Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| frööet | 2009-02-19 15:31 | |
![]() | Ford focus 08 Jag behöver all hjälp jag kan få!! Maj 08 Plockade vi ut våran helt sprillans nya focus, jag och min sambo var överlyckliga att äntligen ha en trygg och fungerande bil. Detta köp blev nog som ni kan förstå det sämsta vi någon sin gjort. Efter två veckor började bilen dö, när man körde på tvåans växel, Den dog vid avfarter från motorvägen i korsningar m.m. Detta lyckades lagas med hjälp av att nollställa hela datorn. Efter en vecka till började vi få elfel i bilen. När november kom hade vi varit inne med bilen på lagning 8 gånger var av 5 gånger för samma sak. Varenda gång vi kom ut från verkstaden samma sak. Inget funkade, Visst bilen går ju att köra, men elfel är aldrig kul. Vi hävde köpet första gången i september, ford lyssnade inte på oss utan skulle prova ytterliggare några saker till. I December lyssnade dom på oss så vi lyckades häva köpet. Men det har fortfarande inte hänt någonting. Vi skickas runt bland olika "högre makter" inom Ford och Bilföretaget Dom har absolut ingen lust att ge oss någon kompensation Vi kan få ny bil om vi lägger till pengar, det har man ju ingen lust med när det är jag som har fått lida och inte dom. Vad har jag som konsument rätt till? Jag har varit inne på motormännens, arn m.m Men nu står jag i en återvänds gränd och känner mig ordentligt lurad | |
| Numro Ett - Ej medlem längre | 2009-02-19 17:16 | |
![]() | Köp en elbil istället och sluta förpesta miljön med ditt nöjeskörande. | |
| Zickzacker | 2009-02-19 17:33 | |
![]() | Gå till dom stora miljöförstörarna numero. Sluta förpesta andras vardag. | |
| Stötande | 2009-02-19 17:36 | |
![]() | Flera Ordentliga Reparationer Dagligen Ni skulle satsat på en riktig bil istället. Tutta fyr på aset och hoppas på försäkringspengar? | |
| Spelanu | 2009-02-19 17:39 | |
![]() | Usch, vad trist! :) Själv är jag inne på min tredje Ford Focus (två vanliga och nu en kombi) av vilka alla har fungerat utmärkt!! Trist att du verkar ha fått ett sånt skitexemplar... :( | |
| Spelanu | 2009-02-19 17:40 | |
![]() | Oj, naturligtvis skulle det vara en :( !!!!! | |
| frööet | 2009-02-19 20:29 | |
![]() | Spelanu jag var jätte nöjd med min första focus en 99 helt underbar bil som alltid hängde med utan krångel. Det var självklart att vi skulle välja samma bil igen men en ny | |
| Delight2002 | 2009-02-19 20:35 | |
![]() | Kontakta jurist. | |
| Delight2002 | 2009-02-19 20:36 | |
![]() | Ni naturmuppar: Jag bor på landet och nöjeskör icke. Kollektivtrafik fungerar icke för mina behov. Kan ju iofs sluta jobba men då får jag inte några pengar till mat och då dör jag. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-02-19 21:13 | |
![]() | Har du pratat med din kommuns konsumentvägledare? Där får du gratis rådgivning av proffs. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-19 22:15 | |
![]() | Jag fattar inte. Är köpet hävt eller inte? Du skriver att i december hävdes köpet "men inget har hänt". Hur menar du? | |
| Tess 08 | 2009-02-19 23:41 | |
![]() | Funderade också på det med hävt köp. Är det hävt borde ni fått pengarna tillbaka, annars är det väl inte hävt??? Vet inte hur det är med stora grejer som bilar... men med mindre grejer har försäljaren rätt att försöka laga felet tre gånger (samma fel) sedan har man som köpare rätt att häva köpet elternativt rätt till ny vara. Vänd dig till en konsumentvägledare snarast och se till att få rätt hjälp!!! Lycka till! | |
| frööet | 2009-02-20 09:42 | |
![]() | Sorry om jag var luddig Vi har hävt köpet och begärt ny bilsgarantin. Men ingen på Bilia eller Ford gör något dom skickar bara runt våra papper. Det ska i normala fall ta 2 -10 arbetsdagar med hävning och ny bil. Men i vårat fall är vi uppe i 67 dagar. jag har redan vänt mig till högsta chefen på ford i sverige. Han ska se vad han kan göra. Men det var för 4 veckor sedan. Nu när jag ringer till dom är det ingen som svarar längre | |
| frööet | 2009-02-20 09:44 | |
![]() | Bigerkung Kommunen jag bor i har i konsumentvägledare. Men en torsdag i månaden sitter dom en jurist på biblioteket och tar emot frågor.. Men han går efter en halvtimme. För då har han jobbat klart :( | |
| Tess 08 | 2009-02-20 09:52 | |
![]() | Är det inte bilförsäljaren du ska gå till. Affären där den är köpt alltså. Slå näven i bordet och förklara att ni inte accepterar detat längre. Fråga hur butiken går med ett underförstått hot om att media kanske skulle gilla det (Eller nåt liknande)... ;-) Eller stå där och vägra gå hem när dom ska stänga, lås in dig i en bil el likn... Nej, men skämt å sido, bli arg!! (för det har ni väl inte varit hittills?? ;-)) | |
| frööet | 2009-02-20 11:02 | |
![]() | Vi har varit i kontakt med bilförsäljaren från första början men som han själv säger han är ny, på ett nystartat filial till BILIA i Åkersberga. Så hos honom händer det ingenting. Chefen för ford på bilia Har jag skällt ut ordentligt gång på gång. Men det ända han gör är att kalla mig för lilla gumman. DET GÖR MIG FÖRBANNAD ut i finger topparna. Ska nog prova att låsa in mig i en bil :) | |
| mrperfect | 2009-02-20 11:09 | |
![]() | Kontakta PLUS | |
| gnill | 2009-02-20 11:24 | |
![]() | ja, eller en kvällstidning... | |
| huja | 2009-02-20 11:41 | |
![]() | Hej, frööet! Hävt köp innebär att du har fått tillbaka dina pengar samtidigt som du lämnat bilen åter till försäljaren. Är det räntan du bråkar om eller vad är det frågan om? Köpt bilen kontant eller på kredit? Du säger att du har hävt köpet men egentligen menar du att du "begärt hävning"? Enligt praxis räcker det med att bilen har lämnats in två ggr för avhjälpande för att du ska kunna åberopa hävning, varför det inte ska vara några problem. Om du vill ha mer ingående hjälp, kan jag hjälpa dig! /Juristen... | |