Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| VaKul | 2009-04-12 21:17 | |
![]() | Rattfylla... En kompis till mig åkte dig för rattfylla i helgen. Han är i väldigt stort behov av sitt körkort i sitt jobb och det är första gången över huvud taget han har nåt med polisen att göra ! Finns det nån chans att han under förmildrande omständigheter får behålla körkortet tror ni? Jag är lite bedrövad för hans skull faktiskt....Även om han kört full! Tacksam för SERIÖSA svar ! | |
| Tedacious | 2009-04-12 21:19 | |
![]() | Jag tycker i så fall att han får skylla sig själv. Om han är så beroende av körkortet borde han veta bättre än att köra rattfull. | |
| Navi_ | 2009-04-12 21:20 | |
![]() | Han ska faan inte ha tillbaka sitt körkort. Är du precis dum eller? | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-12 21:20 | |
![]() | Rattfull i mina ögon finns INGA förmildrande omständigheter,, har man kört full så får man stå sitt kast ,, var bara glad att inget mera hände än att han blev stoppad, kunde ju faktist ha skadat andra också under sin bilfärd Bitte | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-12 21:20 | |
![]() | jag tror det blir svårt. Jag har en kamrat som blev av med kortet efter en fortkörning, han fick avslag på överklagan trots att han drev ett hotell ute på bystan och var beroende av bilen för att kunna driva verksamheten. | |
| VaKul | 2009-04-12 21:22 | |
![]() | Som sagt, jag försvarar INTE hans agerande..men jag har hört att ibland kan det bli böter istället för indragning av körkort eftersom hans enda inkomst är från sitt jobb... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-12 21:24 | |
![]() | Din kompis borde åkt taxi istället,det brukar jag göra på fyllen. | |
| Herr Granis | 2009-04-12 21:25 | |
![]() | Yep tänk efter före...lätt å säga..men... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-12 21:26 | |
![]() | Nu var väl inte TS fråga om det är bra att köra bil full. | |
| VaKul | 2009-04-12 21:27 | |
![]() | Tack, Basta ! | |
| Herr Granis | 2009-04-12 21:27 | |
![]() | men det finns nog lagar..han får ta en tidigare semester kanske om det inte var grovt... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-12 21:28 | |
![]() | Jag kör aldrig full. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-12 21:28 | |
![]() | Min enda inkomst är också från mitt jobb. Hur skulle det kunna vara en förmildrande omständighet??? | |
| y not | 2009-04-12 21:28 | |
![]() | jag är egentligen förvånad över att rattfylla har så starkt stigma idag när det samtidigt är relativt vanligt att man kör på mindre vägar. Visst är det vansinne att köra full men det är faktiskt inte värre än att vara kraftigt trött eller än att köra på vissa mediciner. Risken för måttlig fyllekörning är dessutom kraftigt överdriven. Det är som om det finns några hatbrott som rattfylla, pedofili och djurrättsaktivism som moraliskt är mycket värrre än alla andra brott. Visst är det intressant. Tittar man på konsekvenserna av ovanstående brott så är de ju i det närmast försumbara med bilismen i stor eller krigsindustrin, mänskliga brott som tilloch med anses viktiga för sysselsättningen. | |
| VaKul | 2009-04-12 21:28 | |
![]() | Tror att han fick för grov rattfylla....Mitt i natten... | |
| Pacino - Ej medlem längre | 2009-04-12 21:29 | |
![]() | Det kan hända att det blir återkallat med längre eller kortare spärrtid (eftersom polisen inte tog det på plats, så faller det på länsstyrelsens bord). Det beror säkert också på hur pass påverkad din kompis var gällande vilket straff det blir. Ibland får man ha kvar körkortet men att bilen utrustas med alkolås. Eller så blire fotboja! Hur det än blir hoppas jag att det svider tillräckligt för att det inte ska ske en gång till. | |
| Herr Granis | 2009-04-12 21:29 | |
![]() | Sen kan du köra en stor motorbåt så länge du inte ställer till med nåt.. | |
| kajix | 2009-04-12 21:30 | |
![]() | alkolås? www.sr.se/cgi-bin/is...og ramID=98 | |
| bobo flux | 2009-04-12 21:30 | |
![]() | Jag är osäker. Vad skulle förmildrande omständigheter vara? gäller dessa omständigheter då brottet begåtts och/eller vilka följder ett eventuellt straff kan få för personens livsföring? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-12 21:32 | |
![]() | En förmildrande omständighet kan vara att han behöver bilen i jobbet. Arbetsgivaren kan skicka in ett brev och beskriva jusst detta. Det kan måhända lida till någon form av strafflindring men han lär ju förlora lappen under en viss period eller så han får ta om kortet i vilket fall. | |