Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade47
Mobilspel
Pågående20 698

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vulcan2006-04-08 13:01
Antal inlägg: 7666

va skönt, då kan vi tillbringa valdagen på respektive sofflock då! :-)
 
IMO - Ej medlem längre2006-04-08 13:06
Antal inlägg: 1766

Jupp! Medan Gudrun tar över rodret! Sov gott grabbar!
 
HumbleBug2006-04-08 13:29
Antal inlägg: 1836

Gudrun! Bevare mig väl! Ett maktgalen fruntimmer och alkoholist som lurat sitt förra parti under åratal och begått skattebedrägeri har ännu en gång lyckats ta sig tillbaka till en avgörande maktposition!

Frågan är om ett sånt - - - -(självcensur) är en speciellt bra representant för ett politiskt parti . . . och särskilt ironiskt är det att denna - - -(jepp igen) skall vara representant för feminismen.

Förresten så tror jag hon super igen. Titta bara på hennes lummiga blick under intervjuer.

Jag röstar kanske för första gången på folkpartiet. Avskyr de borgerlige, men socialdemokratin är död. Och inte heller vill jag ge Fredrik för stor makt.

. . .Slutar nog på sofflocket jag med skulle jag tro . . . ;)
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-08 15:19
Antal inlägg: 921

Gudrun Schyman har en utstrålning som får andra svenska politiker och framstå som träbockar. Medialt en av dom mest begåvade utan tvekan. Iofs har hon trasslat till det några gånger.
 
Huvet2006-04-08 15:28
Antal inlägg: 46

Jag vill bara helt kort rekommendera de som är intresserade av Miljöpartiet att läsa deras Partiprogram: mp.se/files/82000-82..._8 2014.pdf (första kapitlet är en sammanfattning).

Över lag tycker jag att man ska försöka läsa partiprogrammen istället för att fokusera på var löpsedlarna tar upp (Toblerone). Partiprogrammen tar istället upp var partiet ser som sin allra viktigaste uppgift, något som jag tycker känns bättre än att bara lyssna på korta utdrag i media.
 
vulcan2006-04-08 15:52
Antal inlägg: 7666

jo det är sant. Sen bör man dock ställa det i kontrast till hur partiet och dess företrädare faktiskt agerar. Naturligtvis med hänsyn till att en av förutsättningarna för parlamentarisk demokrati är att man som regel måste kompromissa med sin egen uppfattning om man vill ha uppgörelser och vara med och påverka politiken. En nog så svår balansgång skulle jag säga om man vill göra en rättvis och allsidig bedömning av ett parti och dess företrädare.
 
HumbleBug2006-04-08 16:12
Antal inlägg: 1836

Hmm, om de som företräder ett parti är korrumperade lögnhalsar och psykopater, hur skall man då kunna tro på att de håller sig till de ideal och värderingar som framkommer i partiprogrammen? Blir det som står i partiprogrammen vikiga om själva ledningen är inkompetent?

I det avseendet är inget parti starkare än sin svagaste mänskliga länk.
 
eurythmech - Ej medlem längre2006-04-08 17:36
Antal inlägg: 567

Jag hoppas se högern i tårar
 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-08 19:42
Antal inlägg: 192

Märkligt på min ära, ingen som tycks vilja lägga sin röst på Kristdemokraterna.
Min kvalificerade gissning är: partiet profilerar sig med alltför stor blygsamhet. Ibland skymmer den politiska retoriken de verkliga sakfrågorna. På sin hemsida skriver man tex att föräldrarförsäkringen inte ska tvångsdelas - bevekelsgrunden är den borgerligt klassiska, den om individens valmöjligheter. Om jag vore Göran Hägglunds rådgivare skulle jag proklamera: Löp linan ut. Kom ut ur garderoben! Varför använda sig av verbalt snömos. Dela inte på föräldrarförsäkringen - därför att kvinnan erhåller hälften av pengarna och per automatik slösar bort dem på smink och andra "kvinnoprodukter". Om alltför mycket pengar tillfaller den kvinnliga parten i ett äktenskap riskerar hon att känna doften av frihet, vilket oundvikligt leder till emancipation (otukt, utomäktenskaplig barnalstring, slöseri och frosseri).
Den kristna etiken, som man under den föregående borgerliga regeringseran taktfast proklamerade, är i Kd:s skrud en aning vag. Återigen. Här behövs tydlighet! Alltför försiktigt ville dåvarande skolminister införa uppförandebetyg. Gott så, visst är det skönt att känna ljumma vindar av föregående sekel - men med dagens skolklimat behövs det handfast vägledning, inte siffror eller bokstavskombinationer.
Och kom ihåg - varje borgerlig röst är välkommen, ity det också stärker Kristdemokraterna!
 
jssfrk2006-04-08 19:45
Antal inlägg: 771

Och i spillror.
 
