Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 243

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2009-02-28 22:32
Antal inlägg: 7442

Electrolux Ergorapido
Funderar på att köpa en Electrolux Ergorapido (något så roligt som en dammsugare :-). Någon som har en sådan? Finns en ny modell i svart och vitt, någon som vet om den har längre batteritid än de tidigare modellerna?

uisge beatha - Ej medlem längre2009-02-28 23:05
Antal inlägg: 1289

Kul tråd - den kommer nog att få stängas ned med våld efter 10000 inlägg :)

Gällande frågeställningen svarar jag: verkligt smidiga och lätthanterliga. Man kan liksom "småstäda" och hålla efter, men jag använder min som komplement till den vanliga hederliga dammsugaren - att införskaffa en sådan istället för en vanlig avråder jag från. Så bra är den inte!

Birgerkung - Spelvärd2009-02-28 23:09
Antal inlägg: 2392

Design och funktionalitet behöver inte nödvändigtvis hänga ihop:

www.pricerunner.se/p...ec ensioner

Pseudonymf2009-02-28 23:10
Antal inlägg: 8282

Jag har en sån. En rosa. Bäst var när jag gick tillbaka med den till Mediamarkt för att den hade slutat suga. Så jag tömde påsen härhemma så fint, för att allt damm inte skulle åka ur i affären, sen så hittade jag en spak man kunde dra i (för första gången) som gjorde att dammet släppte i den där lilla behållaren som det samlas i, för att det lättare ska gå att hälla ut.
Anyway - i affären så skulle han som hjälpte mig sätta igång dammsugaren. På nåt vis fick den nåt spunkryck och började spruta ut damm rakt upp i killens ansikte. Må jag säga att han såg väldigt paff ut och jag kunde inte sluta skratta.
Felet med dammsugaren var iaf att jag inte gjort rent den där spiralen (pinnen) som sitter i insuget, som slungar upp dammet i behållaren. Den (spiralen) var täckt av hundhår, annat hår och diverse övriga partiklar. Så det var endast mitt eget fel och för att jag inte fattade att man kunde ta bort pinnen och göra rent den, istället för att klippa bort allt som fastnade med en nagelsax.
Nu suger den som aldrig förr :)
Men den suger på att dammsuga upp sten. Så 100%-igt toppen är den inte. Men lycka till :)

emmylicious2009-02-28 23:46
Antal inlägg: 4501

Vad jag har hört så lämpar dom sig inte för storstädning, utan mer för att suga av (haha) typ lite snabbt innan man får gäster eller sånt.

Snurt2009-03-01 00:53
Antal inlägg: 1304

kan rekommedera ultrasilencer, så tyst att du kan lätt snacka i telefon eller lyssna på radion. "Suger kromet av en dragkrok" - som flickan sa..

Ässät2009-03-01 01:03
Antal inlägg: 4824

Hahahahahaha Pseudonymf.. den va bra

oeronbarn - Ej medlem längre2009-03-01 01:04
Antal inlägg: 2288

min kombo har skaffat en liknande. den suger (inte), men säg inte att jag sagt det för hon tycker den är så rolig att använda.

Pseudonymf2009-03-01 01:04
Antal inlägg: 8282

En av de få gånger jag fått skämmas över mitt beteende i en affär - som jag skrattade när han fick damm i hela ansiktet :P

Ässät2009-03-01 01:17
Antal inlägg: 4824

De skulle ja nog oxå ha gjort Pseu haha

ewaleena - Ej medlem längre2009-03-01 16:47
Antal inlägg: 1977

Emmy skrev "för att suga av (haha) typ lite snabbt innan man får gäster eller sånt".
Är det som i filmen "Den där Mary" då??

Själv tycker jag att den där Turbo Vac H2O verkar bra. Finns på Tvshop Twins för 1699:- Men jag hittade den på Ellos för 1199:-.. ;) Det är ju bra om inte dammet flyger runt när man dammsuger..

Basta - Ej medlem längre2009-03-01 16:51
Antal inlägg: 3528

Vi har en som står i hörnet och ser snygg ut, som dammsugare fungerar den inte. Den är faktiskt helt kass.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?