Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 643

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:13
Antal inlägg: 5809

"Hjälplösa" kvinnor
Igår hade jag ett problem med min dator och ingen i närheten som kunde hjälpa mig. Så drog jag igång en tråd om mitt problem och vipps så kom det fem/sex MÄN till min räddning. Visst, nu handlade det sig om ett datorproblem och jag kan ju känna att där är fler män ute som är datortekniker eller liknade än kvinnor. Men det lustiga är att det inte har någon betydelse. Pajar min bil och jag ställer mig vid vägkanten så stannar det män som ska hjälpa, aldrig en kvinna.

Varför är det så att "hjälplösa" kvinnor alltid drar till sig några män som vill leka hjälte?

(Ni killar som hjälpte mig igår, jag menar ju inte att ni ville ragga, men jag tänkte på detta efteråt och ställer därför frågan. Jag är evigt tacksam för att ni försökte hjälpa mig med mina bekymmer igår. :-))

hakwa - Ej medlem längre2009-01-19 21:16
Antal inlägg: 462

Klart vi ville ragga ;-)

Tedacious2009-01-19 21:16
Antal inlägg: 1445

de flesta män har väl en naturlig känsla och behov av att ta handom och sköta om kvinnor.
detta kan ju iofs vara mer att män vill omedveted "ragga" på den "hjälplösa kvinnan" genom att visa sig bra/starka/kunniga. Kvinnan i fråga uppskattar detta och mannen blir mera åtråvärd.

min teori

hakwa - Ej medlem längre2009-01-19 21:17

Skämt åsido, jag har ingen aning. Ser det som självklart att försöka hjälpa. Oavsett könet på den som frågar.

Pottränad - Ej medlem längre2009-01-19 21:18
Antal inlägg: 4315

Män är väl - generellt sett - något bättre på att meka med både datorer och bilar, än vad kvinnor är.
Får du problem med skotern någon gång, Kafo, står jag dock gärna till tjänst :)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:22

Ok, såg att det finns andra trådar där folk har behövt hjälp med datorn. Och det är sant, oavsett könet så är det killarna som hjälper.

Men det finns ju andra saker. Jag kom in i en bilverkstad en gång och ville att de skulle kolla varför min bil tickade så konstigt. Genast släpper de alla verktyg, hänger sig över min motor och har en attidyd som "lilla gumman, här har du kommit alldeles rätt, vi ska nog fixa till det här åt dig". Samma när jag ska köra in bilen på besiktningen. Eller när handverkare ska komma för att laga diskmaskin, droppande rör eller annat.

Tedacious: Jo, har också tänkt så. Tror faktiskt att den instinkten (om det nu är en) sitter djupt hos vissa. :-)

Hakwa: Haha, hur ska jag tolka det nu då? Raggade du eller inte? ;-)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:22

*googlar efter en trasig skoter nu*

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:27

Tyvärr pottränad, hade jag hittat en så hade jag köpt. Då hade jag genast ringt dig så du kan meka med den. Hade njutit av att se en kvinna rädda mig för en gångs skull. :-)

hakwa - Ej medlem längre2009-01-19 21:29

Det finns trådar om otrohet på betapet kafou, om jag sa ja kanske någon skulle tro att den handlade om mig, så jag väljer att låta bli att svara. ;-)

Sotfinger2009-01-19 21:31
Antal inlägg: 22361

Min erfarenhet är, att om man som kvinna behöver hjälp med något, så bör man spela rollen av den "hjälplösa kvinnan".

Söker man hjälp, men har egna bestämda synpunkter och åsikter och vad som ska göras, eller hur det ska göras, så väcker det ofta ont blod. Ungefär som "gör det själv då, din hagga". Även om man varken är otrevlig, besserwisseraktig, snörpig eller nåt.

Detta har skapat problem för mig ibland, eftersom jag inte är speciellt ljuv i min framtoning. Men det bär mig emot att måsta förställa mig för att få det jag begär.
En karl som agerar på motsvarande sätt väcker snarare respekt.

Baffin_Bay2009-01-19 21:31
Antal inlägg: 93

Själv tar jag varje tillfälle att hjälpa en liten försvarslös karl ; )

Baffin_Bay2009-01-19 21:31
Antal inlägg: 93

hehe

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:32

Hahah, jo de där otrohetstrådarna skapar ju lite masshysteri här ibland. Då är jag tyst nu, ställer inga fler frågor och inbillar mig att alla igår var ute efter en sak . . . :-)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:33

Finns det försvarslösa karlar här på beta, Baffin? Var?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:35

Sotfinger: Jag håller absolut med dig. Jag har fått spela rollen som den hjälplösa ibland för att få hjälp. Speciellt om det gäller bilar, värmepannor, avloppsrör osv. Och ibland hatar jag mig för att jag går med på spelet. Men ibland är det även nödvändig om man vill få någon att hjälpa till. :-)

Budalv - Ej medlem längre2009-01-19 21:41
Antal inlägg: 2199

Har sett trådar här där killar har hjälpt hjälplösa killar med datorkrångel. Vad det nåt gaymöte eller?

Budalv - Ej medlem längre2009-01-19 21:41
Antal inlägg: 2199

Var

Järnröret2009-01-19 21:41
Antal inlägg: 375

Anledningen till att ingen kvinna stannar för att hjälpa dig med bilen är för att dom inte kan. Eez conclusion.

Birgerkung - Spelvärd2009-01-19 21:43
Antal inlägg: 2392

Är det konstigt att män svarar när du ställer frågor om typiskt manliga saker i forumet? Testa att fråga om något typiskt kvinnligt så ska du få se att det finns hjälpsamma kvinnor här också.

Tess 082009-01-19 21:45
Antal inlägg: 18003

Skulle glatt stanna för att hjälpa någon stackars kille som fått punka...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?