Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 630 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-01-27 13:29 | |
![]() | Har du lurat dina barn??? Som rubriker säger, har du lurat dina barn för att få dem att göra som du vill? Jag och maken har gjort det massor av gånger; två klassiker Mina barn kom i en period när de inte åt gul lök -- de var då mellan 2 och 10 år. Eftersom vi älskar lök i maten och ofta har det, så uppstod ju ett problem. Maken började då köpa "andalusiska äpplen" att ha i maten -- gul lök med andra ord. Men barnen tyckte det lät väldigt gott och åt med god aptit -- vilket flera av deras kompisar som inte heller åt lök också gjorde. Följden blev att fler föräldrar i bekanskapskretsen började köpa dessa saftiga "andalusiska äpplen" och ha i maten. En annan handlar om kompostdjur. Mina två äldsta hoppade alltid i gräskompost när de var små -- och blev både skitiga och i mitt tycke drog in massa odjur. När de trots tjat inte slutade med detta, så tog vi en gång fram anticimex skadedjurs planch och sa att alla de djuren bodde i komposten. Sen fick de inte duscha på en timme -- följden blev att de aldrig mer hoppade i komposten. Dessvärre glömde vi att berätta sanningen för våra barn, så när de blev större -- i femton, arton års åldern, och började babbla om äckliga kompostdjur, så var det givetvis ingen om förstod vad de talade om -- och jag och maken fick krypa till korset och erkänna. Tack och lov skrattade våra barn lika gott som oss om den förvirring som andra måste ha känt när mina barn bestämt hävdade kompostdjurens existens... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-27 13:32 | |
![]() | Mina barn tror att jag är deras far. | |
| pion ekrot | 2009-01-27 13:34 | |
![]() | Haha vad roligt. *lägger andalusiska äpplen på minnet* | |
| frööet | 2009-01-27 13:41 | |
![]() | Helt klockrent :) Nu vet jag hur jag ska få mina barn att äta lök :) Inga andra små trix? Kanske hur man får dom att duscha? | |
| pensionären | 2009-01-27 13:41 | |
![]() | Haha Basta, men är du säker? | |
| tipitina | 2009-01-27 13:41 | |
![]() | Hahaha! Effektivt Jag har själv blivit lurad som barn. När vi var ute med båtarna på sommaren tyckte jag att det var fantastiskt kul att snattra i comradion. Jag pratade i stort sett med allt och alla och allra helst ropade jag upp min farmor. Detta störde ju radiotrafiken rejält då ingen annan kom till tals på den frekvensen så då berättade mamma och pappa för mig om Gubben I Tornet. Det var han som bestämde på radion och han skällde ut alla barn som lekte med radion och skrämde vettet ut dem. De fick tom en bekant att var Gubben I Tornet och ropa upp mig på radion och skälla lite. Än idag är jag lite osäker på om han finns eller inte:) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-27 13:44 | |
![]() | I eluttaget bor "gubben Knuff". | |
| sanlin | 2009-01-27 13:44 | |
![]() | Vi lurade vår ena tjej när hon var mindre. Hon hade lärt sig att tycka om currysås men endast denna sås! Så varje gång vi hade nån gul sås så var det givetvis currysås (fast det kanske var bearnaisesås). Nu älskar hon all sås!! | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-27 13:46 | |
![]() | Ja körde nog me samma grej som mina föräldrar sa till mig när ja va liten.. "titta inte när de e mörkt i rummet..man kan bli blind".. när min dotter inte kunde sova *s*.. | |
| ElinSundin | 2009-01-27 13:52 | |
![]() | essQ, vad hemskt! :D Skulle mina föräldrar sagt så till mig skulle jag nog grina mig själv till sömns När jag skulle sluta med nappen kommer jag ihåg att mamma och pappa körde med "nu är du tillräckligt stor för att inte använda napp längre, därför så ska vi ge bort dem till trollungarna i skogen" Typ så. Jag trodde stenhårt | |
| ElinSundin | 2009-01-27 13:53 | |
![]() | oj "jag trodde stenhårt på det" ska det va | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-27 13:54 | |
![]() | Elin: Vilken gullig lögn, den måste jag komma ihåg! | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-27 14:00 | |
![]() | Elin ja jag va livrädd för att bli blind..så självklart blundade ja o somna direkt *s*.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-27 14:02 | |
![]() | Vad går gränsen mellan gullig lögn, vit lögn och lögn? | |
| ElinSundin | 2009-01-27 14:04 | |
![]() | Haha EssQ :D | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2009-01-27 14:13 | |
![]() | Nånstans mellan dej o mej, trash | |
| käring | 2009-01-27 14:24 | |
![]() | När mina barn var små och inte ville äta t.ex. en köttbit, en grönsak eller liknande delade jag alltid den så dom såg i en lite större bit och en lite mindre bit. Sedan fick dom välja vilken dom skulle äta upp. Från att ha tvärvägrat valde dom så klart den mindre och åt glatt upp den .... :) Funkade varje gång. | |
| krutmarie | 2009-01-27 14:28 | |
![]() | Mina ungar ville absolut inte ha svamp, varken champinjoner eller kantareller. Så började jag för himla många år sen torka trattkantarellerna iställer för att förvälla och frysa och sen malde jag ner det i alla möjliga rätter. Maten var alltid god enligt ungarna och när de blivit lite större så testade jag igen med hela svampar, kommentaren uteblev inte: "mamma du vet väl att vi inte äter svamp". Förklarade då att de ätit det jättemånga år och tyckt att smaken på maten varit god och att de väl kunde smaka igen. Och se där alla åt plötsligt svamp. Naturligtvis har jag fått höra det många ggr därefter, men alla fyra tyckte det var en rolig och bra metod. | |
| micro113 | 2009-01-27 14:28 | |
![]() | Min man gjorde det elaka tilltaget en gång att kamoflera brysselkålen med köttfärs, eftersom ungarna älskade köttfärs och avskydde brysselkål.. det blev ingen hit -- och den gången räddade jag de små liven så de slapp pina i sig de förhatliga små kålhuvudena. Efter det var de väldigt misstänksamma om maken gjorde köttbullar -- och alltid lika glatt överraskade när det var äkta köttbullar på tallriken.. Så det måste ha varit ett riktigt trauma för de små liven :)) | |
| Mammaoxå | 2009-01-27 14:29 | |
![]() | att kalla löken för andalusiska äpplen tyckte jag var roligt. Nu har min son som inte tycker om lök flyttat hemifrån så jag tror det är lite för sent Att försöka lura barnen att tomten finns lägger man ju ner ganska mycket jobb på. Barn är oftast så smarta att de snart genomskådar det men kul är det | |