Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade14
Mobilspel
Pågående22 139

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-11 23:45
Antal inlägg: 192

Kristen Kroppskultur
Dagarna har varit långa, innehållsrika och utmattande - men ytterst förnöjsamma. Nu har jag färdigställt inte mindre än två instruktionsvideor för bodybuildning - ett utmärkt sätt för dej att komma i form lagom till sommarens mer avklädda period.
De heter:
Kristen bodybuilding - En sakral resa genom kroppens landskap
och
Kristen bodybuildning 2 - Grov inför Gud
och kan med lätthet beställas genom att skicka privatmeddelande till mej, eller så kan du hitta dem hos din lokala videohandlare inom några dagars tid.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-11 23:48
Antal inlägg: 620

JA! Grov inför gud! Är det bara för män (med tanke på namnet) eller också för tjejer? :D
 
noRnoS2006-04-11 23:52
Antal inlägg: 188

Nr 2, låter lite "porraktig" tycker jag. Du borde tänka på den kristna etiken när du döper dina filmer, så att man inte lätt kan förledas in på felaktiga tankar.

 
RedlineRocks - Ej medlem längre2006-04-11 23:57
Antal inlägg: 451

åh ge mig, jag vill ha, Haha. några specialscener?
 
HumbleBug2006-04-12 01:13
Antal inlägg: 1836

Scandal, bodybuilding för kvinnor är att jämställa med kvinnlig transvestism.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-12 01:21
Antal inlägg: 620

Meh! Namnet lockar mig. Den pastorala bodybuildingen är kanske nåt heeelt annat! Det är kanske nåt andligt? Har svårt att tro att pastorn gått och blitt bodybuildare med tanke på hur mycket tid han måste ägna åt samtal med gud och andra betapetare.
 
HumbleBug2006-04-12 01:28
Antal inlägg: 1836

Jo, det är ju en tanke Scandal, men hur skulle andlig bodybuilding se ut? Andlighet som bön brukar förknippas med lugn och stillhet. Inte med fysisk kraftansträngning.

. . . Tror förövrigt att pastorn är en skojare, skulle inte förvåna mig om det är någon alias tillhörande någon administratör.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-12 01:48
Antal inlägg: 620

NE! Jag vill att pastorn ska existera på riktigt! :(
 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-12 04:11
Antal inlägg: 192

Lugn mitt barn. Naturligtvis finns jag på riktigt. Samtliga rykten om min person är osanna som irrläror, värre än den japanska golfreligionen, på min ära.
I den kristna religionen har alltid kroppen varit synonymt med skam - min ambition är att förändra den synen, men bara hos den manliga delen av befolkningen. Jag är djupt konservativ och anser att kvinnor möjligen kan ägna sig åt promenader. Storkok och grundlig städning av hemmen räcker gott för att hålla kvinnan i tillräckligt gott skick för att hennes äkta man inte ska värja sig för reproduktionsakten.
Angående titlarna på videogramen Kristen bodybuildning 1 och 2 (En sakral resa genom kroppens landskap, respektive Grov inför Gud) finner jag dem djupt poetiska med tydliga sakrala anslag. Att tolka in någon annan innebörd tyder enkom på ett smutsigt och synnerligen fördärvat sinne.
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-12 08:15
Antal inlägg: 921

Senast igår visade Pastorn mig hur viktigt det är att puta med och hålla ner gluteus under knäböjen, varvid mina byxor sprack men en insikt nåddes! Inget vunnet utan offer.
 
TomasLeonard2006-04-12 18:50
Antal inlägg: 1563

Jag är med hela vägen..spola kröken!! släng fram skivstången vid altaret i kyrkan där den hör hemma!!!

Eran vapenbroder i kampen mot allmänn klenhet.. gunnar
 
fyllskalle2006-04-12 21:25
Antal inlägg: 211

Träna med musik. Använd en Hi-Fi stereoapparat. Lägg något bra på skivspelaren. Kanske något norrländskt, kanske en hit från gruppen "chairmen of the board". Lägg er i soffan. Häll upp ett glas vin. Rör tårna i takt till musiken. Låt en god bok få följa med i soffan. Eller någon ni älskar. Fyll glaset vid behov. Glöm inte att röra tårna.

Mvh Fyllskalle
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-12 21:48
Antal inlägg: 921

Jag har just gjort en mycket obehaglig upptäckt - min inneboende som jag knappt ser röken av har större biceps än jag. Som ni förstår är jag tveksam till att behålla honom som hyresgäst. Ifall någon (med inte alltför väl tilltagen fysionomi) behöver bostad i Stockholm så kan saken vara väl värd att diskutera.
 
TomasLeonard2006-04-12 22:04
Antal inlägg: 1563

Ett sätt kan vara att byta ut hans vitamintabletter eller ryssfemmor mot vanliga p-piller.
Han blir nog inte så stursk när han mäsrker att han börjar få små tuttar!
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-12 22:58
Antal inlägg: 921

Jag brukar alltid säga till pastorn att biceps är en fånig discomuskel, men nu ser jag ingen annan utväg än att börja hårdköra med curlen.
 
TomasLeonard2006-04-12 23:06
Antal inlägg: 1563

jag tror chins är bra för att stressa den till max..häng på dig vikter om du är stark tills du bara orkar 4-5 chins!
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-12 23:20
Antal inlägg: 921

jag kör chins för latsen med handryggen mot mig och försöker använda armarna så lite som möjligt, men kör man med handflatorna mot sig går det att få bra tryck i biceps.
 
TomasLeonard2006-04-12 23:30
Antal inlägg: 1563

Ja precis som att böjen bygger mer quads än sparken, kan ligga till lite på samma sätt med chins vs curls ..men jag jag kör rygg biceps samma dag tycker att det är bäst och biceps är min finaste muskel haha..

1.chins bred fattning handryggen mot mig,,drar upp så långt det går använder remmar..1 set räcker då övningen är så slitande.

2.Skivstångsrodd med smal fattning handflator pekande framåt.
2 set med 3-5 strikta reps+ 3-5 cheated reps..tung vikt
1-2 set med lättare vikt för maximal utpumpning.

3.liggande pullovers med den tyngsta hantel du kan hantera utan att tappa den på näsan.
2-4 set

4.sittande pullovers i david maskin.

5.hantelrodd 2 set/arm

6.Sittande scottcurls

7.Bent-over dumbell "swings" för att krossa bakre stråket av deltoideus

8.liggande drag för ditto
 
TomasLeonard2006-04-12 23:40
Antal inlägg: 1563

Latsdrag kör jag oxå..glömde det
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-13 01:12
Antal inlägg: 921

Huga, inga minipass för ryggen för dig direkt.
Jag och Pastorn kör 3-dagarssplitt, vi brukar köra 3 ryggövningar, lite olika vilka men ofta typ marklyft, rodd och t-stångsrodd. Imorgon lutar det åt chins.
Iofs smygtränar vi ofta en fjärde dag i veckan också för att vi inte har något bättre för oss, egentligen helt emot Pastorns rigida träningsprinciper.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?