Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 250

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Incubation2008-12-09 02:19
Antal inlägg: 257

Nattmänniskor
Jag har funderat på en sak.. Väldigt många i Sverige (och i resten av världen också, men vi kan väl börja med Sverige som ett exempel) verkar ha sömnproblem. Inklusive mig själv. Många verkar helt enkelt vara nattmänniskor.

Mitt förslag är, att vi borde dela Sverige i en del som är anpassad efter dagtid och en som är anpassad nattetid! Fan vad coolt. Jag ska nog bli den första i Sverige som ska införa en nattskola.

lepralotta2008-12-09 02:22
Antal inlägg: 23

Nej! Natten är till för lugn o ro medan andra sover ;)

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-09 02:23
Antal inlägg: 677

Utmärkt förslag, jag skulle haka på direkt!

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-09 02:24
Antal inlägg: 677

men jag skulle nog vilja flytta mellan de två zonerna, sådär en gång i månaden kanske, eftersom jag egentligen gillar både natt- och dagstämning

Incubation2008-12-09 03:21
Antal inlägg: 257

Men Lepralotta, jag tror att det är ganska känt och bevisat att människor helt enkelt lever efter olika tider, varför ska Sverige vara anpassat efter dagtid? Det är väl en bra lösning, för om du bor i den delen som är anpassad efter dagtid så får du ju sova hur mycket du vill under natten. (:

EssQ - Ej medlem längre2008-12-09 11:34
Antal inlägg: 1433

Hm..funderar över vicket program de va i... de va nåt land som hade just arbetstider för olika människor inom samma arbetsplats..just efter deras behov o de funkade jättebra :) men de kanske e svårt att genomföra på alla arbetsplatser.. dagis tex.. eller fabrik där grejerna ska ut på dagtid. På min arbetsplats där ja jobbade hade vi skift men nu förra måndagen gick dom över till dagtid just för att dra ner på kostnader.. förresten så har dom stängt en månad nu... så folk e lediga fram till 6e januari..

Palini2008-12-09 12:23
Antal inlägg: 1381

Eller så är "nattmänniska" bara ett annan benämning på sömnproblem... Det låter ju liksom lite bättre.

Felixy2008-12-09 12:35
Antal inlägg: 272

Det skulle nog aldrig fungera i längden, det är så många som mår dåligt i dag över att jobba natten för att det är så ansträngande både fysiskt och psyksikt så om halva befolkningen skulle göra det så skulle nog sjukskrivningarna öka ganska rejält?:P Och om man bara skulle va vaken på natten året runt så skulle man bli utan dagsljus osv och då lär det ju bli många "höstdepressioner!" :P

lepralotta2008-12-09 12:53
Antal inlägg: 23

Incubation.. haha ja men jag e nattmännsika för att lugnet e så skönt ju :D Det skulle ju tvinga mig och bli dagmänniska ;)

Nattravn - Ej medlem längre2008-12-09 12:58
Antal inlägg: 9141

www.b-samfundet.se/

fal3n2008-12-09 13:18
Antal inlägg: 230

natten är underbar!

1stclassriot2008-12-09 13:36
Antal inlägg: 522

jag är nattmänniska men jag har inga sömnproblem för det. eftersom jag jobbat som bartender är min kropp inställd på att vara uppe till minst 2-3 på natten... det är svårt att vända på.. definitivt

exmortem2008-12-09 20:51
Antal inlägg: 142

Jag jobbar också som bartender och jag har under hela mitt vuxna liv organiserat det så att jag ska slippa kliva upp på morgnarna. Jag gillar att gå och lägga mig vid sex-tiden på morgonen och sova tills jag vaknar av mig själv. Att inte behöva ställa väckarklockan, att jobba mycket helger och sitta på krogen en måndag eller tisdag til sena natten och samtidigt slippa alla "helgfyllon". Det beror på att jag är nattmänniska. Vi finns faktiskt på riktigt.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?