Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 430 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tinaol | 2009-04-11 11:43 | |
![]() | Drömtolkning? Drömde i natt att jag nös och en stor slemmig sträng kom ur näsan, jag började dra i den och den visade sig vara flera meter!!! Ulkade upp den medans jag drog ut den....visade sig att den hade huvud oxå! Var en väldans skön känsla när den var ute....lätt att andas, däremot var jag skräckslagen och min man fick kolla i handfatet var det var för slags orm.Den var slemmig och stor, men min man sa att det var en normal bakterieorm :) Ja, hur tolkar man detta?? Ett psykets bearbetning av att jag är förkyld eller.......? | |
| pion ekrot | 2009-04-11 11:46 | |
![]() | "Extraktion" kan det kallas för om man utövar shamanism. :) Det är förstås den som drömmer som har tolkningsföreträde, men andra kan ju komma med förslag. Jag brukar inte tolka andras drömmar. | |
| Leeuwarden | 2009-04-11 11:50 | |
![]() | Men yeack att komma ihåg något sådant. Blir också nyfiken på vad det skulle kunna betyda ^^ | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-11 12:01 | |
![]() | Jag har haft nån liknande dröm tinaol. Jag skulle peta bort något som stod ut på kroppen. När jag började dra i det så sluta det aldrig utan ut ur kroppen kom en lång, lång mask. Så jävla vidrigt att drömma! | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-04-11 13:10 | |
![]() | Jag drömde att SylviaPlath hyrde ut sin cykel till mig i natt. Min spontana tolkning av drömmen är att hon verkar lite snål. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-11 13:59 | |
![]() | Precis som pion ekrot sa så är det din tolkning som är den viktigaste och troligen mest pålitliga men jag skulle av rent intresse kunna bidra med den lilla kunskap jag har på området. Jag tror att förkylningens medverkan i drömmen är enbart ett samlat underlag från dagens upplevelser. Jag tror att de viktigaste tecknen är ormen och det du kände under drömmen. Ormar har länge i drömtydningen setts som en symbol för flera olika saker. Ormen kan symbolisera sexuell drivkraft och människans instinktiva förhållande till livet (Se ormens betydelse i Edens trädgård). I detta fallet tror jag inte att just nämnda betydelse har någon större inblanding. Ormen ses också som en symbol för inre visdom, pånyttfödelse. Ormen kan också vara ett gift. Hade det varit min dröm så hade jag helt enkelt tolkat den som antingen att jag faktiskt håller på att tillfriskna efter en jobbig förkylning. Jag tar bort giftet och känner lättnad :) Eller att mitt undermedvetna kommit till insikt med något om livet som jag kanske inte medvetet känner till så väl än. Denna insikt leder mig till lättnad. fortsätt reflektera runt dina drömmar, tinaol. Det kommer att göra dig väl. Jag tror man lär känna sig själv bättre genom att ge sitt undermedvetna språk lite eftertanke. ^^ | |
| Plinka | 2009-04-11 15:31 | |
![]() | Jag drömde att jag blev tillsammans med en kille som jag är intresserad av i verkliga livet. På kvällen när jag skulle vara med honom glömde jag bort det och åkte och tränade. Inte redo för ett förhållande? | |
| ingson | 2009-04-11 15:38 | |
![]() | tinaol; det betyder att du ska göra dig av med dina smutsiga delar. Och pengar är väldigt smutsiga och bakteriebemängda. Maila till mig så ska jag ge dig ett pg (råkar vara mitt) där du kan sätta in dina pengar | |
| tinaol | 2009-04-11 17:20 | |
![]() | Tack för era reflektioner, jag tror faktiskt att drömmar har en stor betydelse. Du ingson, tror jag hoppar över ditt erbjudande ;) Skönt att höra att jag på något plan utvecklas i alla fall! | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-11 17:28 | |
![]() | Vad betyder då att jag drömde jag skulle på toa, men någon hade lämnat en massa avföring på toaringen vilket jag måste torka bort först innan jag kunde sätta mig och kissa. Som tur vaknade jag då eftersom jag var kissnödig på riktigt och behövde gå på toa. Är mitt liv skit? :S | |
