Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 469

Forumkategorier

Användare Inlägg  
everloving2008-12-23 23:01
Antal inlägg: 2

Såhär i julen.. bittermandel..
Jag har lite funderingar, som egentligen kanske är rätt löjliga? Jag fick tag på bittermandel-arom hemma hos min mor och far, som det stod innehöll sojaolja och arom.
Vanliga bittermandel på flaska kan man ju överdosera, precis som man kan överdosera hela bittermandlar som man köper på påse. Men jag fick för mig att bittermandel-arom är ofarligt, alltså, man kan inte överdosera? Har jag rätt, eller har jag fel, någon som kan besvara min fråga? Tack på förhand!

Birgerkung - Spelvärd2008-12-23 23:05
Antal inlägg: 2392

ska du röka eller injicera den?

everloving2008-12-23 23:08
Antal inlägg: 2

Njää, hade tänkt använda den i en efterrätt, alltså rätt så harmlöst .p

mommesfrites - Ej medlem längre2008-12-23 23:09
Antal inlägg: 7605

Men lol, är alla fulla i kväll :)
Om det inte är äkta bittermandel i oljan, så är den inte giftig heller.
Den kanske verkar laxerande om du får lust att inta större mängder.

oeronbarn - Ej medlem längre2008-12-23 23:12
Antal inlägg: 2288

"Det var oundvikligt: lukten av bittermandel fick honom alltid att tänka på hur det brukar gå med olycklig kärlek."

poänglös - Ej medlem längre2008-12-24 00:02
Antal inlägg: 416

Så mycket björnklister jag och mina klasskamrater åt i lågstadiet utan att ta nån (fysisk) skada så kan knappast själva aromen vara giftig. Björnklister finns väl inte att få tag i längre, iaf inte med sån där liten sked på burken. Vill du vara på säkra sidan kan du väl hälla på amaretto istället för ren bittermandel-essens? Perfekt till julkaffet också. Kanske inte lika perfekt som den tjeckiska pepparkakslikören Becherovka men a close second.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?