Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade14
Mobilspel
Pågående19 822

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cement - Ej medlem längre2008-11-27 04:24
Antal inlägg: 710

NWO igen antar jag
Har luskat runt på nätet och läst och sett en massa om New World Order under en längre tid. Till en början tog jag det inte på så stort allvar även om jag redan då kunde ana en viss sanningshalt i det.

Uppriktigt sagt så känner jag mig väldigt oroad...

Det finns dom som avfärdar allt som har med konspirationsteorier att göra.
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i vad såna personer tycker om mig. Jag ser lite tragik i det.
Hur som helst, jag vill slippa se onödiga inlägg. Ni vet vilka ni är när ni läser detta.

Saker har börjat falla på plats. Det är få om ens några saker i mitt liv som jag varit så övertygad om som detta.
Inte nog med all bevis(det kan förstås diskuteras men för mig är det solklart) så tycker jag mig kunna se ett samband mellan NWO och mycket av det som händer här hemma, både lokalt i min hembyggd och i riket i övrigt. Jag har vissa farhågor som jag med spänning väntar på om dom ska besannas.

Jag undrar väl egentligen bara om det finns andra som känner likadant som jag om det här, eller är dom flesta rädda för att bli dumförklarade

SämstpåBeta2008-11-27 04:34
Antal inlägg: 1761

Läste texten 10ggr och fattade i alla fall ingenting!

Cement - Ej medlem längre2008-11-27 04:37

Märkligt eftersom du läste texten. Brukar väl kallas för passiv läsning ?

Cement - Ej medlem längre2008-11-27 04:38

Fokusera 11e gången

Cement - Ej medlem längre2008-11-27 04:39

Ber om ursäkt, tror jag var dryg :/

Cement - Ej medlem längre2008-11-27 04:41

Ett tips till dig SämstpåBeta är att du tar o schliter ner Wake Up från t.ex. Pirate Bay. Den ger dig en bra bild av vad jag pratar om.
Eller så kan du söka på youtube eller google video, där hittar du massor

SämstpåBeta2008-11-27 04:45

ok OP!

Stormvind_66 - Ej medlem längre2008-11-27 21:36
Antal inlägg: 498

Man behöver inte va särskilt paranoid för att tro på konspirationer =)
mkay? ultra. www.michael-robinett...s/ c000.htm

Mikkamel2008-11-27 21:48
Antal inlägg: 191

"Det finns dom som avfärdar allt som har med konspirationsteorier att göra.
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i vad såna personer tycker om mig. Jag ser lite tragik i det.
Hur som helst, jag vill slippa se onödiga inlägg. Ni vet vilka ni är när ni läser detta. "

Så du startar ett inlägg där du säger att folk som inte tror på såna här hopkok är tragiska, men du tycker inte att de ska få svara i tråden, utan bara folk som tycker likadant som dig från början? Nu bad du visserligen om ursäkt för att ha varit dryg, så man ska väl inte tjata sönder sig på detta. Ha en trevlig dag!

Cement - Ej medlem längre2008-11-27 21:53

Jag tycker att människor som blint avfärdar allt som har nånting med ordet konspirationsteorier är tragiska ja.
Skrev inte att dom inte får svara, skrev att jag helst vill slippa deras inlägg. Det är en skillnad

Mikkamel2008-11-27 22:12
Antal inlägg: 191

Jag avfärdar allting som har med konspirationsteorier att göra.

För att förstå varför detta är den enda vettiga linje att gå på måste man däremot förstå skillnaden mellan konspirationsteorier och konspirationer.

Konspirationer är någonting som förekommer på riktigt och kan vara både tragiskt och skrämmande. En konspiration kan avslöjas genom riktiga bevis.

Konspirationsteorier är vansinneshistorier som är på förhand påhittade av folk som vet exakt vad de skulle vilja avslöja. När konspirationsteoretikern väl har sin teori sätter denne igång med att samla bevis. En av grunderna är att det aldrig finns riktiga bevis för konspirationsteorierna, konspirationen är nämligen perfekt planerad och utförd av ofelbara människor som aldrig skulle hoppa av/få dåligt samvete och erkänna eller lämna några solida spår efter sig. Att konspirationsteoretikerna s "bevis" inte håller för ens en ytlig granskning innebär aldrig att deras teori skulle kunna innehålla minsta misstag, tvärtom. Bristen på något konkret bevis innebär helt enkelt att konspirationen är mycket mer omfattande och välplanerad än de trodde i början... osv

Tror jag tar två korta exempel istället för att slippa skriva mer.

