Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 159 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:20 | |
![]() | Vilken underrättelsetjänst har knoppat flest liv? Kan ju ge lite förslag här, ingen av dem är omöjliga att ha göra med! Gestapo CIA M16 GRU MOSSAD MSS (Kina) DGSE (Frankrike) | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:26 | |
![]() | CIA | |
| bobo flux | 2009-03-18 15:42 | |
![]() | CIA tror jag också på. Jag ska faktiskt se en intressant dokumentär i dagarna, "One day in September" heter den, om massakern i München 1972. Just Mossad gjorde väl några omfattande attacker på personer de ansåg vara ansvariga terrorister i efterdyningarna av det dramat? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:45 | |
![]() | det ligger väl i underrättelsetjänsters natur att när "allt går som det ska" så får ingen veta att t.ex. CIA mördat någon. Vet du svaret yonderboy? jag är benägen att tro MSS eller KGB som inte är på din lista, eftersom de hade många "dissidenter" på hemmplan, medan t.ex. CIA haft mer komplicerade uppdrag som fokuserat på enstaka nyckelpersoner i främmande länder. | |
| mrwoo | 2009-03-18 15:47 | |
![]() | Tror nog också mer på KGB | |
| bobo flux | 2009-03-18 15:54 | |
![]() | Jag baserade min gissning på antalet syltburkar som amerikanerna valt att stoppa ner sina fingrar i. Många bäckar små... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-18 16:00 | |
![]() | Jo, CIA har mycket blod på sina fingrar. Misstänker dock att CIA är mer strategiska i sitt val av offer och att KGB nog har dödat fler i systematiskt hanterade av "ideologiska dissidenter" såväl i Ryssland som i dess satellitstater samt dödande av "avhoppare" runt om i världen. | |
| Dyslekso | 2009-03-18 16:04 | |
![]() | HIV var det väl CIA som uppfann? Det blir många offer i så fall. ;) | |
| bobo flux | 2009-03-18 16:04 | |
![]() | har du några (topphemliga) källor på det, dudeniro? ;) Nej, skämt åsido. Det kan nog mycket väl stämma. | |
| little-erik | 2009-03-18 16:09 | |
![]() | Carl Hamilton är värst, han dödar alla i sin väg :D | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-18 16:14 | |
![]() | Jag har mina källor bobo! ;) nämen, det är väl allmänt känt att KGB hade fullt upp med att jaga dissidenter bland den egna befolkningen, medan CIA huvudsakligen har fokuserat på "yttre" hot mot USA:s intressen. Tänker mig att KGB säkert kom upp i högre antal på så vis... men hur skall man veta? Det är ju inte direkt så att en hemlig underättelsetjänst går ut och berättar om vilka de dödad. Jag spekulerar kgb hur som helst! :) | |