Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 643 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mumzi | 2009-01-20 22:16 | |
![]() | Våld mot barn Vill du med ditt namn stödja kampanjen VÅLD MOT BARN???? GÅ DÅ IN PÅ... www.osterlentracker.se/pr otestlista/htm.index du hittar även länken på.... www.pajcafe.se | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-20 22:20 | |
![]() | Otäckt att stödja en kampanj som kallas "våld mot barn" ! ;) språkfel? | |
| kermis | 2009-01-20 22:30 | |
![]() | Förlåt, men vad är det konkret ni protesterar mot? NOrmalt om man ska skicka en protestlista till regeringen brukar man ju ha ett mål.. Till exempel att man vill att de ändrar någon lag eller så... Jag tror nog de allra flesta i både samhället och regeringen är emot att man misshandlar barn... | |
| bove | 2009-01-20 22:32 | |
![]() | Kommer att tänka på den gamla Hassan-sketchen, "Föräldraföreningen för narkotika" =) | |
| fo sho | 2009-01-20 22:33 | |
![]() | Vad är det för speciellt med våld mot barn? Dom blir ju lika ledsna över att dom inte får en leksak eller inte får godis, och dom blir nog inte mer fysiskt skadade än några andra för våld mot barn är nog bra mycket lugnare än vuxen-vuxen våld. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-20 22:35 | |
![]() | auch fo sho, så politiskt inkorrekt du är! för mig fungerade inte länken och hemsidan pajcafé säger ingenting om någon kampanj. | |
| fo sho | 2009-01-20 22:37 | |
![]() | Äh jag bryr mig iaf inte om jag har blivit slagen när jag var "barn" så länge jag inte har påverkats negativt av det. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-20 22:39 | |
![]() | så det är ok att puckla på ett barn om man har garantier att de inte får lider men av det senare? Vem står för garantin, så att man vet när det är ok att slå!? | |
| fo sho | 2009-01-20 22:44 | |
![]() | Lika ok som det är att spöa upp nån för att dom raggar på fel person etc. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-20 22:44 | |
![]() | Jag såg en jobbannons i dag där det söktes efter någon att jobba på en golfbana och be ville ha en "banarbetare". Ja ni kan tänka er vad jag läste, fick titta igen ordentligt. | |
| kermis | 2009-01-20 22:45 | |
![]() | radera htm.index så funkar det... var väl meningen att det skulle vara index.htm... | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-01-20 23:02 | |
![]() | Det är tydligen behandlingen av ett specifikt rättsfall det protesteras emot. Men ni skriver inte hur det gick. Dömdes barnets far, och vad blev i så fall domen? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:17 | |
![]() | ok tack kermis Konstigt upprop tycker jag. Förstår inte vad man skall gå till regeringen med, det specifika fallet eller att stoppa våld mot barn!? Det är väl inte direkt något man behöver pressa på rent politiskt...? Vilka regler behöver skärpas - det är ju olagligt att slå sina barn i sverige (vilket det dessvärre inte är i alla västländer) | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2009-01-21 06:29 | |
![]() | Hm, den sidan jag kom till var en stor annonssida...Kan ju vara ett bra sätt att locka folk till den. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2009-01-21 06:33 | |
![]() | Undrar om det där är ett fall från Jönköping förresten... | |
| vulcan | 2009-01-21 09:29 | |
![]() | forumadmin: Seriöst är till för diskussioner - inte för att länka och sprida propaganda. Denna tråd flyttas till Snack. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-21 11:36 | |
![]() | Vem når man med denna protestlista och hjälper det verkligen utsatta barn? Det här känns nästan hånfullt mot alla som misshandlas. De som slår barn vet att det är fel och olagligt. Misstänker man att ett specifikt barn far illa, ska man ringa till kommunens sociala avd eller kontakta polisen. | |
| malekhamoves | 2009-01-21 11:53 | |
![]() | Vet verkligen de som slår sina barn att det är fel? Vi är är ett av väldigt få länder i världen där det är olagligt att aga sina barn (i "uppfostringssyfte"). Det är t.ex. hela 17 länder i Europa som inte har en lag som skyddar barn mot aga. Ett av dem är England, om jag inte minns fel. Om man skall kämpa för denna fråga så skulle jag vilja se att man först och främst sätter press på t.ex. EU, nu när vi är medlemmar och allt (blä). | |