Icas hantering av kött kan kallas en konspiration.

Killen som körde in sin bil i ett gäng fotgängare i Gamla Stan för att "CIA hade radiostyrt hans hjärna med mikrovågor, med utomjordingar med i bilden någonstans" hade en konspirationsteori.

Jag tycker inte att han som mejade ned fotgängare med sin bil bör friges, eftersom jag inte tror att han var radiostyrd med mikrovågor. Hans konspirationsteori håller dock precis lika bra för granskning som övriga konspirationsteorier, så någon som tror på sådana borde ju logiskt vara för att släppa ut honom på gatorna och ge tillbaka hans körkort.

Konspirationsteorier är aldrig sanna.

Birgerkung - Spelvärd2008-11-27 22:20
Antal inlägg: 2392

Ica-köttfärsen ansågs säkert av vissa vara en konspirationsteori under en tid i början, fram till att den bevisades vara en konspiration.

Alla avslöjanden av konspirationer måste väl ha börjat med att någon har lagt fram en konspirationsteori?

Däremot är det nog ytters få konspirationsteorier som leder till att en konspiration avslöjas.

Cement - Ej medlem längre2008-11-27 22:23

Mikkamel, jag säger så här. Det är inte konstigt att den här typen av teorier kallas för just konspirationsteorier

SämstpåBeta2008-11-28 05:18

Konspirationsteorier är imaginära tankekonstruktioner, de upphör att existera då de uppdagas. Sorgligt nog så uppdagas det inte för somliga och vi blir då tvungna att ställa en diagnos på personen!

Cement - Ej medlem längre2008-11-28 12:00

Hur kan du vara säker på att precis alla konspirationsteorier är inbillade föreställningar ?

Cement - Ej medlem längre2008-11-28 12:34

Mikkamel, dina exempel är absurda.

Cement - Ej medlem längre2008-11-28 12:44

Jag talar ju inte för alla konspirationsteorier bara för att jag inte tror på vissa officiella förklaringar på händelser och strukturer i världen.

vulcan2008-11-28 13:29
Antal inlägg: 7666

Mycket bra skrivet Mikkamel! (Detta sagt som vanliga användare, inte som spelvärd är väl bäst att tillägga)

Om du inte önskar mothugg tycker jag att du ska gå till någon specialsajt för konspirationstomtar istället. Där kan ni säkert bygga vidare på era världsbilder genom ömsesidig förstärkning och utan besvärande faktainvändningar från otrogna.

När jag får tid ska jag dock försöka titta lite på vad det är du pratar om.

katalias - Ej medlem längre2008-11-28 13:52
Antal inlägg: 2032

Cement, jag tror att du gjorde ett litet tankefel när du startade tråden. Till att börja med skulle du ha tagit upp exempel och berätta lite kortfattat om NWO, i stället för att direkt "hoppa på" folk som avfärdar konspirationsteorier. På grund av detta har tråden i stället för att handla om NWO börjat handla om konspirationsteoriernas existensberättigande.

Jag föreslår att du startar en tråd under Seriöst-fliken om NWO i stället. Du behöver inte undanbe dig en viss typ av "svar" eftersom detta är trådar på debattforum och därmed inte är svar utan helt enkelt debattinlägg. Vad du kan undanbe dig är oseriösa inlägg.

Håller du inte med?

oeronbarn - Ej medlem längre2008-11-28 13:56
Antal inlägg: 2288

Jämförelsen mellan Hitlers "attentat" mot riksdagshuset och den efterföljande omvälvningen av den tyska lagstiftningen och Bush-administrationens WTC-show följt av Patriot Act/Homeland Security är helt klockren.
Problemet med vågen av konspirationsfilmer som sköljt över oss på sistone är att deras till viss del vettiga poänger och intressanta orsakssamband undermineras av de grava Matrix-komplexen. Tacka vet jag Naomi Klein, hon har åtminstone källhänvisningar.

Ett så dogmatiskt förhållningssätt till avvikande teorier som Mikkamels är inget jag, som vulcan, skulle vilja premiera.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?