gå vidare och därför har jag bett honom att inte höra av sig för att jag ska kunna göra det lättare. Och jag ringer inte honom eller nåt annat men tyvärr är det så lätt att ta reda på saker på nätet | |
| KARR0 | 2008-11-26 11:12 | |
![]() | Det är bara den äckliga känslan inuti mig som jag inte vet vd jag ska göra något åt... fast det är väl bara tiden som kan göra att den bleknar | |
| micro113 | 2008-11-26 11:20 | |
![]() | Ja- det är bara du som kan göra att den bleknar. Börja med att inte ha koll på honom över nätet. Kanske skippa datan helt några dagar och göra något annat istället. Att fylla ut tiden brukar vara ett sätt att dämpa den där känslan på. | |
| StinaD | 2008-11-26 11:29 | |
![]() | Min gubbe är svartsjuk... och har varit sjukligt svartsjuk.... Jag sa till honom efter några månader att antingen ändrar du dig.. eller så lämnar jag dig..... Visst behöver man inte sitta i knät på tjej/kill-kompis men jag skulle aldrig låta bli att gå hem till mina killkompisar och ta en fika bara för att min kille inte gillar det. Visst ändrade jag också, men mina gränser har alltid vari stenhårda. Jaga mig inte, fråga inte ut mig, osv. Svartsjuka är nog det värsta jag vet säkert från båda håll, det är nog jobbigt att vara svartsjuk också... Att vara svartsjuk på sin fd.... ja... (nu menar jag inget illa så bli inte arg är du snäll).. men om det handlar om en fd så har du liksom inte rätten kvar att vara svartsjuk. Jag förstår att känslan inte bara går att ta bort... men som micro säger.. gör något annat ett tag... försök att inte tänka så mycket på vad han gör osv...... | |
| KenKarlsson | 2008-11-26 11:37 | |
![]() | Du kan inte rå för ditt utseende, var nöjd med den du är. Ta ingen skit. Var dig själv. Ta inte min lina också. Stå upp för dig själv. Du är sexig som du är. Ta ingen skit!! mvh Kenny | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-26 11:43 | |
![]() | Karro, jag har själv plågsamt livlig fantasi just nu, det är hemskt. Kan bara råda dig att bryta alla kontaktvägar till killen i fråga, så att du slipper plågas av att få information om vad han sysslar med. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-26 11:47 | |
![]() | Ps. Och min situation är exakt som din. Känner det där för en person jag inte någonsin vill ha tillbaka om jag använder mitt förnuft. Ds. | |
| KARR0 | 2008-11-26 12:06 | |
![]() | Jag VET ju att jag inte har någon rätt att vara svartsjuk... (men jag hade helst sluppit att hitta en annan tjejs örhängen i hans badrum och hade önskat att han gav mig en chans att själv få bestämma om jag ville fortsätta träffa honom efter att han varit med någon annan.) men förnuft och känsla är tyvärr inte samma sak. SylviaPlath, på något sätt känns det skönt att höra att någon annan känner likadant. Jag har raderat honom från msn, raderat alla hans mess och bett att han inte ska höra av sig. Jag håller med om att detta är nog enda fungerande sättet för att inte göra det värre för sig | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:09 | |
![]() | Men du, varför har du ingen "rätt" att vara svartsjuk? Du menar för att du inte vill ha honom tillbaka? Äsch, det är naturligt att känna svartsjuka, i synnerhet i en situation där du blivit sviken och blivit försvagad av det, du har alltså "rätt" att känna hur mycket svartsjuka som helst. Gäller bara att lära sig hantera den på rätt sätt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:13 | |
![]() | Karro, prata med vänner om situationen så mycket du kan. Jag har pratat hål i huvudet på mina vänner vid det här laget - det lättar på trycket och får förnuftet att återkomma lite; får en att minnas varför man inte vill ha tillbaka personen osv. Lycka till, känner du dig nere någon gång eller undrar något så hör av dig via mess! :) | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:16 | |
![]() | När du nu raderat smsen, passa även på att radera vederbörandes nummer helt från mobilen så du inte fyllesmsar själv nån lördagsnatt. I och för sig kan du säkert numret utantill, men man får längre betänketid om man ska knappa in alla siffror. | |
| KARR0 | 2008-11-26 12:27 | |
![]() | Menar nog mest att jag inte har något att säga till om. Vi var inte tillsammans och träffades mest sporadiskt och så ville jag också ha det... Trodde dock jag hade gjort klart att träffar han någon annan så vill inte jag träffa honom mer Tack SylviaPlath! Mina vänner kommer snart sluta svara när jag ringer! :-) Det känna som att de första dagarnas chock börjar lägga sig och jag kommer omvandla energin till att träna och bli mer nöjd med mig själv ist! | |