Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade53
Mobilspel
Pågående20 884

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO - Ej medlem längre2006-03-24 11:17
Antal inlägg: 1766

Ber så hemskt mycket om ursäkt Pastorn! Var verkligen inte meningen att göra pastorn upprörd!

Måste dock säga att bak-elit-telefoner får mig att associera till en viss "popstjärna" med egen mejlinglista...
 
Fjupplisa2006-03-24 11:30
Antal inlägg: 2010

Grunnar på vem det kan vara....:)
 
saittam75 - Ej medlem längre2006-03-27 13:58
Antal inlägg: 16806

Min mobil föll fritt fall nedför min stentrappa, och mina ringsignaler har blivit helt vimsiga sen dess.. =(

"smoke on the water" låter numera som "saft, saft hallonsaft" med smurfarna. :-/
 
Scandal - Ej medlem längre2006-03-27 14:10
Antal inlägg: 620

haha, va skoj, men tråkigt att mobilen gått sönder =/ det är egentligen en av anledningarna till att man inte ska köpa dyra mobiler... för nu har jag en jävligt dyr nalle och är smått rädd att den ska gå sönder. hade en äckligt billig och ful siemens förr i tiden, den kunde man göra vad man ville med, jäkeln höll! den har duschat, ramlat, gått i flera i delar, men ändå så funkade den perfekt. till slut var jag tvungen att ge bort den till en kompis, bara för att bli av med överlevnadsmardrömmen ;)
 
saittam75 - Ej medlem längre2006-03-27 14:20
Antal inlägg: 16806

=)

Fast min gick ju inte heller sönder, bara ljudet som fått "fnatt".. är nog ganska ensam om mina nuvarande ljudsignaler iaf.. ;)
 
monkan562006-03-27 19:01
Antal inlägg: 910

tycker det är kanon med nya pryttlar...byter mobiltelefon varje år. Mina vuxna barn blir galen när jag har en "värre" telefon än dem. Är jättesugen på en Nokia l´amour collection, så nu till saken. Hos oss är det nog barnen och maken som ärver och även barnen som byter rignsinglar när de spelat spel t ex.
 
HumbleBug2006-03-27 19:31
Antal inlägg: 1836

Ärva mobiltelefoner? Hustrun är prylgalen, så jag får "ärva" hennes mobil när hon köper en ny. Nu har jag också fått "ärva" en I-pod, för att hon uppgraderat till en I-pod Nano.

Bra att inte jag är lika prylgaken. Då skulle vi vara ruinerade vid det här laget! :)
 
OneW2006-03-27 20:41
Antal inlägg: 1207

Förstår din frum Humble Bug. Ny nalle behövs när den gamla blir .. för gammal!!
Min man är totalt okunnig vad det gäller telefoner. Han vet i alla fall hur man slår på telefon! ;-)
 
IMO - Ej medlem längre2006-03-28 08:53
Antal inlägg: 1766

En liten sak som jag grunnat över:

Ringer du kollekt-call med din bakelittelefon, Pastor Green?
 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-03-28 10:03
Antal inlägg: 192

Mm, jag måste komplimentera din fyndighet. Jag har länge funderat över att skaffa ett sånt däringa 07-nummer, kanske är det en idé jag ska framföra till kyrkorådet.
Min tanke är att jag ska delge min livsvisdom samt ge möjlighet för folk att få svar på vanliga religiösa spörsmål. Teodicéproblemet (varför finns ondska i världen när Gud är god) tryck 1, et cetera. Någonting som liknar internetsajternas FAQ, skulle säkert rädda något stackars liv - och samtidigt ge lite klirr i kollekten!
 
IMO - Ej medlem längre2006-03-28 10:35
Antal inlägg: 1766

Men tänk på dom stackare som har bakelittelefoner med snurrskiva då?

Ska de inte ges möjlighet att ta del av pastorns visdomsord?

Jag ser i förlängningen framför mig en skara osaliga olyckliga människor på samhällets botten som krälar i en blandning av ångest, ande-nöd och förtvivlan, medan deras barn bygger tändstickstavlor av Bodens fästning eller leker med uttjänta kapsyler.

Nu blev jag allt lite besviken på dig Pastorn, tycker din församling och dina visdomsord borde vara tillgängliga även för de som inte kan nyttja AXE-tjänster!
 
Fjupplisa2006-03-28 16:24
Antal inlägg: 2010

Synd att det inte finns mobiltelefoner med snurrskiva, vore så mycket lättare för bakåtsträvare som vår gode pastor o andra att hänga med i utvecklingen då.
 
nina73 - Ej medlem längre2006-03-28 17:49
Antal inlägg: 2694

*skrattar*... den va bra fjupplisa... sån skulle jag vilja ha..
 
david_842006-03-28 20:20
Antal inlägg: 256

Jag har då bara haft en mobiltelefon i mitt liv. Men den börjar fungera lite dåligt. Halva displayen är död, så det innebär att jag måste ha lite fantasi när jag läser sms. Sen kan det också uppstå en del problem när jag skriver sms. En kompis blev lite förvirrad av "Hoppar vi ser får". Inte så lätt att förstå att jag menade "Hoppas vi ses där". :)
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?