Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 294

Forumkategorier

Användare Inlägg  
amazing2009-01-22 11:41
Antal inlägg: 104

Har du hittat din kärlek?
Överallt finns d krossade hjärtan, e ditt hjärta helt?
Har du hittat mannen/kvinnan i ditt liv?

Finns "den rätte" någonstans?
Hur visste du att du hade hittat den rätte?

Eller e d så att d finns många som e rätt för en, fast i olika delar av livet?

Vad tycker ni?

micro1132009-01-22 11:47
Antal inlägg: 17542

För mig en enda rätta....

även om jag varit kär tidigare, så med maken var det bara rätt och tryggt direkt.

För att vara indiskret....

efter första nattens älskog så somnade jag med hans armar runt mig, och den känslan som var dominerande över allt -- jag hade hittat hem.

Det fanns aldrig någon tvekan, och - återigen indiskret -- jag har haft förhållanden som byggt mer på passion, men inget som fyllt mig med den känslan jag fick den natten --- och har haft i vått och torrt sedan dess.

Nu har vi varit gifta 19 år, och i maj varit ett par i 20 år, och känslan är lika stark nu som den natten. Jag hittade hem ..... och han är den rätte för mig.

pralin2009-01-22 11:53
Antal inlägg: 15

Man tror ju alltid att man hittat den rätte. Personligen tror jag att det finns olika som kan vara den rätte i olika skeden av livet. Jag är gift för andra gången så jag har hittat den rätte två gånger ?Jag älskar honom djupt men ändå ska vi kanske separera snart. Jag är för gammal att ge honom barn. Han är fjorton år yngre och jag älskar honom så mycket att jag släpper honom för att han ska kunna få barn med en yngre kvinna.

amazing2009-01-22 11:56
Antal inlägg: 104

Hittat den rätte 2 gånger? Om den första var den rätte så hade ni kanske inte skilt er.. och den andra.. ja, samma sak där.. den rätte kanske fortfarande finns där ute?

Jag tror att om man hittar den rätte så e d den man lever resten av sitt liv med. Som micro113 skriver... hon har hittat hem.. och d e där hon vill stanna.

-Nephelia-2009-01-22 11:56
Antal inlägg: 1217

jisses pralin... kan det inte finnas en annan lösning än att separera?

Billan_852009-01-22 12:02
Antal inlägg: 860

Jag tror det finns en rätte i olika skeden i livet. Den jag älskat passar inte mig som jag är nu och tvärtom t.ex. Jag har pusslat ihop hjärtat igen ^^ Men kommer ändå inte över det där med att binda mig.

micro1132009-01-22 12:02

Nephelia

Nu lägger jag mig i förstås ...... men om min partner satte behovet av egen avkomma som mycket viktigare än den kärlek vi delar ...... då hade jag nog också separerat, för jag hade nog inte känt mig särskilt älskad.

Jag har flera i släkten där barnalstrandet inte fungerar, men där kärleken mellan parterna gjort att de löst på andra sätt, eller hittat andra värden i livet.
Egen tillverkade små telningar har tack och lov inte varit viktigare än deras kärlek till varandra, det tycker jag är fint.

Billan_852009-01-22 12:04

pralin: Det låter tungt, går det inte att ordna på annat vis? Hoppas verkligen att ni kan komma på ett sätt som passar bättre än att skiljas med brustna hjärtan.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-22 12:06
Antal inlägg: 2414

billan, du är så mogen för din ålder.
Jag har träffat ca 3 st som betydde mycket.
Nu vet jag inte, surprise me!

bizzzy - Ej medlem längre2009-01-22 12:07
Antal inlägg: 3169

Jag tror man kan hitta kärleken många gånger i livet och att det som känns som den rätte är när kärleken är stark. Ibland håller det i sig hela livet om man har turen att utvecklas åt samma håll och ibland håller det inte i sig och då upplever man inte längre att man är tillsammans med "rätt" person.

felghen2009-01-22 12:10
Antal inlägg: 162

Förnamn
Billan
Efternamn
Hemligt
Kommun
Huddinge
Övrigt
Kvinna Född 1985

Kvinna? Inte för att va taskig men jag har hela tiden trott att du var kille.

Billan_852009-01-22 12:12

Saga, livet lär en något nytt varje dag ;)

bizzzy, jag håller med dig. Människor förändras..

Billan_852009-01-22 12:13

felghen, det är helt lugnt. Det händer hela tiden..det sitter i håret sägs det :P

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-01-22 12:19
Antal inlägg: 31064

Pralin: Jag blev rörd av det du skrev. Att vara beredd att offra något är min definition av villkorslös kärlek, men tänk om det är kärleken självt som måste offras? Jag hoppas att han (eller någon annan) älskar dig lika generöst tillbaka, det tycks du vara värd.

pralin2009-01-22 12:23
Antal inlägg: 15

Ja, nu är det inte han som har begärt att vi ska separera för att han ska kunna få barn. jag känner hans hjärta så jag vet att det finns en stark önskan att få barn och jag unnar honom den lyckan. För övrigt har jag själv tre vuxna underbara barn med min första man som var den rätte då. när jag var arton år. tyvärr förstörde hans drickande den kärleken.

-Nephelia-2009-01-22 12:26
Antal inlägg: 1217

Micro;

"Nu lägger jag mig i förstås ...... men om min partner satte behovet av egen avkomma som mycket viktigare än den kärlek vi delar ...... då hade jag nog också separerat, för jag hade nog inte känt mig särskilt älskad."

Nu vet jag ju inte om det var så, att han satte behovet av egen avkomma före, kan vara på andra sätt, tänkte jag.

Billan_852009-01-22 12:27

pralin, du är verkligen en mycket fin människa, det borde finnas fler som du.
Beklagar att ditt första äktenskap blev offer för alkoholismen.

micro1132009-01-22 12:34

pralin

Jag instämmer, du verkar vara en fin människa som hyser villkorslös kärlek till din partner.

Jag är dock inte säker på att du gör honom en tjänst om du tar avgörandet att lämna honom för att han skall kunna skaffa barn.

Risken är att det slutar med att han är bunden till en annan och ett barn, men att hans hjärta stannar hos dig, och att han därför trots sitt barn aldrig blir riktigt lycklig ..... och det skulle kunna bli fel både för honom, nästa partner och mot barnet.

Det är bara en tanke...

Skickar en kram till dig, och hoppas du finner rätt beslut till slut.

Miss_jk2009-01-22 13:05
Antal inlägg: 8941

Jag har absolut hittat den rätte! Kändes direkt och har bara blivit starkare och starkare. Älskar honom lika mycket som mamma, pappa och syster, och då kan jag säga att det är MYCKET! Det var första gången jag tänkte så som jag verkligen insåg att han är den rätte, den som jag vill dela hela mitt liv med. Skulle han försvinna så skulle jag troligtvis överleva, men jag skulle nog sluta leva.

bobo flux2009-01-22 13:08
Antal inlägg: 11371

"Skulle han försvinna så skulle jag troligtvis överleva, men jag skulle nog sluta leva."

Det var väldigt vackert skrivet, miss_jk :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?