Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 227 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| peace out - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:20 | |
![]() | Behöver förslag Vi ska ha ett 30 årskalas och ska bjuda på mat som sen leder vidare till att man festar på kvällen/natten. Så nu undrar jag om ni har förslag på lekar eller någon god maträtt som inte kostar skjortan då det är ca 15 personer i åldrarna 20-35. | |
| milla39 | 2008-12-09 13:26 | |
![]() | Potatisgratäng med kassler å vanlig grönsallad till kanske kan vara nåt? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:28 | |
![]() | Pastasallad brukar alla gilla, med gott bröd till, lite ost, bib vin. Jeopardyfrågor, 5kamp eller guitar hero tunering ;) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:30 | |
![]() | Gryta! Typ gulasch i jättestor kastrull och så bunkar med sallad och ett gäng bröd. | |
| bettan65 | 2008-12-09 13:32 | |
![]() | Chili con carne, sallad och bröd är också gott och lätt att göra när man är många. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:34 | |
![]() | Smörgås tårta, enkelt och smidigt slipper varm mat kastruller och extra disk:) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:36 | |
![]() | Instämmer med Trashone´s förslag på pastasallad, fixa lite vitlöksbröd till och några olika sorters dressing att välja mellan. Pastasallad kan man fixa i god tid innan och slipper stresset med att få maten färdig i tid, hålla den varm mm. | |
| peace out - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:41 | |
![]() | Tack för alla tipsen. Vi kommer att ha pulka-race bland annat och lite frågespel. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:43 | |
![]() | Jag tycker att du ska satsa på flera rätter men som kanske inte är alltför komplicerade. Tre rätter kan kanske passa, soppa-huvudrätt-efterrätt . Blomkålssoppa är enkelt att göra. Hittade ett kalasrecept i dag på fläskrullader med ost inuti. Det man använder är kotlettraden utskuren i en bit även kallad fläskharen och den brukar vara billig på Willy´s. Jag skriver gärna ner receptet om du vill ha det. Ingerfärapäron och glass är en efterrätt som inte går av för hackor samt enkelt och billigt att göra. Det är mitt förslag, hoppas att det kan vara till nytta. Andreas | |
| peace out - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:45 | |
![]() | Risotto skulle gärna vilja ha receptet på allting faktiskt :D låter kanon gott *smälter i munnen* | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-09 13:50 | |
![]() | Visst det ska gå att ordna, skicka mig ett mejl med din e-postadress så fixar jag det. andreas@utmark.eu är min adress. | |
| åsnis | 2008-12-09 13:52 | |
![]() | vegetarisk lasagne eller diverse smårätter, typ mese-buffé med oliver, vinbladsdolmar, hommus, fetaost, bulgursallad, sesambröd.... mycket billigt och enkelt eftersom mycket mest handlar om att lägga upp i skålar. Om det är pulkarejs i farten föreslår jag varm dryck; kanske är det dags för irish coffeen att göra sitt återtåg... eller the med rom (alkohol i varm dryck blir ju så extra värmande) | |
| Baffin_Bay | 2008-12-09 13:54 | |
![]() | Som efterrätt är det superenkelt att göra en smuldegspaj med blåbär och hallon i, toppa med massa riven vit choklad! Muuuuuuuuuuuuuuuums :) | |
| peace out - Ej medlem längre | 2008-12-09 14:15 | |
![]() | SKa överväga och vända ut och in på alla förslag och se vad jag kommer fram till :D | |
| Lilla Busan | 2008-12-09 15:37 | |
![]() | Absolut billigast kommer ni nog över genom att göra just en pastasallad.. jag o en polare drog ihop en stor fest då vi skulle fylla år.... Vi vart till slut dryga hundratalet personer, hade räknat med ca 70 dock.. Vi gjorde massvis med pastasallader o pga att lokalen vi hyrde hade lite saker att använda som skålar att ha maten i samt dålig förvaring handlade vi tioliters plasthinkar som vi piffade upp fint o hade salladen i .. Vart super o billigt.. Vi hade ost o skinksallad o köpte bröd till .. Det dem skulle ha att dricka fick dem ta med , ja av alkoholhaltiga drycker iallafall.. Lite dricka höll vi med.. Om du skall göra salald råder jag dig till att hälla olja i vattnet innan du kokar upp pastan så blir det glansigt vackert o inte kladdigt... Håller dessutom skitlänge o allt kan du ju göra i förväg o slipper stå på festdagen o strula... Lyka till kramar Ja just det ang bröd.. Kontakta din icahandlare ngr dagar innan så dem kan ta hem den mängd du skall ha .. Ä>r man ute i god tid får man dessutom ganska bra rabatter då d handlar mycket.. kramar | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-09 17:07 | |
![]() | jag hade velat ha sushibuffe | |