Äldre Dam - Ej medlem längre2006-04-08 19:51
Antal inlägg: 10

Så svårt det här, när jag växte upp så var vi indelade i kast och kungen styrde. Jag önskar vid mina bara och sargade knän att klassamhället kommer tillbaka, det var så simpelt på den tiden, man utförde sina sysslor och lade sig utmattad på hökullen. Partier och dittan och dattan, nej säger jag. Min röst går till husbonden, annars får jag käppen.
 
vulcan2006-04-08 21:03
Antal inlägg: 7666

äntligen har ett lämpligt äktenskapsobjekt med likartade värderingar dykt upp för pastorn. Slå till nu, imorron kan det vara för sent är mitt råd!
 
IMO - Ej medlem längre2006-04-08 21:34
Antal inlägg: 1766

HAHAHA!!!!
 
GM Flash - Ej medlem längre2006-04-08 21:51
Antal inlägg: 255

Det luktar ännu ett alias, börjar uppskatta det humorelementet faktiskt...
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-08 22:04
Antal inlägg: 921

Ifall ditt språköra hade varit lite bättre upptränat hade du insett att det inte är en person utan en konspiration, en månghövdad orm.
 
IMO - Ej medlem längre2006-04-08 22:53
Antal inlägg: 1766

Långe?
 
lelou - Ej medlem längre2006-04-08 23:00
Antal inlägg: 2025

röstar fegt och på den roligaste partilledaren av de alla. Folkpartiet med Lars i spetsen. Har har en röst som inte är av denna världen, och att ha honom som pappa och Fran Dercher som mamma vore en dröm för min tinnitus.
 
Mortifer6662006-04-09 08:43
Antal inlägg: 27

Regimskifte måste till.
Antar att folk gillar den utveckling vi har i Sverige annars.
Någon som sett efterlyst? ;)
När Sverige tar emot 30 000 invandrare per år utan någon som helst integrationspolitik så tycker jag att något är fel. Stadsdelar i Malmö där över 70% är invandrare och där arbetslösheten är över 40%, det funkar inte.

Sossarna vill inte ändra något för bidragstagarna är de nya "arbetarna".
Moderaterna vill inte ändra något för bidragstagarna är de som kan ta skitjobben när alla andra läst klart på högskolan. (Dock var högskolan för alla en sosse-idé.)

När folk snackar om human flyktingpolitik så inser de inte att det bara är en bråkdel som är flyktingar. 60% är anhöriginvandring.
Vi har t.om. pension för de som aldrig betalat skatt ÄFS.
Något som svenska pensionärer inte har.

Nä, sosse, moderat whatever. Fram tills vi inser att vi inte kan fixa landet sålänge vi ökar arbetslösheten genom att öka befolkningen så kvittar det vad man röstar.


Sen att Gudrun skulle ha utstrålning... jo, hon gjorde verkligen intryck när hon satte sig och pissade i biosalongen.

sv.wikiquote.org/wik...un _Schyman

Eller när hon berättade hur hon hade blivit misshandlad i sitt förhållande för att hon fått en örfil och därmed hånade alla människor som blivit misshandlade i sina förhållanden.

Eller när hon gjorde en motion om mans-skatt.

Eller när hon plagierade någon annans arbete när hon skulle publiceras i kristianstadbladet...

Hon har utstrålning. Tänk om hon styrde landet. ;)
 
nina73 - Ej medlem längre2006-04-09 08:56
Antal inlägg: 2694

Om moderaterna får styra.. Vad kan dom komma med till oss vanliga fattiga kommunalare !!????? jag har inte hittat nåt...
 
Mortifer6662006-04-10 08:26
Antal inlägg: 27

Nina73: Vad kan sossarna komma med då? De har haft makten i 12 år har jag för mig. Rent logiskt borde alla arbetare vara rika som troll.
En annan rolig sak med de är att de varje år protesterar mot sig själva (1:maj.)

Vänsterpartiet är fullt av kommunister och/eller dumhumanister.

Miljöpartiet... ja, teknofober som tror att världen beror på Sverige.

Jag är själv medlem i kommunal, arbetslös sen februari.
De enda som för en politik som kan ge mer jobb är högersidan.

Sossarna har kört en politik som gjort att vi snart måste höja skatterna.
Visst de säger att vi har ett budgetöverskott men det betyder inte att det är plus i kassorna. Det betyder bara att det inte är lika mycket minus som de hade räknat med.
För om det hade varit plus så hade vi inte behövt låna pengar som vi gör.
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?