Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 199

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pst19 - Ej medlem längre2009-03-02 00:04
Antal inlägg: 132

I vilken kategori ska inlägg läggas?
Jag är också av åsikten att kategorin seriöst bör vara just allvarligare och mer seriösa ämnen och inlägg, men hur ska man göra när man lägger en konkret frågeställning som inte är i något allvarligt ämne men angelägen att få svar på och så tramsar några genast bort det hela?

Då har man ju försökt i SNACK men det har blivit TRAMS. Behövs en tramsavdelning också så att man i snack kan få seriösa svar och slippa tramseriet?

Nattravn - Ej medlem längre2009-03-02 00:09
Antal inlägg: 9141

Om du startar en tråd med seriös ton ska du se att du får lite gensvar även under 'Snack'.

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-02 00:12
Antal inlägg: 6214

Tycker det är en bra idé till forumvärdarna.

Kategori: Trams (bara trams)
Kategori: Snack (inte nödvändigtvis seriöst ämne men inga tramsiga svar)
Kategori: Seriöst (bara seriösa frågor och seriösa svar)

Pst19 - Ej medlem längre2009-03-02 00:15

Nattravn, tråden var seriös. Jag hade en konkret frågeställning jag ville ha svar på, men redan började en flamsa...och alla andra utom EN hängde på.

Nattravn - Ej medlem längre2009-03-02 00:15

I agree. Det vore ett steg närmare ett fungerande forum. Eftersom många tycker om att chatta, och spelchattarna inte är så vidare användarvänliga, skulle det säkerligen lösa iaf en liten del av alla sönderförtramsade trådar som inte var ämnade för trams.

Nattravn - Ej medlem längre2009-03-02 00:17

Pst19: Men ett enda svar är ibland nog för att få klarhet kring sina frågor. Så var inte fallet denna gång?

Skugga2009-03-02 00:19
Antal inlägg: 6559

Sent på kvällen/natten är även många trötta och risken för flams är större... :)

Pst19 - Ej medlem längre2009-03-02 00:20

Nej, du kan kolla i tråden "Favoriter funkar inte"

Pseudonymf2009-03-02 01:26
Antal inlägg: 8282

Åh jag läste den tråden, den blev sönderflamsad direkt. Man kan säga att flamset ägde tråden innan TS startade den. Jag gillar flams, men jag gillar även att få konkreta och någorlunda vettiga svar på mina frågeställningar :)

E Soul - Ej medlem längre2009-03-02 04:30
Antal inlägg: 813

dudde, jag föreslog en gång för några månader sedan en ganska liknande idé som din. Tycker att det är en ganska bra lösning. Då blev dock beskedet att trams inte var önskvärt alls och därmed inte skulle uppmuntras.

Mimikryp2009-03-02 06:28
Antal inlägg: 9057

Det är väl bättre att starta en ny del av forumet kallad "seriöst snack", precis som någon annan föreslagit tidigare.

NightRanger - Ej medlem längre2009-03-02 14:42
Antal inlägg: 1630

Seriöst tramssnack

vulcan2009-03-02 15:24
Antal inlägg: 7666

Problemet är att ju fler kategorier, desto fler kommer att göra fel. Dessutom känns gränsdragningen mellan "snack" och "trams" inte speciellt glasklar. Finns nog risk att många trådar skulle hamna fel eller "fel" enligt vissa men inte andra.

Jag håller dock med om att det är ett problem att det finns en kategori av ämnen som känns lite för lättviktiga för Seriöst men lite för seriösa för Snack. Dessutom gör ju mängden av trådar i Snack att en fråga om exempelvis val av hundras snabbt kan sjunka under "horisonten" och inte uppmärksammas av forumläsare som skulle kunna ha något bra att bidra med. Utrymmesmässigt skulle vi kunna klämma in en flik till, men jag skulle vilja ha ett bättre namn i så fall.

E Soul - Ej medlem längre2009-03-02 15:29

Förslag: Byt namn på snack till chat (det är ändå vad de flesta trådar där är) och inför en "allmänt".

bobo flux2009-03-02 15:57
Antal inlägg: 11371

Pst19, det var bedrövligt att behöva läsa vissa av svaren till dig i tråden "Favoriter funkar inte". Risken är ju att folk i längden slutar att lägga ut den typen av frågor i forumet om den sortens svar inte stävjas.

bobo flux2009-03-02 16:00
Antal inlägg: 11371

Istället för att öppna trådar som ganska omgående bastardiseras av chattande, så öppna ett renodlat chattrum istället och hänvisa allt chattande och tramsande dit. Jag förstår inte hur fenomenet "chattråd" har lyckats etablera sig i forumet, med tanke på att det i reglerna står att trådar som urartar i chatt kommer att stängas.

Goliath II - Ej medlem längre2009-03-02 17:56
Antal inlägg: 460

Kan inte folk bara lära sig bete sig som något äldre än 3 år? För de flesta här är väl ändå i det närmaste eller tom helt vuxna...

E Soul - Ej medlem längre2009-03-02 18:01

Om man byter ut alla gosiga skrattande djur här mot gråhåriga herrar med förmanande pekfingrar så kommer det nog inte längre att behövas ta i med några hårdhandskar mot barnsligheterna. Det är nog en imagefråga.

kissed - Ej medlem längre2009-03-02 18:21
Antal inlägg: 3037

Det är tyvärr ett problem som många av oss försökt att ta upp här i forumet att det tramsas och chattas för mycket.
Antar att det är svårt att få bukt med problemet eftersom de flesta verkar vara under tre år som håller till här.

Jag har tröttnat på forumet och ägnar mej övervägande till spelandet nu för tiden. Om det inte dyker upp en intressant tråd som möjligtvis hålls fri från fjantarna.

Tess 082009-03-02 18:31
Antal inlägg: 18003

Ganska ofta förstörs trådar av torra människor som måste gå in ebart för att ironiskt kommentera vad töntig tråden är, eller nåt liknande... Iofs också ett beteende som kan liknas vid "under-tre-år"-kategorin och frågan är om inte torrisarna har det tråkigare än fjantisarna?

Man kan ju besvara många frågor med ett riktigt svar även om man är fjantig eller humoristisk. Att däremot börja förstöra en tråd från första början med helt OT-inlägg är inte kul

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?