Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade76
Mobilspel
Pågående22 172

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattflyg2006-03-31 02:36
Antal inlägg: 95

Dyselektiker
Så efter som jag e nyfiken/vetgirig av mig, är det fler än jag som spelar på Beta och har nån form av dyseleksi eller ordblidhet?

Kan ju bara tala för mej själv, och är inte graft dyselektiker, men stavningen kan vara rakt uppått väggarna ibland. Därför e det bra tur att man har dom där tre försöken på sig...*ler* för grejen e att det var bra mkt roligare att spela här på beta än vad jag trodde att det skulle vara just med tanke på min stavning...hm...
Villket absolut e ett stort plus....=)
 
pilutta-dej2006-03-31 08:40
Antal inlägg: 1689

Vad härligt att du ger dig in i det här fast du vet att du har det lite knepigt med orden. Det måste vara ett suveränt sätt att öva stavning på, om man nu vill det, ingen ser ju ens felförsök. Själv har jag väldigt lätt för stavning men är ändå bra dålig på detta. Det behövs fler goda egenskaper för att bli bra på betapet, förmåga till överblick och strategi, m.m. och det kanske du har i stället. Jag är som sagt var en säker stavare, men har barn med läs- och skrivsvårigheter. Det har varit nyttigt för mig, för det är lätt att bli en odräglig besserwisser på detta område annars.
 
Nattflyg2006-04-03 18:44
Antal inlägg: 95

Tja men sedan e jag nalta halv-crazy oxå...=:o)
Nä men bra sätt att öva stavning på, och tja sedan så har jag ett ordföråd som är rätt stort...[tror jag i allefall]...
Och det enda som gör mej riktigt förbannad numera e inte att folk anmärker på min stavning för det har jag slutat bry mig om för länge sedan...men när folk som inte förstår att man kan ha dyselexi/ordblindhet och säger till en att det e väll bara att gå hem och öva på stavningen då och sov du dej igenom svenskan i plugget?
Sånt gör mej arg....men bortsett från det så...=:o)
 
coke1002006-04-03 19:23
Antal inlägg: 147

Menar du att det fortfarande finns såna trångsynta människor. Det är ganska otroligt med tanke på vad vi vet idag om läs o skrivsvårigheter.

Antagligen så är det folk med dåligt självförtroende, såna som bara måste hitta något att racka ner på.

Stå på dig Nattflyg...
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-03 20:56
Antal inlägg: 620

Var stolt Nattflyg! Folk som felstavar förnyar och berikar språket, för rätt så så låter nåt felstavat ord sååå gulligt att man bara MÅSTE anamma det! Jag har gjort så flera ggr :) Trångsynta jävlar ska ju ba kamma sig och dö.
 
bazios2006-04-04 00:18
Antal inlägg: 131

varför just kamma sig kan dom inte bara gå och dö??nä skämt åsido jag försöker få min mamma som har dyslexi att börja spela men undra om hon har gjort det ...måste fråga henne nångång när minnet inte är som ett såll
 
Nattflyg2006-04-05 20:31
Antal inlägg: 95

..Tyvärr så finns det så trångsynta människor kvar i dagens samhälle...fortfarande som en klump neandertalare som inte kan eller vill veta bättre...

Men om man bortser från den klumpen så måste jag säga att det hänt bra mkt dom senste tio i förståelse för oss som kanske inte e sådära super bra på att stava...villket i sig är posetift ju...=)

Och Scandal ja jag e stolt...kanske om inte annat så blir jag det nu...snart...=;o)

 
Nattflyg2006-04-05 20:32
Antal inlägg: 95

Bazios: Tycker jag absolut hon borde göra e ju grymt quul spel ju...=)
 
Mitzy2006-04-05 22:41
Antal inlägg: 221

Jag är också dyslektiker och bor utomlands sedan en massa år så för mig är denna site helt fantastisk! Jag (halv)skojar att jag är den enda i världen som måste var ärlig när jag säljer en dator och säga att stavningskontrollen förmodligen är utsliten ;P (Jo detta är också kollat..) Jag slogs för att dyslektiker skulle få längre tid på tentorna när jag gick på juristlinjen och fick då höra att det skulle inte anpassas till dumskallar..hm...och det var på 90-talet. Att jag blev kallad idiot av min lärare i skolan på 60-talet är ju en sak, men på 90-talet av välutbildade människor - det gjorde mig både arg och ledsen.

Och ja - att man har tre försök på sig är guld!!
 
Nattflyg2006-04-13 00:14
Antal inlägg: 95

Mitzy: Kan ju bara hålla med och tja grymt quul att veta att man inte e ensam dyselektiker på beta...*ler*
 
Mitzy2006-04-13 01:12
Antal inlägg: 221

Vi kanske ska bilda egen klubb?
 
Nattflyg2006-04-14 23:10
Antal inlägg: 95

...du det låter nästan som en plan ju...*ler* [fr är bara vad den ska kallas?]...=)
 
Mitzy2006-04-14 23:48
Antal inlägg: 221

någonting som är lättstavat? "ler"
 
Nattflyg2006-04-15 22:56
Antal inlägg: 95

mm absolut och hemskt kort.....=:o)
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?