| Piaree | 2009-04-11 18:11 | |
![]() | Inatt drömde jag en otroligt romantisk & sorglig (& fransk) kärlekshistoria. Vaknade med gråten i halsen, men ändå lycklig på nått sätt... Igårnatt spelade jag in film mot Jennifer Aniston, hon bar brudklänning. Jag var den manliga huvudrollsinnehavaren. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2009-04-11 18:28 | |
![]() | jag drömde att hundcoachen från TV, han ceasar var i sverige på ett unikt samarbete med BUP och utredde barn med "jackrussel syndrom" en grav version av kombinationen DAMP och borderline. | |
| Amiable | 2009-04-11 18:37 | |
![]() | Det är som nån sa, Du har tolkningsföreträde... men jag kan ju beskriva det jag 'ser' när jag läser om din dröm: * slemmig; nåt som inte vill ge med sig/envis i känslor/tanke/görande * huvud; du kanske? * utanför din kropp; nåt du vill bli av med * skräckslagen och min man fick kolla i handfatet; nåt du vill ha dolt(lr egentligen ska komma upp till ytan) Sen tillkommer kanske färgupplevelser och givetvis det egna allmänmåendet(glad, ledsen, arg, sjuk/förkyld etc) Det är intressant med drömtydningar. För att göra det mest rättvist måste du tolka vad de där objekten kan betyda för dig, precis som färg osv betyder för dig. :) | |
| Badsnake | 2009-04-12 22:29 | |
![]() | jag drömde att jag va och skulle kolla på en lägenhet till brorsan..så skulle jag bara posta ett brev..så stod det 3 ungdommar där med brev i handen..så jag frågade om dom hade snott brev ifrån brevlådan..varpå dom svarade jag..så jag började slå dom allihop..och när jag hade slagit ner den sista så hade jag en påse med leg i handen som jag slog med medans jag tvingade den andra att ligga i ett hörn och spela piano..och rätt som det va så skjutsade jag runt en familj jag känner på en 3 hjuling...vad kan det betyda? | |
| Badsnake | 2009-04-12 22:41 | |
![]() | ja ska det stå..inte jag..:P..dom svarade alltså ja | |
| fiffirajtan | 2009-04-12 22:45 | |
![]() | Jag skulle behöva anställa en drömtolk, så många knasiga drömmar jag har varje natt. | |
| ModerTrucker - Ej medlem längre | 2009-04-12 22:52 | |
![]() | Jag är förvånad över att ingen kommit med den Occamska förklaringen ännu: Det betyder att du tänker konstigt. | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-04-12 23:14 | |
![]() | Att jag är betapetskadad (kanske inte behövs mer tolkning?) märks i min drömmar, två från i natt; Jag är på en Scrabbleturnering och jag och min motståndare har fått pärmen från en bok från 1721 som spelbräde. Brickorna är typ stenar eller nåt med påtejpade bokstäver. Min motspelare försöker lägga ett par ord på någon annans -riktiga- bräde för att få ut finfina poäng för Y. Big nono! Det blir mest bara skit av allt förstås och vi beslutar oss för att ha spelat oavgjort eftersom det inte går att räkna poängen... I nästa är jag på en båt som ska ut och segla på hög sjö. Jag är livrädd och har inte en susning om hur jag ska göra. Vita_syrener är skitförbannad för att jag inte addat henne på msn så jag kan få instruktioner om hur jag ska styra båten. Jaja... undrars vad det blir för spännande inatt :) | |
| Mixiplus | 2009-04-12 23:45 | |
![]() | Att drömmar återspeglar det som hänt eller kommer hända är en sanning som inte verkar behöva bevisas på nåt sätt. Det är lite intressant (och jag har tolkningsföreträde nu). För en mängd år sen hade jag några kollegor som på allvar presenterade följande "sanning": Om man drömmer att man dör i drömmen så dör man också i verkligheten! Och exakt vem har berättat att det är så? ;-) | |
| Loppan65 | 2009-04-12 23:57 | |
![]() | Jag har oxå en "sanning" att komma med som jag fått presenterad En sann drömmare är en person som drömmer att han drömmer. (Myror i mitt huvud.... ;)) | |