Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 18 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-03-02 00:27 | |
![]() | Datorproblem som jag vill finna lösning på! Hade en tråd om det här för bara några timmar sedan, men då flamsade personer genast och några konkreta svar fick jag inte. Jag behöver hjälp och det är angeläget. Min dator är ny och har inte krånglat förut, och det här kanske är ett simpelt problem men det gör mig irriterad. Så om någon vet hur jag ska bära mig åt och vad felet kan vara är jag tacksam. När jag lägger in någon sida som favoriter (i favoriter) så protesterar inte datorn, men sedan när jag vill se vilka favoriter jag har så finns det inga alls där och följande kommer upp: "Users/ägaren/.marratesh/ Favoriter/Favouries refererar till en plats som inte är tillgänglig. Det kan vara en hårddisk på den här datorn eller på ett nätverk. Kontrollera att disken är korrekt ansluten och att datorn är ansluten till Internet eller nätverket. Försök sedan på nytt." Som sagt, är det någon som vet hur jag ska göra för att kolla det här? Att hårddisken skulle vara paj verkar osannolikt för datorn fungerar helt utan problem i övrigt. Kör med trådlöst bredband, men det ska väl inte ha någon betydelse ehller för det räknas väl som ansluten till Internet? | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-03-02 00:27 | |
![]() | Och snälla, tramsa inte i den här tråden! | |
| Torasin | 2009-03-02 00:33 | |
![]() | Kan vara en idé att upplysa om operativsystem och webbläsare.. | |
| sparx | 2009-03-02 00:36 | |
![]() | Du utelämnar ganska mycket info.. som tex vilken browser du använd... | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-03-02 00:38 | |
![]() | Internet Explorer | |
| sparx | 2009-03-02 00:51 | |
![]() | Du kan komma åt dina favoriter på flera sätt 1. Tittar direkt under c: User/användare/favoriter/ ”här bör betapet finnas med” 2. I Explorer: trycker Ctrl+shift+I (som i Ingvar) 3. I Explorer: klickar dig fram till ”ordna favoriter” beror på vilken version av explorer du har Om inte något av de fungerar så har du fel sökväg inlagd i explorer å det är lite mer trixit | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-03-02 06:06 | |
![]() | Tack! Men nu har det blivit ännu konstigare.. Jag trillade ut härifrån och nu när jag kom tillbaka och vill gå in i ett spelrum kommer jag inte alls in utan får samma meddlande som jag citerade i första inlägget och hamnar på en annan sida., | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-02 06:28 | |
![]() | Du har säkert fått virus eller spyware på datorn, om du inte har brandvägg och antivirus och antispyware. Sist jag kollade så tog det i genomsnitt 20 minuter för en helt ny och oskyddad Windows-PC som ansluts till Internet att bli kapad. | |
| Snurt | 2009-03-02 13:51 | |
![]() | Ja, du har fått ett virus som påverkar dina favoriter Starta datorn i felsäkert läge med hjälp av att hålla inne F8 (eller skift F8) välj utan nätverk och kör en virusskanning. Prova också med glarys utilities (googla och ladda hem det gratis) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-02 13:55 | |
![]() | Använder man Internet Explorer får man fanimig ta det att man blir fjantad på. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-02 14:02 | |
![]() | Firefox ftw. (förlåt.) | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-03-02 20:03 | |
![]() | Tack för de SERIÖSA svaren, svar som en annan gett undanber jag mig! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 18:36 | |
![]() | Hej, Har ett problem med ett batteri som inte laddar upp trots prestandan är bra. Några fiffiga lösningar? | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-04-10 18:46 | |
![]() | Låter som ett fel och då är det bara att skaffa nytt men testa att köra batteriet i botten och sedan ladda igen. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 18:47 | |
![]() | Problemet är att det är i botten, men det verkar som att det behöver kallibreras eller likande... | |
| Ässät | 2010-04-10 18:53 | |
![]() | Glapp i kontakten? Skitdåligt batteri? | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-04-10 18:54 | |
![]() | Från HP's hemsida: Att kalibrera batteriet betyder helt enkelt att man laddar det till dess maximala kapacitet, i syfte att återställa mätaren så den visar en korrekt laddning. Du kan märka att batteriikonen på process linjen inte stämmer överens med hur mycket ström det egentligen finns kvar i batteriet. Detta kan ske efter att du precis har fått din bärbara dator, eller när datorn inte har använts på länge. När detta förekommer måste du kalibrera ditt batteri. | |
| kajix | 2010-04-10 18:54 | |
![]() | Hur gammalt är batteriet? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 18:58 | |
![]() | Det är max ett år... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 18:58 | |
![]() | Som datorndå... | |