Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kirschknox - Ej medlem längre | 2008-12-20 13:58 | |
![]() | Är högre rankade divor, eller? Jag har lagt märke till att högre rankade medlemmar i stort sett ser ner på medlemmar med låg rankning. Jag kanske bara får för mig det, men är det verkligen så är det sjukt. Det är ju trots allt bara ett spel och rankningen borde väl egentligen kvitta? & om det nu måste vara så att högre rankade INTE vill spela med medlemmar med lägre rankning så tycker jag sidan borde ha ett spelrum för högre rank. Eller har jag fel? | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:05 | |
![]() | De med högre rank vill inte spela med de med mindre för att de förlorar poäng även om de vinner. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:05 | |
![]() | Eh, 3 "de" i samma mening. Så det! | |
| Maybach | 2008-12-20 14:06 | |
![]() | Varför kan inte alla få spela i samma rum? Tycker snarare det verkar som att du ser ner på folk med högre rating. | |
| Minta | 2008-12-20 14:07 | |
![]() | Man väljer vem man vill spela mot så klart. Det betyder inte att man ser ner på någon. Det kan handla om motstånd, rating t ex. | |
| temperance | 2008-12-20 14:08 | |
![]() | Många högrankade spelar IRL, som vilken annan sport som helst. Då är det inte så givande att spela mot 1200-rankade, eftersom man vill lära sig något nytt hela tiden och utvecklas som spelare. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:10 | |
![]() | Hannaroman faktiskt 4 st "de" tillochmed. och sen som svar till TS: För att om en person med 3000 i rating spelar mot en person med 300 i rating så förlorar man ratingpoäng även om man vinner. Som ett sorts postum-handikapp till fördel för folk som inte kan spela på bekostnad av de högrankade som är för snälla. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:11 | |
![]() | Det varier nog. Vissa högre rankade börjar tjafsa om att köpa lotter och sånt om man råkar vinna mot dem. Andra gläds med bra utlägg man lyckas få. Ungefär som överallt annars, folk är olika | |
| kirschknox - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:11 | |
![]() | Jag ser absolut inte ner på medlemmar med högre rankning, jag hade inte ens någon aning om att "dem" förlorar poäng då. Jag har bara tagit illa vid mig vid dessa tillfällen. I och för sig är jag något av en nybörjare också, men jag ser INTE ner på medlemmar med högre rankning alls. Om någon tagit illa vid sig så ursäktar jag. | |
| Genie - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:12 | |
![]() | När räknas man som högrankad? Håller annars med Minta angående motstånd. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:17 | |
![]() | Jag förstår att de med högre rank inte vill spela med de med betydligt lägre. Men det har även blivit en sort bedömningsgrej, har du högre rank då är du bättre på alla sätt. Som om en hög betapetranking skulle göra dig bättre som person. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:19 | |
![]() | kirschknox, om du inte kände till det där med att högrankade förlorar rating vid spel mot lågrankade, även om den högrankade vinner, så antar jag att du har fått svar nu? Det är inte för att de "ser ner" på dig som de nekar spel med dig. Det är för att de inte vill förlora rating och för att de vill utvecklas. | |
| The_Viking | 2008-12-20 14:20 | |
![]() | temperance skrev: "Många högrankade spelar IRL, som vilken annan sport som helst. Då är det inte så givande att spela mot 1200-rankade, eftersom man vill lära sig något nytt hela tiden och utvecklas som spelare." Min fråga: Kan man inte lära sig något nytt och utvecklas som spelare mot folk med lägre rating? I alla andra sporter på denna jord kan man lära sig av sk "sämre" utövare iaf. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:21 | |
![]() | trashone, menar du det? Jag har inte fått någon sådan uppfattning. Tvärtom är flera högrankade riktigt trevliga även mot oss "dödliga". Men visst, det kan ju finnas stolpskott både här och där. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:24 | |
![]() | Kan väl iofs ha och göra med vilken gruppering man beblandar sig med. | |
| Maybach | 2008-12-20 14:24 | |
![]() | The viking Lär du dig spela fotboll bäst om du möter din farmor eller Beckham? | |
| alexon | 2008-12-20 14:25 | |
![]() | the_viking, man lär sig knappast att spela bättre av sämre spelare. säker på att man lär sig nåt på det i alla andra sporter? | |
| temperance | 2008-12-20 14:25 | |
![]() | Visst kan man det, men sannolikt lär man sig mer av att spela mot en jämnbördig motståndare som lägger mycket tid och energi på att lära sig ord, läsa listor och anagramma. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-12-20 14:26 | |
![]() | Sen finns ju vi som är lågrankade och dryga. | |
| The_Viking | 2008-12-20 14:28 | |
![]() | Maybach: Alla erfarenheter utvecklar dig på något vis. Om du tränar mot din farmor varje dag så kanske du blir säkrare på en fint eftersom du får bättre självförtroende om du lyckas lura henne hundra ggr istället för 1gång mot Beckham. | |