Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 245

Forumkategorier

Användare Inlägg  
yllestrumpa2008-12-29 10:10
Antal inlägg: 70

telia och bredband
Funderar på att säga upp mitt fasta telefonabonnemang,
kan man göra det och ändå ha telia bredband. Jag menar måste man ha det och betala nätavgift för att internet ska funka ?

kaparen - Ej medlem längre2008-12-29 10:41
Antal inlägg: 4805

Utan att veta säkert så tror jag att vid ADSL så behövs det fasta telefonabonnemanget vid "riktigt" bredband så behöver du det inte...

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-12-29 10:57
Antal inlägg: 993

Vad gäller adsl:
En snabb sökning gav att det går men att Telia säger att det inte går för att dom inte vill bli av med kunder. Vet inte om det stämmer men det verkar rimligt. Kan inte se varför det, rent tekniskt, skulle behövas ett teleabonnemang för att ha adsl.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-12-29 11:17
Antal inlägg: 1161

Jag har själv telia med ADSL och telefoni.
Jag är nästan säker på det går att ha enbart ADSL.
Men då blir det lite dyrare eftersom telia erbjuder "paketrabatt" om man har både telefoni och bredband.
Har själv rabatt på mitt ADSL eftersom jag har både tele o bredband hos dem.
Under 2009 kommer vi få stadsnät så ajöss med ADSL.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-02 18:09
Antal inlägg: 4429

Tar upp en gammal tråd för att gnälla på Telia samt höra om någon har ett bra tips på ny leverantör.

Se nedan inlägg till Telia från mig:

"Jag har vid tre tillfällen kontaktat er för att reglera att vi inte är intresserade av att betala extra för bredbandstv och att vi önskar att säga upp den delen av avtalet. Första gången pratar jag med en tjej som säger att hela mitt konto hos er ser så konstigt ut att hon måste få ringa mig dagen efter. Andra gången jag ringer upp så säger nästa tjej att hon måste prata med tjej nummer ett för mitt konto ser så konstigt upp och att hon denna gång lovar att jag ska bli kontaktad dagen efter. När jag ringer upp för tredje gången idag får jag svaret att ingen aktivitet har ägt rum på mitt konto överhuvudtaget. Och efter mycket om och men får jag reda på att jag uppenbarligen har ett tillsvidare abonnemang på 399 i månaden för telefoni och Bredband. Hon kan inte hjälpa mig med att säga upp tjänsten på TV utan sätter mig på en kö på 60 personer före. Då jag redan suttit och väntat mina beskärda halvtimmar på att slippa få använda denna tjänsten så ger jag upp. Det hela är snudd på parodiartat och jag känner en stor olust att forsätta vara kund hos er på grund av er kundtjänst. Snälla bekräfta till mig via ovan e-mail adress att mitt abonemang på TV är avbokat."

Se Telias svar:

"Hej!
Tack för din förfrågan.

Ärenden gällande uppsägning kan vi för närvarande inte hantera via e-post. För att få hjälp med detta ber vi dig ringa vår kundtjänst på telefonnummer 90 200 på vardagar mellan 8:00-17:00.

Med vänlig hälsning"

8507102010-08-02 18:11
Antal inlägg: 5222

tvålis, luktar autosvar :S

ärligt talat så har inget bolag på marknaden över vad gäller alla marknader någon vidare kundservice via telefon

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-02 18:13
Antal inlägg: 4429

Nej autosvaret kom innan.....

-LISA--2010-08-02 19:25
Antal inlägg: 25

Har inget förslag på annan leverantör, det är nog hugget som stucket, de flesta är nog lika bra/dåliga. Men när jag hade problem med avtal hos Telia fick jag i alla fall 500 kr i avdrag som kompensation. Det räckte som "muta" för mig och jag och Telia är för min del kvitt nu. Så om du ändå väljer att stanna med Telia kan du ju försöka få kompensation. Sen är det ju tyvärr ofta så med stora organisationer att det är det är många och långa vägar ett ärende ska gå. Notera datum, tider och namn vid telefonkonversation, spara mailkonversation osv så är det lättare att komma nånstans. Lycka till!

tydal2010-08-02 19:32
Antal inlägg: 548

Tvålis, det är ett så kallat standardsvar. För att kunna besvara så många av kundernas mail som möjligt så läser man inte de långa breven i sin helhet, utan man tittar bara på det lite snabbt och sedan väljer man det färdigskrivna svar som ser ut att passa bäst.

Vill du ha ett vettigt svar så måste du - tyvärr - skicka ett gammalt hederligt brev på papper i kuvert. Betona att de vid flera tillfällen lovat att ringa upp dig men att så inte har skett. Skriv vilken tid på dygnet det passar bäst att de ringer.

supersigge2010-08-02 19:39
Antal inlägg: 7

Prova Telias Bredbands telefoni...Det har ingen fast abonnemangskostnad. Vi har det själv funkar perfekt. Du använder ditt vanliga telefonnummer. Lycka till

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?